|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Világhíradó:
1919 újraértékelése
"...a közelmúltban hozták nyilvánosságra, hogy Kun Béla a
Szovjetunióban nem akkor, nem ott és nem úgy halt meg, mint
hirdették, hanem egy elvtárs hóhéra végezte ki.
Innen már remélhetőleg nincs túl messze 1919 újraértékelése sem.
Annak elismerése, hogy március 21-e nem ünnep, hanem nemzeti
gyásznap. 70 éve nem a Tanácsköztársaság győzött, hanem népünk
tragédiájaként a Trianonhoz vezető út végszakaszának kiépítésével a
bontakozó polgári demokráciát döntötte meg a vörös rémuralom.
Tehát ideje lenné, hogy a Március 21-e utak, terek visszakapják
eredeti nevüket, vagy hívják ezeket egyszerűen március 15-nek."
OS:
Független szervezetek - kerekasztal
"Mi is elengedhetetlenül szükségesnek tartjuk, hogy
kialakuljon a demokratikus erők közös álláspontja, és ennek alapján
tárgyaljunk a hatalom birtokosával, az MSZMP-vel. Úgy gondoljuk, a
dermedtségből ébredező társadalmat csak együttesen képviselhetjük."
|
|
|
|
|
|
|
A Dunakanyar közlekedésének fejlesztéséről tárgyalt a Pest megyei Tanács VB
|
1989. február 1., szerda - A bős-nagymarosi vízlépcsőrendszer építésével kapcsolatos közlekedésfejlesztési kérdésekről tárgyalt szerdán a Pest megyei Tanács végrehajtó bizottsága. A testület elé került beszámoló szerint a megyei tanács és az érdekelt helyi tanácsok folyamatosan figyelemmel kísérik a beruházási munkák menetét, nyomon követik az építkezésnek a közlekedésre gyakorolt hatásait is. A beruházás egyébként kedvezően hat a környék közlekedésére. A Duna duzzasztása miatt átépítik az elavult és keskeny 12-es út Nagymaros-Zebegény közötti szakaszát. Ugyanakkor a Duna és az autóút között egy kerékpárút is épül. Jelenleg Nagymaros és Szob között hiányoznak a buszközlekedés feltételei - az emberek jobbára vonaton utaznak. Éppen ezért célforgalmi vizsgálat készül, hogyan lehetne az autóbuszt is bekapcsolni a vidék tömegközlekedésbe.
A Duna vízszintjének megemelése a visegrádi parton kanyargó 11-es utat is érinti. Visegrád és Dömös között a jelenlegi út részben víz alá kerül majd, részben gát épül a helyén, mögötte két tavat, illetve szabadidőközpontot alakítanak ki. Az út a Pilis hegy felé, feljebb épül meg; a Visegrád-Gizellatelep közötti szakasza már el is készült. A helyi lakosság sok esetben kifogást emelt amiatt, hogy a márianosztrai kőbányából kitermelt, a gátépítéshez szükséges köveket szállító nehéz járművek zavarják nyugalmukat, rendszeresen felkavarják a port és a nagy teher okozta rezgések a házak falának épségét is veszélyeztetik. Ennek elkerülésére a megyei tanács javaslatára az építők új nyomvonalat jelölnek ki a járműveknek, amely elkerüli a lakott területet, s minimálisra csökkennek a járművek okozta kényelmetlenségek. (MTI)
1989. február 1., szerda 16:32
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|