|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Sajtótájékoztató a szovjet-magyar kereskedelmi-gazdasági együttműködésről (1. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
1989. március 6., hétfő - Az idén, a múlt esztendőhöz hasonlóan tovább csökken Magyarország és a Szovjetunió között a kereskedelmi forgalom. A közelmúltban aláírt idei áruforgalmi jegyzőkönyv alapján a két ország szállításainak értéke 1989-ben 9 milliárd rubel lesz. A Szovjetunió 4,4 milliárd rubel értékű árut: energiahordozót, nyersanyagokat, gépeket, berendezéseket, személygékocsit szállít Magyarországra. A magyar vállalatok pedig összesen 4,6 milliárd rubel értékben exportálnak a Szovjetunióba Ikarus autóbuszokat, vegyipari, könnyű- és élelmiszeripari berendezéseket, műszereket, mezőgazdasági és élelmiszeripari termékeket, cipőt és más fogyasztási cikket - közölte az újságírókkal Mihail Kozin, a Szovjetunió budapesti nagykövetségének kereskedelmi képviselője a hétfői sajtótájékoztatóján, a Szovjetunió kereskedelmi képviseletén.
Tavaly a két ország gazdasági együttműködése során mintegy 500 millió rubeles magyar aktívum keletkezett, ezt a szovjet fél a gépkocsi-szállítások növelésével, illetve magyarországi beruházásokban való résztvétellel: metróépítéssel, a mátrai és a recski bányafeltárásoknál való közreműködéssel kívánja törleszteni. Az elmúlt évre Magyarországra 33-34 ezer gépkocsi szállítását irányozta elő az árúcsereforgalmi jegyzőkönyv, ám csak 32 ezerre kötöttek végül is szerződést. Ebből tavaly, a szovjetunióbeli belső piaci problémák miatt több ezret nem tudtak leszállítani. A tájékoztatás szerint a hátralék - három ezer - gépkocsi 1989. március 1-jéig megérkezett Magyarországra. A Szovjetunióból érkező személygépkocsik túlnyomó többsége Lada, s ez az idén is így lesz. Az aláírt áruforgalmi jegyzőkönyv szerint ebben az évben 39.500 személygépkocsit exportál a Szovjetunió Magyarországra, ebből 35 ezer lesz a Lada. Ezen kívül Volgát, Nívát, Zaporozsecet és 750 darab új Moszkvicsot ígérnek. Így 1989-ben, a múlt évi elmaradás pótlásával együtt, összesen 46 ezer személygépkocsi érkezik Magyarországra a Szovjetunióból. A két ország gazdasági kapcsolatainak megújítására a szakemberek új együttműködési formákat alakítanak ki. Elsősorban a vállalatok közötti közvetlen kapcsolatok fejlesztését tartják szükségesnek. (folyt.köv.)
1989. március 6., hétfő 15:34
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
MTV2 nézői telefonok
"- Lukács Juli SZolnok 42-224: Kéri Kudlik Júliát, hogy hivja őt vissza. Már nagyon régóta szeretne játszani, de sosem sikerül, ilyenkor mindig sir. Legalább egyszer hivja vissza Kudlik Júlia.
- Manek Sarolta Miskolc: Javaslata lenne a bemondóknak a bemutatásakor a képernyőn. A képernyő közepén állandóan az a ronda lámpa szerepel, kiszoritva onnan a bemondónőket, hol jobbra, hol balra. Javaslata, hogy szolidabb kivitelű, karcsú dekorációt kéne tenni helyette, mert igy a lámpa érvényesül a szép bemondónők helyett. Ha lehet, ezt változtassák meg.
- Tóberki Sándorné 645-216 nyugdíjas: Már három hónapja hiába hivja a játékot, pedig nagyon szeretne játszani. Állandóan csak a vidékiek játszanak, meg a 8 - 9 éves kisgyerekek. Ez is bunda, vagy a nyugdíjasnak már ez sem jár?"
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|