|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Világhíradó:
1919 újraértékelése
"...a közelmúltban hozták nyilvánosságra, hogy Kun Béla a
Szovjetunióban nem akkor, nem ott és nem úgy halt meg, mint
hirdették, hanem egy elvtárs hóhéra végezte ki.
Innen már remélhetőleg nincs túl messze 1919 újraértékelése sem.
Annak elismerése, hogy március 21-e nem ünnep, hanem nemzeti
gyásznap. 70 éve nem a Tanácsköztársaság győzött, hanem népünk
tragédiájaként a Trianonhoz vezető út végszakaszának kiépítésével a
bontakozó polgári demokráciát döntötte meg a vörös rémuralom.
Tehát ideje lenné, hogy a Március 21-e utak, terek visszakapják
eredeti nevüket, vagy hívják ezeket egyszerűen március 15-nek."
OS:
Független szervezetek - kerekasztal
"Mi is elengedhetetlenül szükségesnek tartjuk, hogy
kialakuljon a demokratikus erők közös álláspontja, és ennek alapján
tárgyaljunk a hatalom birtokosával, az MSZMP-vel. Úgy gondoljuk, a
dermedtségből ébredező társadalmat csak együttesen képviselhetjük."
|
|
|
|
|
|
|
Következik a 40. világbajnokság (1. rész)
|
1989. március 20. hétfő (Reuter, MTI) - Szerte a világon felfokozott érdeklődéssel várják a Forma 1-es autós gyorsasági világbajnokság vasárnapi első viadalát, amelyre a braziliai Jacarepaguában kerül sor. A szakemberek az erőviszonyok kiegyenlítődését várják, hiszen ettől az évtől ismét csak atmoszférikus motorokkal lehet rajthoz állni. Novembertől töltötték pihenőjüket a csapatok, de közben is zajlottak az események. Többen új helyre szerződtek, így a legismertebbek közül a brit Nigel Mansell a Williamstől a Ferrarihoz, az olasz Michele Alboreto a Ferraritól a Tyrrellhez, a belga Thierry Boutsen a Benettontól a Williamshez, a svéd Stefan Johansson pedig a Ligiertől az Onyxhoz igazolt. Azután a háromszoros világbajnok brazil Nelson Piquet került az érdeklődés középpontjába: elesett a luxushaajóján, s a bordáját törte. Sokáig kérdéses volt, hogy felépül-e a 40. világbajnokság rajtjáig, de a napokban már Jacarepaguában, a róla elnevezett pályán tesztelte versenykocsiját. Az elmúlt hét közepén szomorú hírt röpítettek világgá a hírügynökségek, az AGS csapat színeiben szereplő francia Philippe Streiff a braziliai gyakorlás során súlyos balesetet szenvedett, s mindkét végtagja megbénult. Az orvosok ugyan bíznak felépülésében, de azt kizártnak tartják, hogy ebben az idényben újra volán mögé ülhessen. A versenyistálló egyelőre nem döntött helyetteséről. Néhány nappal a világbajnoki pontvadászat kezdete előtt már csak ez az egyetlen kérdőjel. A közelmúltban véglegessé vált, hogy 20 csapat képviseletében 39 pilóta próbál szerencsét, hogy a GP-ket megelőző péntekenként 13 versenyzőnek előselejtezőt kell vívnia, s közülük az edzéseken már csak a négy legjobb körözhet, továbbá az is, hogy az Egyesült Államok Nagydíjáért ezúttal nem Detroitban, hanem Phoenixben versengenek a résztvevők. Az elmúlt héten már Braziliára, pontosabban Jacarepaguára irányult a figyelem, mert a csapatok kocsi- és keréktesztelésen vettek részt. A hét nap alatt az olasz Alessandro Nannini háromszor (hétfőn - 1:29.71 p, kedden - 1:29.25 és szombaton - 1:28.34), a belga Boutsen kétszer (csütörtökön - 1:26.34 és pénteken - 1:29.57), míg a világbajnoki címvédő brazil Ayrton Senna és a szintén brazil Mauricio Gugelmin egyszer-egyszer (vasárnap - 1:26.30, illetve szerda - 1:30.63) érte el a legjobb köridőt. Említést érdemel az is, hogy a vb-sorozatra nevezetteken kívül a brit Johnny Dumfries a Benetton, az ír Martin Donnelly pedig a Lotus kocsijában rótta a köröket. Pénteken már tétje lesz a küzdelmeknek, kezdődnek az edzések. (folyt. köv.)
1989. március 20., hétfő 13:05
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|