Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 29.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Megkezdődött Nagy Imre és társai kihantolása

"A Történelmi Igazságtétel Bizottság az alábbi információ nyilvánosságra hozatalára kérte az Országos Sajtószolgálatot. Szerdán délelőtt a Rákoskeresztúri Köztemető 301-es parcellájában kezdetét vette Nagy Imre és mártírtársai: Maléter Pál, Gimes Miklós, Losonczy Géza és Szilágyi József holttestének - kegyeleti okokból nem nyilvános - kihantolása."
SZER, Világhíradó:

Exhumálás

"A budapesti exhumálás megkezdésével egy időben a párizsi Pere Lachaise temetőben tavaly, a kivégzés 30. évfordulóján felállított emlékműnél és jelképes sírnál az emberi jogok franciaországi magyar ligája és a Szabadságharcos Szövetség képviselői lerótták kegyeletüket a kivégzett magyar miniszterelnök és a forradalom minden mártírja előtt."

A kereskedelem kezdeményezései az autóalkatrész-ellátás javításáért (1. rész)

1989. január 2., hétfő - Évek óta egy helyben topog az autóalkatrész-ellátás, számottevő javulás az idén sem várható. A hiány csökkentése érdekében újabban a kereskedelem konszignációs raktárak létesítését szorgalmazza, valamint a hazai alkatrészgyártás fejlesztését támogatja - tájékoztatták a a Kereskedelmi Minisztériumban az MTI munkatársát.

Az illetékesek elmondták: a szocialista országokból származó
gépkocsik alkatrészeinek importját - ezek az autók teszik ki a hazai
kocsipark zömét - egy évre előre, államközi szerződésekben rögzítik.
Bár a legtöbb partner bizonyítja, hogy szinte teljes egészében
teljesítette a szerződésben foglalt kötelezettségeket, már egy
százalékos elmaradás is igen nagy gondokat okozhat. Például, ha
egy-egy típushoz nem érkezik a karosszéria elemek legsérülékenyebb
része, a homloklemez, vagy akár a lámpatest. Annak, hogy a
szocialista országokban a gépkocsikhoz nem gyártanak minden
alkatrészből kellő mennyiséget, alapvetően az az oka, hogy ez nem
kifizetődő számukra. S mivel nemcsak az alkatrészekből, a
személygépkocsikból is hiány van, nem is érdekük a gyártóknak az
utánpótlás. Inkább a kocsigyártást igyekeznek bővíteni a
tervteljesítés érdekében. Mivel az alkaltrészekben is jelentős a
tőkés devizahányad, így ezzel is valamennyi szocialista országban
igyekeznek takarékoskodni.

    Az alkatrészellátás javításának egyik módja a konszignációs
raktárak létrehozása. Néhány ilyen már működik is. Két éve szolgálja
ki az autósokat a Dacia alkatrészek raktára, s bár továbbra is
vannak problémák az utánpótlással, már érezhető a javulás.
Tárgyalásokat kezdtek hasonló alkatrészraktárak létesítéséről a
többi szocialista partnerrel, a szovjet, lengyel és csehszlovák
autógyárakkal. Ez a magyar autósok számára kedvező, mert így elvileg
azonnal megkaphatják a szükséges alkatrészt, a partnereknek azonban
már korántsem ilyen előnyös az üzlet, hiszen őket terheli a készlet
értéke. (A Magyarországon futó tőkés importból származó szinte
valamennyi személygépkocsihoz már évek óta konszignációs raktárakból
szállítják az alkatrészt, fennakadás nincs is.) (folyt.köv.)


1989. január 1., vasárnap 12:49


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


A kereskedelem kezdeményezései az autóalkatrész-ellátás javításáért (2. rész)

Az alkatrészellátás javítását szolgálja a hazai gyártás
megszervezése. Erre már történtek sikeres kezdeményezések. Főleg
kisebb vállalatok és szövetkezetek kapcsolódtak be az alkarészek
előállításába, több cég az Autóker, illetve a Kereskedelmi
Minisztérium ,,Vevők vagyunk, gyártót keresünk,, akcióinak
eredményeként. A hazai gyártás részaránya az ellátásban még mindig
nem jelentős, mert sem a kisebb, sem a nagyobb cégeknek nem
kifizetődő az alkatrészelőállítás.

    Magyarország a nemzetközi összehasonlítások szerint is túl sok
alkatrészt használ fel gépjármű állományának üzemeltetéséhez; a
pazarlás gazdasági kára csak milliókkal mérhető. Ennek oka, hogy
általában nem javítják az alkatrészeket - részelemek híján -, hanem
cserélik. Ez pedig jelentősen megdrágítja az amúgy sem olcsó
gépkocsiüzemeltetést, mind a lakosság, mind a közületek számára.
Különböző részelemek gyártására és forgalmazására fogott össze a
Bakony Művek és az Autóker: Budapesten a Ráday utcában közös
márkaboltot nyitottak, ahol az értékesebb alkatrészek sűrűn
meghibásodó egységeit árusítják. (MTI)


1989. január 1., vasárnap 12:50


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"FÉRFIHANG/ Az újonnan alakult pártok legelső nyilatkozatai mindenki számára világossá teszik, hogy e pártok vezetőségei mennyi mindenben elhatárolják magukat az 1945, az 1948-49 vagy akár az 1956 utáni honi eseményektől. A hazai magyar sajtó tele van a múlt birálatával, leleplezéseivel. Lassan kiderül mi mindent tett tönkre az egypárt-rendszer s maga az egész nemzetközi konstelláció, melybe az beleépült. A tabu-témák fokozatos megszűnésével a különféle irányzatokat képviselő politikusok nyilatkozataival az ország közvéleménye, beleértve az MSZMP egykori 800 ezres párttagságát is."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD