|
|
|
|
Félév előtti Ikarus gondok (1. rész)
|
1989. június 14., szerda - Az Ikarusnak a második félévben körülbelül egyhavi termelésére, 1400 járműre nincs még megrendelése, mert a magyar autóbuszok legnagyobb vásárlójával, a szovjet partnerrel mindeddig nem kötötték meg a szerződést. Egyelőre tehát veszélyben van a nagyvállalat 1989. évi tervprogramjának és nyereségtervének teljesítése.
Mint ismeretes, néhány hónapja 2-3 napos leállásra kényszerült a gyár kollektívája, miután az Ikarus árvitába keveredett legfontosabb részegység-beszállítójával, a Csepel Autógyárral, amely akkor felfüggesztette az alvázak szállítását. Az Ipari Minisztériummal és a bankokkal folytatott tárgyalások eredményeként - lényegében a probléma felületi kezelésére - az Ikarus 250 millió forintos refinanszírozási hitelhez jutott. A hitel folyósítása a napokban befejeződik, s a gyárnak néhány héten belül vissza kellene fizetnie. A beszállító hazai vállalatok áremeléseit viszont a buszgyár továbbra sem tudja érvényesíteni a szovjet exportárakban, s ezáltal a termelés súlyos veszteségeket okoz a vállalatnak Mindez a második félév küszöbén ismét feszültségeket okozhat az Ikarusban. 1989 első félévében a gyár több mint 6800 járművet állított elő. A szerelősorok leállításakor keletkezett kiesést jórészt már behozták. A buszokat szovjet, NDK-beli, csehszlovák, lengyel, tunéziai, kuvaiti, egyesült államokbeli, egyiptomi és iraki megrendelésre szállították, továbbá az új 300-as és 400-as típusokból belföldi megrendelésre is. A BKV-nak 16 Ikarus-Volskwagen mikrobuszt készítettek a budai vár közlekedésének megoldásához. Több mint 5000 autóbusz második félévi exportjára van egyelőre konkrét megrendelésünk. Ami a szovjet szállítások folytatását illeti: az Ikarus vezetői az exportmegállapodást régóta előkészítették, de úgy tudják, hogy az első félévben ismét tetemes hazai kereskedelmi aktívum keletkezett a magyar-szovjet áruforgalomban, s ez okozza a további bizonytalanságot és késedelmet a szerződés aláírásánál. A buszgyár és a hazai partnerek közötti árproblémák áthidalására az Ikarus többféle javaslatot tett, például részvénytársaság alapítására a Csepel Autógyárral és a Mogürttel. Ám ma még semmiféle döntés nincs az érintettek részéről, s mint hírlik, a partner cégek nem is lelkesednek az ötletért. Egyébként bonyolult, hosszadalmas folyamatról lenne szó, amit a vállalati tanácsoknak kellene jóváhagyniuk. (folyt.köv.)
1989. június 13., kedd 22:19
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
"- Lukács Juli SZolnok 42-224: Kéri Kudlik Júliát, hogy hivja őt vissza. Már nagyon régóta szeretne játszani, de sosem sikerül, ilyenkor mindig sir. Legalább egyszer hivja vissza Kudlik Júlia.
- Manek Sarolta Miskolc: Javaslata lenne a bemondóknak a bemutatásakor a képernyőn. A képernyő közepén állandóan az a ronda lámpa szerepel, kiszoritva onnan a bemondónőket, hol jobbra, hol balra. Javaslata, hogy szolidabb kivitelű, karcsú dekorációt kéne tenni helyette, mert igy a lámpa érvényesül a szép bemondónők helyett. Ha lehet, ezt változtassák meg.
- Tóberki Sándorné 645-216 nyugdíjas: Már három hónapja hiába hivja a játékot, pedig nagyon szeretne játszani. Állandóan csak a vidékiek játszanak, meg a 8 - 9 éves kisgyerekek. Ez is bunda, vagy a nyugdíjasnak már ez sem jár?"
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|