Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 28.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Kihantolás a 301-es parcellában - a nyilvánosság kizárásával

"A Minisztertanács 1989. januári határozata értelmében március 29-én, szerdán délelőtt 10 órakor megkezdődik a Rákoskeresztúri Köztemető 301-es parcellájában Nagy Imre és mártírtársai, Maléter Pál, Gimes Miklós, Losonczy Géza és Szilágyi József jeltelenül elföldelt holttestének kihantolása és azonosítása a családtagok és a Történelmi Igazságtétel Bizottság képviselőinek jelenlétében. A hozzátartozók iránti érzelem és tapintat megkívánja a tömegkommunikációs orgánumok és a nyilvánosság kizárását."
SZER:

Interjú Duray Miklóssal

"A csehszlovákiai magyarellenes nemzetiségi politikának leghagyományosabb célpontját a magyar iskolák alkotják. Ugyanis kezdettől fogva, ahogy megalakult a Csehszlovák Köztársaság a magyar iskolák képezték az elnemzetlenítő, illetve a nemzetiségi képet átváltoztató politika legfontosabb tárgyát. Alig, hogy megalakult a Csehszlovák Köztársaság, a pozsonyi magyar felsőoktatási intézményt, a Szent Erzsébet Tudományegyetemet megszüntették."

Leáll a termelés az Ikarusban

1989. április 6., csütörtök - Az Ikarus Székesfehérvári Üzemében pénteken, a budapesti gyárban pedig hétfőn áll le a termelés, és a két üzemben dolgozó, összesen több mint 2 ezer munkást kényszerszabadságra küldik. Az ok, hogy legnagyobb részegység-beszállító, a Csepel Autógyár - árviták miatt - leállította az autóbuszalvázak szállítását.

Az Ikarus gazdasági igazgatója Bóna Imre az MTI munkatársának
elmondta: a rubelelszámolású export szabályozásának szigorítása
olyan súlyos helyzetet teremtett, amelynek következtében végül is
erre a lépésre kényszerülnek. Belföldi kooperációs partnereik nap
mint nap újabb és újabb áremeléseket jelentettek be számukra. Így
például a Csepel Autógyárba kerülő Rába-motorok és -futóművek 10
százalékkal drágultak, a buszokhoz szükséges és a Dunai Vasműben
gyártott lemezek és csőáruk 15-25 százalékkal kerülnek többe, az
üvegtermékek 8 százalékkal, a Taurus gyártmányok 5 százalékkal
drágábbak. A felhasználó Ikarus már januárban, majd ezt követően
februárban is jelezte az Ipari, illetve a Kereskedelmi
Minisztériumnak, hogy ezeket a folyamatos áremeléseket nem képesek
ellensúlyozni az exportárak növelésével. Gyártmányaik döntő többsége
a szocialista országokba kerül, s ezeken a piacokon legfeljebb 3-6
százalékos áremelést tudtak csak elérni.

    Az Ikarus alvázakat szállító Csepel Autógyár az első negyedévben
6 százalékkal emelte árait, a következő negyedévre 12, a harmadikra
ugyanannyi, a negyedikre pedig 13 százalékos árnövekedést helyeztek
kilátásba a januári árakhoz képest. Az Ikarus közölte velük, hogy
ennyit nem tud fizetni az alvázakért. (Az Ikarus helyzetét az is
nehezíti, hogy a szocialista exportot terhelő költségvetési
befizetés egymilliárd forint elvonást jelent a nagyvállalatnak.)

    A csepeliek április 1-jén bejelentették, hogy nem tudják az
alvázak szállítását vállalni. Ezután egyeztető tárgyalásra került
sor az Ipari Minisztériumban, amikor is az Ikarus igéretet kapott,
hogy a még raktáron lévő alvázakat megkapják. Csütörtökre ez is
elfogyott, s a Csepel Autó ekkor bejelentette szállításainak
leállását mindaddig, míg nem rendezik megfelelően az árakat.

    Az Ikarus a kialakult helyzetről és a termelés leállításáról
levélben tájékoztatta Berecz Frigyes minisztert. Számításaik szerint
a leállás napi 105 millió forint termeléskiesést jelent. Egyébként
hasonló, de jóval kisebb jelentőségű leállásra már a múlt évben is
sor került. Jövő keddre összehívták a vállalati tanács ülését. (MTI)


1989. április 6., csütörtök 16:53


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- Lukács Juli SZolnok 42-224: Kéri Kudlik Júliát, hogy hivja őt vissza. Már nagyon régóta szeretne játszani, de sosem sikerül, ilyenkor mindig sir. Legalább egyszer hivja vissza Kudlik Júlia. - Manek Sarolta Miskolc: Javaslata lenne a bemondóknak a bemutatásakor a képernyőn. A képernyő közepén állandóan az a ronda lámpa szerepel, kiszoritva onnan a bemondónőket, hol jobbra, hol balra. Javaslata, hogy szolidabb kivitelű, karcsú dekorációt kéne tenni helyette, mert igy a lámpa érvényesül a szép bemondónők helyett. Ha lehet, ezt változtassák meg. - Tóberki Sándorné 645-216 nyugdíjas: Már három hónapja hiába hivja a játékot, pedig nagyon szeretne játszani. Állandóan csak a vidékiek játszanak, meg a 8 - 9 éves kisgyerekek. Ez is bunda, vagy a nyugdíjasnak már ez sem jár?"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD