Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 20.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Világhíradó:

1919 újraértékelése

"...a közelmúltban hozták nyilvánosságra, hogy Kun Béla a Szovjetunióban nem akkor, nem ott és nem úgy halt meg, mint hirdették, hanem egy elvtárs hóhéra végezte ki. Innen már remélhetőleg nincs túl messze 1919 újraértékelése sem. Annak elismerése, hogy március 21-e nem ünnep, hanem nemzeti gyásznap. 70 éve nem a Tanácsköztársaság győzött, hanem népünk tragédiájaként a Trianonhoz vezető út végszakaszának kiépítésével a bontakozó polgári demokráciát döntötte meg a vörös rémuralom. Tehát ideje lenné, hogy a Március 21-e utak, terek visszakapják eredeti nevüket, vagy hívják ezeket egyszerűen március 15-nek."
OS:

Független szervezetek - kerekasztal

"Mi is elengedhetetlenül szükségesnek tartjuk, hogy kialakuljon a demokratikus erők közös álláspontja, és ennek alapján tárgyaljunk a hatalom birtokosával, az MSZMP-vel. Úgy gondoljuk, a dermedtségből ébredező társadalmat csak együttesen képviselhetjük."

Következik a 40. világbajnokság (1. rész)

1989. március 20. hétfő (Reuter, MTI) - Szerte a világon
felfokozott érdeklődéssel várják a Forma 1-es autós gyorsasági
világbajnokság vasárnapi első viadalát, amelyre a braziliai
Jacarepaguában kerül sor. A szakemberek az erőviszonyok
kiegyenlítődését várják, hiszen ettől az évtől ismét csak
atmoszférikus motorokkal lehet rajthoz állni.

    Novembertől töltötték pihenőjüket a csapatok, de közben is
zajlottak az események. Többen új helyre szerződtek, így a
legismertebbek közül a brit Nigel Mansell a Williamstől a
Ferrarihoz, az olasz Michele Alboreto a Ferraritól a Tyrrellhez, a
belga Thierry Boutsen a Benettontól a Williamshez, a svéd Stefan
Johansson pedig a Ligiertől az Onyxhoz igazolt. Azután a háromszoros
világbajnok brazil Nelson Piquet került az érdeklődés középpontjába:
elesett a luxushaajóján, s a bordáját törte. Sokáig kérdéses volt,
hogy felépül-e a 40. világbajnokság rajtjáig, de a napokban már
Jacarepaguában, a róla elnevezett pályán tesztelte versenykocsiját.
Az elmúlt hét közepén szomorú hírt röpítettek világgá a
hírügynökségek, az AGS csapat színeiben szereplő francia Philippe
Streiff a braziliai gyakorlás során súlyos balesetet szenvedett, s
mindkét végtagja megbénult. Az orvosok ugyan bíznak felépülésében,
de azt kizártnak tartják, hogy ebben az idényben újra volán mögé
ülhessen. A versenyistálló egyelőre nem döntött helyetteséről.

    Néhány nappal a világbajnoki pontvadászat kezdete előtt már csak
ez az egyetlen kérdőjel. A közelmúltban véglegessé vált, hogy 20
csapat képviseletében 39 pilóta próbál szerencsét, hogy a GP-ket
megelőző péntekenként 13 versenyzőnek előselejtezőt kell vívnia, s
közülük az edzéseken már csak a négy legjobb körözhet, továbbá az
is, hogy az Egyesült Államok Nagydíjáért ezúttal nem Detroitban,
hanem Phoenixben versengenek a résztvevők.

    Az elmúlt héten már Braziliára, pontosabban Jacarepaguára
irányult a figyelem, mert a csapatok kocsi- és keréktesztelésen
vettek részt. A hét nap alatt az olasz Alessandro Nannini háromszor
(hétfőn - 1:29.71 p, kedden - 1:29.25 és szombaton - 1:28.34), a
belga Boutsen kétszer (csütörtökön - 1:26.34 és pénteken - 1:29.57),
míg a világbajnoki címvédő brazil Ayrton Senna és a szintén brazil
Mauricio Gugelmin egyszer-egyszer (vasárnap - 1:26.30, illetve
szerda - 1:30.63) érte el a legjobb köridőt. Említést érdemel az is,
hogy a vb-sorozatra nevezetteken kívül a brit Johnny Dumfries a
Benetton, az ír Martin Donnelly pedig a Lotus kocsijában rótta a
köröket.

    Pénteken már tétje lesz a küzdelmeknek, kezdődnek az edzések.

(folyt. köv.)


1989. március 20., hétfő 13:05


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
SZER hallgatói telefonok:

"FÉRFIHANG/ Kérjük szíveskedjenek erősebben adni, mert légköri zavarok miatt nem lehet hallani adásukat. Én egy magyar vagyok Svájcból. Köszönöm. - FÉRFIHANG/ Tessék megmondani a Lángh Julinak, hogy jöjjön ő Pestre és ne a Kasza László közvetitsen innen. Bár nagyon szimpatikus volt az Országházban mutatott közvetítésen, de én jobb szeretném, ha a Láng Juli lenne itt - NŐI HANG/ Jónapot kivánok, kérném, hogy a következő üzenetemet, ha lehetne május 20-án az üzenetmüsorban INDIÁN LÁNY jeligére elhangzana, amely Kovásznára szól: "Kedves Nelli, a rádió hullámain keresztül kivánom... /MEGSZAKAD/"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD