Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 24.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

MSZDP alapító tagok nyilatkozata

"1. A párt vezetését egy szűk csoport önhatalmúlag kisajátította, ami úgy a párttagság, mint a közvélemény előtt visszatetszést keltett. 2. A tagság és a működő Szervező Bizottság megkérdezése nélkül diktatórikus módon főtitkár, valamint elnökség került felkérésre és február 21-én eredménytelen kísérlet történt kinevezésükre."
BBC, Késő esti adás:

A kormány álláspontja a bős-nagymarosi erőműről

"Budapesti tudósítónk, Sally Ackroyd a következő jelentést küldte: - Gyakori robbanásokat hallani a Dunakanyarban lévő Nagymaros közelében, miután a munkások dinamitot használnak a félmillió négyzetméter szikla folyóágyból történő kitermeléséhez. Marosán György a kormány szóvivője ma olyan értelemben nyilatkozott, hogy a munkát folytatják, amíg a parlament júniusban ismét fontolóra veszi a vízlépcső építésének tervét. Hozzátette azonban: a kormány úgy döntött, nem fognak visszacsinálhatatlan munkálatokat végezni, ami azt jelenti, hogy a betonalapokat nem rakják le."

Sztrájkfenyegetés a BKV-nál

1990. január 4., csütörtök - A Budapesti Közlekedési Vállalatnál hónapok óta feszült a hangulat, mivel a forgalomban dolgozók nagyfokú leterheltsége miatt, és azért, mert keresetük jelentősen elmaradt a közlekedési ágazat más területeihez képest. A kialakult helyzetről a Fővárosi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének titkára, Wendler László csütörtökön elmondta az MTI munkatársának, hogy múlt év október 18-án nyílt levélben fordultak az állami szervekhez. Ebben azt követelték, hogy a közlekedési dolgozók átlagához viszonyított főmunkaidős bérükre vonatkozó 30 százalék körüli bérlemaradásból legalább 20 százalékot kapjanak meg 1990-ben. Kérték a kormány által bejelentett mindenkori éves inflációt folyamatosan követő bérmechanizmus bevezetését is.


Követeléseikről eddig még nem döntött az Országos Érdekegyeztető
Tanács. A főhatóságokkal folytatott több eredménytelen megbeszélés
után a vállalati szakszervezet vezetői január 3-án végül is
megállapodtak abban, hogy megvárják az OÉT január 18-ai ülését, s ha
követelésüket nem teljesítik, akkor január 23-án kétórás
figyelmeztető sztrájkot tartanak. Természetesen ennek a pontos
időpontjáról időben tájékoztatják az utazóközönséget. Bíznak azonban
abban, hogy kérésük meghallgatásra talál, s így nem kényszerülnek
erre a végső megoldásra. A szakszervezet vezetése egyúttal kijelölte
a sztrájkbizottság tagjait is.

    Csak némiképp enyhíti a dolgozók gondjait - hangsúlyozta az
szb-titkár -, hogy januártól 12 százalékos önerős vállalati
bérfejlesztést hajtottak végre a Budapesti Közlekedési Vállalatnál.
(MTI)



1990. január 4., csütörtök 19:57


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
III/III jelentés FKgP Jurta Színházról egy oldal


SZER-hallgató telefonja:

"FÉRFIHANG/ Tisztelt Szabad Európa Rádió! A HALLGATÓK FÓRUMA cimü adásukban elhangzott egy-két hozzászólás a magyarországi változásokat illetően, hogy beszélni, szervezkedni szabad, sőt politikai bizottsági tagok olyan kijelentéseket tesznek, amelyért egy-két évvel ezelőtt izgatás cimén börtönbüntetés járt. Ezzel párhuzamosan az ÁVH jogutódja a Mosonyi-utcában és a parlamentben gondos levélfelbontogató tevékenységet folytat. Szeretném ha egy műsort szerkesztenének a diktatúrák provokációs trükkjeiről. A későbbiekben biztos hasznát fogja venni a magyar társadalom. Ez a probléma elkerüli a figyelmüket, miért? Egy példa: ott voltam a varsói felkelés évfordulójáról megemlékező tömegben. Egy fiatal, sportos testalkatú civil gyors hely változtatások közepette hol a rendőröket, hol a rendszert szidta, igaz nem elég kitartóan. Majd - mivel senki nem követte példáját, - beállt a rendőrsorfalba, oda ahonnan küldték."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD