Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 29.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Megkezdődött Nagy Imre és társai kihantolása

"A Történelmi Igazságtétel Bizottság az alábbi információ nyilvánosságra hozatalára kérte az Országos Sajtószolgálatot. Szerdán délelőtt a Rákoskeresztúri Köztemető 301-es parcellájában kezdetét vette Nagy Imre és mártírtársai: Maléter Pál, Gimes Miklós, Losonczy Géza és Szilágyi József holttestének - kegyeleti okokból nem nyilvános - kihantolása."
SZER, Világhíradó:

Exhumálás

"A budapesti exhumálás megkezdésével egy időben a párizsi Pere Lachaise temetőben tavaly, a kivégzés 30. évfordulóján felállított emlékműnél és jelképes sírnál az emberi jogok franciaországi magyar ligája és a Szabadságharcos Szövetség képviselői lerótták kegyeletüket a kivégzett magyar miniszterelnök és a forradalom minden mártírja előtt."

A Közúti Közlekedési Szakszervezet nyílt levele Szűrös Mátyáshoz és Németh Miklóshoz (1. rész) (OS)

1989. november 29., szerda -

Tisztelt Szűrös Mátyás Úr


Tisztelt Németh Miklós Úr


A Közúti Közlekedési Szakszervezet alakuló kongresszusán
megtárgyalta és az alábbiakban összegezte a szakmában dolgozók
számukra hátrányos megkülönböztetését:

    Az eddig érvényes szabályozórendszerek folyamatosan figyelmen
kívül hagyták a szakmai sajátosságokat és ipari szemléletű
szabályozással kezelték a közlekedési vállalatokat. Az állam - nem
vállalva saját feladatát - a személyszállítás megfelelő mértékű
támogatását, a vállalatokra kényszerített keretfinanszírozási
rendszerrel tönkretette mind a személyszállítás, mind az
áruszállítás eszköz- és munkaerőhelyzetét. A vállalati törvényben -
elismerve a helyközi személyszállítás közszolgáltató jellegét - nem
gondoskodott annak adókedvezményben való elismertetéséről, sőt
fogyasztási adóval sújtotta.

    Mindezek hatására a közlekedésben hivatásszerűen dolgozók anyagi
helyzete 1980-tól az országos átlagot jóval meghaladó mértékben
romlott és az egész alágazat az ellehetetlenülés határán van.

    A dolgozók jogos igényei vállalati kereteken belül nem
rendezhetők. A hatósági kényszer alapján végzett nagymértékű
túlmunka, a nagyfokú felelősség, az átlagosnál sokkal rosszabb
munkaidőbeosztás, az ezzel messze nem arányban álló kereset az
átlagosnál fegyelmezettebb közlekedési dolgozók tűrőképességét is
meghaladják, ezért a hátrányos helyzet megszüntetése érdekében a
következőket követelik:

    1. A közúti alágazat abszolút és relatív bérelmaradásának
megszüntetése egyszeri, legalább 20 százalékos bérfejlesztéssel és
egy követő bérautomatizmus megteremtése a közszolgáltatásban, amely
azonos az infláció mértékével.

    2. Tömegközlekedési pótlék (forgalmi juttatás) kiterjesztése a
helyi tömegközlekedés egészére, a BKV-nál alkalmazott mértéknek
megfelelően.

    3. Bár a szakszervezet alapvető célja, hogy a munkavállalók a
törvényes munkaidő alatt keresetükből tisztességesen megéljenek,
ennek megvalósításáig országos egységes és adómentes túlórapótlék
bevezetése szükséges központi bérfedezet biztosításával. (folyt.
köv.)


1989. november 29., szerda 11:35


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"FÉRFIHANG/ Az újonnan alakult pártok legelső nyilatkozatai mindenki számára világossá teszik, hogy e pártok vezetőségei mennyi mindenben elhatárolják magukat az 1945, az 1948-49 vagy akár az 1956 utáni honi eseményektől. A hazai magyar sajtó tele van a múlt birálatával, leleplezéseivel. Lassan kiderül mi mindent tett tönkre az egypárt-rendszer s maga az egész nemzetközi konstelláció, melybe az beleépült. A tabu-témák fokozatos megszűnésével a különféle irányzatokat képviselő politikusok nyilatkozataival az ország közvéleménye, beleértve az MSZMP egykori 800 ezres párttagságát is."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD