|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Világhíradó:
1919 újraértékelése
"...a közelmúltban hozták nyilvánosságra, hogy Kun Béla a
Szovjetunióban nem akkor, nem ott és nem úgy halt meg, mint
hirdették, hanem egy elvtárs hóhéra végezte ki.
Innen már remélhetőleg nincs túl messze 1919 újraértékelése sem.
Annak elismerése, hogy március 21-e nem ünnep, hanem nemzeti
gyásznap. 70 éve nem a Tanácsköztársaság győzött, hanem népünk
tragédiájaként a Trianonhoz vezető út végszakaszának kiépítésével a
bontakozó polgári demokráciát döntötte meg a vörös rémuralom.
Tehát ideje lenné, hogy a Március 21-e utak, terek visszakapják
eredeti nevüket, vagy hívják ezeket egyszerűen március 15-nek."
OS:
Független szervezetek - kerekasztal
"Mi is elengedhetetlenül szükségesnek tartjuk, hogy
kialakuljon a demokratikus erők közös álláspontja, és ennek alapján
tárgyaljunk a hatalom birtokosával, az MSZMP-vel. Úgy gondoljuk, a
dermedtségből ébredező társadalmat csak együttesen képviselhetjük."
|
|
|
|
|
|
|
Országgyűlés (39. rész)
|
Ezt követően - tíz percnyi szünet után - a napirendnek megfelelően az interpellációk következtek. (Tekintettel az idő előrehaladott voltára több képviselő interpellációját és kérédést a következő ülésszakra halasztotta.) Bozsó Lajosné (Budapest, 10. vk.) Újpest-Káposztásmegyer ------------- tömegközlekedése tárgyában a közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszterhez interpellált. Megkérdezte: az észak-déli metró eredeti terv szerinti megépítésének ma milyen realitása van, számíthatnak-e arra az érintett lakosok, hogy a metró építése nem fejeződik be véglegesen az Árpád út - Bajcsy-Zsilinszky út kereszteződésében. Tudakozódott arról is, hogy a végleges megoldás megszületéséig hogyan kívánják Káposztásmegyer tömegközlekedési feszültségeit enyhíteni. Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter válaszában hangsúlyozta: február 1-jétől meghosszabbítják és négy-öt járművel megerősítik a térség tömegközlekedésében fontos szerepet játszó autóbusz-vonalat, addig is, amíg a metró-közlekedés 1990-ben megindul. A módosított tömegközlekedési hálózatot a bevezetés után az érintett lakosság képviselőinek a bevonásával értékelik, s ennek megfelelően döntenek a végleges megoldásról. Jelentős javulás következik be Újpest és Káposztásmegyer közlekedésében az észak-déli metró következő szakaszának átadásakor. Az idei beruházási lehetőségek - amennyiben jelentős forráscsökkentés nem történik - módot adnak az 1990-es átadásra. A budapesti metró ezt követő továbbépítéséről a tárca ez év első felében kíván előterjesztést benyújtani a Minisztertanácshoz. Ennek az alapkérdése az lesz, hogy az észak-déli metró továbbépítése folytatódjék-e Káposztásmegyer irányában Újpest városközpontjától a Szilaspatakig, vagy pedig egy új, nevezetesen a Dél-Buda - Rákospalota metróvonal építését kell elkezdeni. Ennek eldöntésekor az egyik fontos szempont lesz az is, hogy megrendezik-e a Bécs-Budapest világkiállítást a magyar fővárosban 1995-ben. A miniszteri választ az interpelláló képviselő és az Országgyűlés egyhangúlag tudomásul vette. (folyt.köv.)
1989. január 11., szerda 20:05
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|