Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 29.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Megkezdődött Nagy Imre és társai kihantolása

"A Történelmi Igazságtétel Bizottság az alábbi információ nyilvánosságra hozatalára kérte az Országos Sajtószolgálatot. Szerdán délelőtt a Rákoskeresztúri Köztemető 301-es parcellájában kezdetét vette Nagy Imre és mártírtársai: Maléter Pál, Gimes Miklós, Losonczy Géza és Szilágyi József holttestének - kegyeleti okokból nem nyilvános - kihantolása."
SZER, Világhíradó:

Exhumálás

"A budapesti exhumálás megkezdésével egy időben a párizsi Pere Lachaise temetőben tavaly, a kivégzés 30. évfordulóján felállított emlékműnél és jelképes sírnál az emberi jogok franciaországi magyar ligája és a Szabadságharcos Szövetség képviselői lerótták kegyeletüket a kivégzett magyar miniszterelnök és a forradalom minden mártírja előtt."

Tájékoztató az autópálya-használati díj bevezetéséről és az útalap létrehozásáról (1. rész) (OS)

Budapest, 1989. április 7., péntek - A Közlekedési, Hírközlési
és Építésügyi Minisztérium az alábbi közlemény nyilvánosságra
hozatalára kérte az OS-t.

    A közúthálózat fejlesztése, fenntartása évek óta elmarad a
motorizációs igényektől. A forgalom évente 3-5 százalékkal
növekszik. Az utak építésére és fenntartására rendelkezésre álló
költségvetési források ezzel nem tartanak lépést. Különösen az
autópálya építésének üteme lassult le, mivel a költségvetés kivonult
a közúthálózat fejlesztésének finanszírozásából. Ezért csak
pótlólagos források felhasználása teszi lehetővé az autópályahálózat
továbbépítését, amely biztosítja a külföldi működő tőke bevonását a
garantált pénzügyi forrásképzéssel.

    A Minisztertanács mérlegelve a kialakult helyzetet 1989. április
1-jei ülésén döntött az autópálya-használati díj bevezetéséről 1989.
május 1-től, valamint az útalap létrehozásáról 1990. január 1-től.

    Az autópálya-használati díj bevezetésének jelentősége három
területen mérhető le:

    1. Az autópálya-használati díj évközi bevezetésével elkerülhetők
a folyamatban lévő autópálya, út- és hídépítések azonnali
leállításai, a beruházásokba eddig befektetett több mint 3 milliárd
forint értékű munka mielőbb befejezésre kerülhet, ezáltal csökkennek
a járművek üzemeltetőinek költségei.

    2. A bevezetésre vonatkozó döntéssel együtt határozat született
a költségvetésből elkülönített - tervalkut kizáró - útalap
működtetésére is.

    Az autópályahálózat fejlesztésének gyorsítását csak külföldi
működő tőkével lehet elérni. Az autópálya-használati díj
bevezetésével megteremtődik a törlesztéshez szükséges pénzügyi
forrás.

    Az autópálya-használati díjból az alábbi program valósítható
meg:

    - Ez évben a nyári szezonra elkészül az M5-ös autóút
Kecskemétig, így a már forgalomba helyezett szakasz további 22 km
autóúttal bővül.

    - A jövő évben megépül az M0 autóút, a 6-os út és az M5
autópálya közötti 15 km-es szakasz.

(folyt.köv.)


1989. április 7., péntek 18:59


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"FÉRFIHANG/ Az újonnan alakult pártok legelső nyilatkozatai mindenki számára világossá teszik, hogy e pártok vezetőségei mennyi mindenben elhatárolják magukat az 1945, az 1948-49 vagy akár az 1956 utáni honi eseményektől. A hazai magyar sajtó tele van a múlt birálatával, leleplezéseivel. Lassan kiderül mi mindent tett tönkre az egypárt-rendszer s maga az egész nemzetközi konstelláció, melybe az beleépült. A tabu-témák fokozatos megszűnésével a különféle irányzatokat képviselő politikusok nyilatkozataival az ország közvéleménye, beleértve az MSZMP egykori 800 ezres párttagságát is."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD