|
|
|
|
95 millió dolláros világbanki hitel a magyar közlekedés gyógyítására (1. rész)
|
1989. július 11., kedd - A napokban aláírt megállapodás értelmében a Világbank 95 millió dollár kölcsönt nyújt hazánknak közlekedésfejlesztési célokra. A 15 éves lejáratú, kedvező kamatozású hitelt négyféle ,,csomagban,, lehet felhasználni.
A közúti fejlesztésekre fordítható 53,8 millió dollárból az M0-ás autóút következő - az M1-es autópálya és a 6-os főút közötti - szakaszának megépítésére használnak fel jelentős hányadot. Várhatóan 1994-ben lesz kész ez az útszakasz, amely lehetővé teszi, hogy a Hegyeshalom-Budapest-Röszke vonalon áthúzódó transzeurópai útvonal elkerülje a főváros belső részeit. Ebből a keretből útkarbantartó, tengelysúly- és minőségellenőrző berendezéseket szereznek be. Ennek a keretnek a terhére készül egy folyamhajózással, illetve kikötőbővítéssel foglalkozó tanulmány is, 25 millió dollárt pedig a magyarországi utak burkolatának megerősítésére, az útrehabilitációs programra fordítanak. A Budapesti Közlekedési Vállalat fejlesztésére 3 millió dollár szolgál, ebből egyebek között korszerű forgalomirányító rendszert vezetnek be, s átalakítják a vállalati szervezetet. A Hungarocamion 6,1 millió dollárral részesedik a világbanki hitelből; integrált számítógépes információs rendszert állítanak üzembe, és tranzitelosztó raktár berendezéseit vásárolják meg. A MÁV 25 millió dollárt kap a világbanki kölcsönből korszerű szállításirányítási információs rendszerének kiépítésére, az ehhez szükséges berendezések, szoftverek beszerzésére, valamint sínfelújító üzem építésére, s felszerelésére, továbbá pályakarbantartó és -építő gépek vásárlására. A hitel további, valamivel több mint 7 millió dolláros része fel nem osztott tartalék-keretként szolgál. A hitelmegállapodást követően a lehető legrövidebb időn belül kiírják a nemzetközi pályázatokat, amelyeken bárki részt vehet. A megbízásokat azok a vállalatok nyerik el, amelyek a legkedvezőbb feltételekkel, megfelelő garanciák nyújtása mellett vállalkoznak a feladatok elvégzésére. Egyébként a világbanki hitelből megvalósítandó program befejezési határideje 1994 december vége, s a kölcsön lehívásának végső időpontja 1995. június 30-a. (folyt.köv.)
1989. július 11., kedd 14:48
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefon:
"A jövő héten szombaton megy a Sellő a pecsétgyűrűn c film a TV-ben és szombaton megy a Pokoli torony. Az lenne a problémám, hogy miért van egy héten belül 2 nagyon jó film, egész héten nincsen jó film csak szombaton és péntekem miért kell együtt tenni, lehetne-e a Sellő a pecsétgyűrűn II.részét esetleg későbbre tenni, - egész héten nincs jó film és péntek, szombaton a 2 film egyidően megy. Tudom, hogy csak hallgattják, de nem lenne rossz, ha tennének is valamit ... Lenne egy megoldás, mert átnéztem a Rádióujságot. Pénteken van az I. része a Sellő a pecsétgyürün-nek. Szombaton van a 3 órás film az l-esen 8-tól és közben a 2-esen 1/2 12-től a Sellő a pecsétgyűrűn II.része. Na, most mi lenne ha vasárnapra áttennék a Sellő a pecsétgyűrűn a Richard Claydermann Londonban c.műsorra és a Richard Claydermann szombaton lenne a film idején, az is egy óra. Minden probléma megoldódna. Pénteken lenne a Sellő a peosétgyűrűn, szombaton az l-esen a Pokoli torony, a 2-esen a Richárd Claydermann és vasárnap a 2-esen a Sellő a pecsétgyűrűn II.része."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|