|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Világhíradó:
1919 újraértékelése
"...a közelmúltban hozták nyilvánosságra, hogy Kun Béla a
Szovjetunióban nem akkor, nem ott és nem úgy halt meg, mint
hirdették, hanem egy elvtárs hóhéra végezte ki.
Innen már remélhetőleg nincs túl messze 1919 újraértékelése sem.
Annak elismerése, hogy március 21-e nem ünnep, hanem nemzeti
gyásznap. 70 éve nem a Tanácsköztársaság győzött, hanem népünk
tragédiájaként a Trianonhoz vezető út végszakaszának kiépítésével a
bontakozó polgári demokráciát döntötte meg a vörös rémuralom.
Tehát ideje lenné, hogy a Március 21-e utak, terek visszakapják
eredeti nevüket, vagy hívják ezeket egyszerűen március 15-nek."
OS:
Független szervezetek - kerekasztal
"Mi is elengedhetetlenül szükségesnek tartjuk, hogy
kialakuljon a demokratikus erők közös álláspontja, és ennek alapján
tárgyaljunk a hatalom birtokosával, az MSZMP-vel. Úgy gondoljuk, a
dermedtségből ébredező társadalmat csak együttesen képviselhetjük."
|
|
|
|
|
|
|
Bős-Nagymaros - Hrivnak
|
Láng Judit, az MTI tudósítója jelenti:
Prága, 1989. február 13. hétfő (MTI-tud) - A bős-nagymarosi vízmű építésének meggyorsításáról Magyarországgal megkötött megállapodás értékes többletenergiához juttatja Csehszlovákiát és hozzájárul a levegőszennyeződés csökkentéséhez az országban. Egyebek között ezt hangoztatta a Rudé Právónak adott interjújában Pavel Hrivnak csehszlovák első miniszterelnök-helyettes.
Hrivnak a hétfőn megjelent interjúban egyebek között kifejtette, a bős-nagymarosi vízmű gyorsított építéséről megkötött megállapodás lehetővé teszi, hogy Bősnél 800 ezer, Nagymarosnál pedig 1 millió 500 ezer kilowattórával több elektromos energiához jussanak. Utalt arra, hogy mivel az értékes többletenergiát nem széntüzelésű erőmű állítja elő, Csehszlovákiában 23 ezer tonnával kevesebb kén fogja szennyezni a levegőt. Megemlítette, hogy a gyorsításnak megfelelően Bősnél az eredeti öt helyett három, Nagymarosnál pedig két hónaponként helyezik üzembe az energetikai egységeket. A miniszterelnök-helyettes hangsúlyozta, hogy a létesítménynek hatalmas a nemzetközi haszna, mert a Duna viziközlekedés szempontjából legrosszabb szakaszán javítja a hajózási feltételeket. Ez a Rajna-Majna-Duna csatorna 1992-es megépítésével nemcsak Csehszlovákiának, Magyarországnak és a Duna menti országoknak, hanem más államoknak is előnyös lesz. Hrivnak egyébként azt is megjegyezte, hogy a létesítmény korábbi befejezéséhez nem szükséges a beruházási költségek növelése: az 1991-ben kezdődő, következő ötéves terben előirányzott pénzügyi eszközöket csoportosítják át. A tervezettnél hamarabb építik meg a szlovákiai Komárom környékén, valamint a Vág mentén, Izsa és Karva térségében a vízvédelmi létesítményeket. Arra a kérdésre, hogy nem jár-e kockázattal az építés meggyorsítása, Hrivnak elmondta, minden, a dunai átalakítással kapcsolatos döntés kockázattal jár. Utalva az 1965-ös árvízre megjegyezte, nem lehet előre kiszámítani, hogy az idén nem lesz-e hasonló, de a környező terület védelme biztosítva van, csak az építőknek okozhat gondot az esetleges árvíz. Hozzáfűzte, a korábbi befejezési időpont miatt nem lehet semmiféle fennakadás az irányításban, a szervezésben, az együttműködés koordinálásában, az emberek és gépek teljesítményében. +++
1989. február 13., hétfő 18:59
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|