|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Világhíradó:
1919 újraértékelése
"...a közelmúltban hozták nyilvánosságra, hogy Kun Béla a
Szovjetunióban nem akkor, nem ott és nem úgy halt meg, mint
hirdették, hanem egy elvtárs hóhéra végezte ki.
Innen már remélhetőleg nincs túl messze 1919 újraértékelése sem.
Annak elismerése, hogy március 21-e nem ünnep, hanem nemzeti
gyásznap. 70 éve nem a Tanácsköztársaság győzött, hanem népünk
tragédiájaként a Trianonhoz vezető út végszakaszának kiépítésével a
bontakozó polgári demokráciát döntötte meg a vörös rémuralom.
Tehát ideje lenné, hogy a Március 21-e utak, terek visszakapják
eredeti nevüket, vagy hívják ezeket egyszerűen március 15-nek."
OS:
Független szervezetek - kerekasztal
"Mi is elengedhetetlenül szükségesnek tartjuk, hogy
kialakuljon a demokratikus erők közös álláspontja, és ennek alapján
tárgyaljunk a hatalom birtokosával, az MSZMP-vel. Úgy gondoljuk, a
dermedtségből ébredező társadalmat csak együttesen képviselhetjük."
|
|
|
|
|
|
|
Ülést tartott a Minisztertanács - Sajtótájékoztató (8. rész)
|
A BBC tudósítója megkérdezte: amennyiben újra felvetődik a népszavazás kérdése a Bős-nagymarosi vízlépcső építésével kapcsolatban, a kormány újra befolyásolni kívánja-e a párttag képviselőket az állásfoglalásukban. Marosán György elmondotta: az a törvényjavaslat, amely várhatóan júniusban kerül az Országgyűlés elé, úgy szól, hogy 50 ezer aláírás esetén a Parlamentnek kell véleményt nyilvánítania arról: kiírja-e a népszavazást. De ha 100 vagy 120 ezer aláírást gyűjtenek össze, akkor kötelezően ki kell írni a népszavazást. Ez új helyzet októberhez képest, és ezt a kormánynak is tekintetbe kell vennie. A Reuter tudósítója arról tudakozódott, hogy Nagy Imre temetésének időpontjáról a kormány mikor döntött. Ezt a döntést nem a kormány, hanem a hozzátartozók hozták meg - hangsúlyozta a szóvivő. A kormányt ebben a kérdésben az vezeti, hogy minél zavarmentesebbé és könnyebbé tegye ennek a problémának a megoldását - mondta a szóvivő. A külföldiek valutában fizetik az autópálya-használati díjat? - kérdezte az Austria Press tudósítója. Marosán György elmondotta: ez attól függ, hogy a kapus vagy a címkés típusú rendszert vezetik-e be, a kormány egyébként egy hónapon belül dönt erről a kérdésről. A Figyelő munkatársa megkérdezte: mekkora népgazdasági kár keletkezik amiatt, hogy a forgalom jelentős része ki fog szorulni a rosszabb minőségű mellékutakra. Ilyen felmérések nem készűltek, de ez attól is függ, hogy az autópályahasználati díjat milyen összegben állapítják meg. A tervek szerint ez 600 forint lesz, ami nagyjából egy tankolásnyi költséget jelent, s ha valaki négyszer-ötször használja az autópályát, akkor ez a kiadás időben, üzemanyag-megtakarításban megtérül számára - mondotta a szóvivő. (MTI)
1989. március 24., péntek 19:42
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|