|
|
|
|
BKV-sajtótájékoztató (1. rész)
|
1989. január 13., péntek - A Budapesti Közlekedési Vállalat költségeihez az állam az idén a tervezettnél 600 millió forinttal kisebb összeggel járul hozzá, s ez rendkívül nehéz helyzetbe hozza a vállalatot. A forgalom, az utasok kiszolgálásának színvonalát májusig mindenképpen tartani tudják, ám ahhoz, hogy a helyzet ne romoljék, újabb tervtárgyalásokra lesz szükség. Zahumenszky József vezérigazgató kijelentette: ha nem kapnak költségkiegészítést, lesznek olyan autóbuszjáratok, amelyek csak 20 percenként járnak, s olyan villamos szerelvények, amelyek 15 percenként követik egymást - hangzott el a vállalat pénteki sajtótájékoztatóján.
A vezérigazgató részletesen ismertette a február 1-jétől érvényes új viteldíjakat. Hangoztatta, hogy a tarifaemelést nem a BKV ,,harcolta ki,,, s nem azért történt - miként azt többfelé hallani -, mert a vállalat rosszul dolgozott. Bevezetéséről az árhatóság intézkedett. Mint ismeretes, a villamos vonaljegyek ára 5, az autóbuszoké pedig 6 forint lesz. Az autóbusszal a város közigazgatási határán túl utazóknak újabb 6 forintos jegyet kell kezelniük. A 280 forintos kombinált bérlet, a 70 forintos tanuló-, illetve nyugdíjasbérlet, a 140 forintos egyvonalas autóbuszbérlet, valamint a 48 forintos, autóbuszra is érvényes napijegy is csak a főváros közigazgatási határán belül használható. A hatforintos vonaljegyeket a határon belül Bp (Budapest), a határon kívül a K (környéki) jelű jegykezelő készülékkel kell érvényesíteni. A közigazgatási határon túl közlekedő járatokra, illetve az egyes útszakaszokra úgynevezett környéki bérletek várásolhatók. A bérletigazolványba be kell jegyeztetni az útszakasz kezdő- és végpontját, enélkül, illetve más szakaszon a bérlet ugyanis nem érvényes. A vezérigazgató kiemelte: a rendszeres munkába járásra váltott környéki bérlet árának 80 százalékát a munkáltató köteles megtéríteni a dolgozónak, ha lakó- és munkahelye nem ugyanazon a településen van. A környéki autóbuszjáratok díjszabási övezeteinek határait a járműveken és a pénztárakban hamarosan kifüggesztett hirdetményekből ismerhetik meg az utasok. Változik a HÉV-viteldíjrendszere is: a vonalakat öt kilométeres szakaszokra bontva, egy-egy szakasz határának átlépésekor 5 forintonként emelkedik a viteldíj. A belső végállomásról Szentendrére például az eddigi 10 fornit helyett 20 forintért, Gödöllőre 12 helyett, 25 forintért, Ráckevére, pedig 16 forint helyett 35 forintért lehet eljutni. (folyt.köv.)
1989. január 13., péntek 15:17
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
BKV-sajtótájékoztató (2. rész)
|
Újdonság az is, hogy minden hónapban váltható félhavi bérlet. A tarifamódosítással egy időben a helyszínen vagy a 30 napon belül rendezett bírság összege 100 forintról 200 forintra emelkedik. Ha valaki egy hónap után sem fizet, további 500 forintot kell fizetnie. A jelenlegi két- és három forintos villamos- és autóbuszjegyek június 30-áig érvényesek lesznek, az utazásoknál azonban az új viteldíjnak megfelelő mennyiségű jegyet kell érvényesíteni. Az új jegyek egyébként külsőleg is különböznek a régitől: a számkocka pirossal lesz nyomtatva. Elsőként a metróállomások pénztárainál kapható majd február elejétől. A jelenleg használt villamos- és autóbusz-bérletszelvények februárra és márciusra még a régi árjelzéssel készültek, de már az új összeget kell értük fizetni. A szabadáras kategóriában működő Siklón február 13-tól a felnőtt jegy 15 , a gyermekjegy pedig 10 forintba került. A János hegyi libegőn 20 forintért lehet utazni. Zahumenszky József hangsúlyozta, hogy a jegyellenőrök - legalábbis a kezdeti időszakban - csak figyelmeztetik az utasokat az új rend megtartására. Akiknél azonban semmiféle bérlet vagy jegy nincs, azoknak már a megemelt összegű pótdíjat kell fizetniük. A vezérigazgató az idei fejlesztési tervek között említette egy új autóbuszjárat indítását a XX. kerületben az Arany János utcai lakótelepre. A belvárosban tavaly indított 15/A jelzésű autóbusz módosított útvonalon, a Báthori utca érintésével közlekedik majd. A Budai Várban az első negyedévben állítják forgalomba a Volkswagen és az Ikarus együttműködésével készült 16 kisbuszt. Fontos cél a párhuzamosan közlekedő autóbusz- és villamosjáratok megszüntetése. A Lenin körúti tömegközlekedés további ésszerűsítése érdekében tervezik az autóbuszközlekedés teljes megszüntetését a körút zsúfolt forgalmú pesti, illetve észak-budai szakaszán. Szólt arról is, hogy a kelet-nyugati metróvonal Keleti pályaudvar és Népstadion, valamint Deák tér és Moszkva tér közötti szakaszán folytatódik a pályafelújítás. A Budapesti Közlekedési Vállalat legfontosabb célja járművei műszaki színvonalának szinten tartása. Ennek érdekében az idén jórészt a leselejtezett járművek pótlására több mint 400 új autóbuszt és 24 új trolibuszt állítanak forgalomba. (MTI)
1989. január 13., péntek 15:18
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
"- Lukács Juli SZolnok 42-224: Kéri Kudlik Júliát, hogy hivja őt vissza. Már nagyon régóta szeretne játszani, de sosem sikerül, ilyenkor mindig sir. Legalább egyszer hivja vissza Kudlik Júlia.
- Manek Sarolta Miskolc: Javaslata lenne a bemondóknak a bemutatásakor a képernyőn. A képernyő közepén állandóan az a ronda lámpa szerepel, kiszoritva onnan a bemondónőket, hol jobbra, hol balra. Javaslata, hogy szolidabb kivitelű, karcsú dekorációt kéne tenni helyette, mert igy a lámpa érvényesül a szép bemondónők helyett. Ha lehet, ezt változtassák meg.
- Tóberki Sándorné 645-216 nyugdíjas: Már három hónapja hiába hivja a játékot, pedig nagyon szeretne játszani. Állandóan csak a vidékiek játszanak, meg a 8 - 9 éves kisgyerekek. Ez is bunda, vagy a nyugdíjasnak már ez sem jár?"
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|