Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 19.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
BBC, Késő esti panoráma:

Március 15. fontossága

"A nyugati világban különbséget tesznek a kelet-és közép-európai transzformálás és a felületes reformálás között, és sokan úgy vélik, hogy csak a transzformálódó Kelet- és Közép-Európa tarthat igényt aktív nyugati támogatásra. A március 15-i megmozdulás arra vall, hogy gyökeres transzformálás van küszöbön és békés eszközökkel. Ez és szerintem csakis ez teszi lehetővé, hogy Magyarország és - hadd fűzzem hozzá - Lengyelország is nyugati segítséggel kilábaljon a gazdasági kátyúból. E nélkül meddő marad a politikai és kulturális megújhodás. A szellemi felszabadulás azonban a bizalomgerjesztés egyik legfontosabb, leghatékonyabb eszköze. Nem hiába szerepel a március 15-én elhangzott beszédekben. Csengey Dénes például ezt mondotta a Demokrata Fórum nevében: - Szabad sajtó, szabad rádió, szabad televízió."
OS:

A Kisgazdapárt országos főtitkárának nyilatkozata

"A Pártnak sajtóosztálya egyelőre nincsen, így annak nevében senki sem nyilatkozhatott. A nagyválasztmányi ülés változatlan időpontja: 1989. március 23. Minden ezzel ellentétes tájékoztatás illetéktelen személytől származik."

Országos tanévnyitó (1. rész)

1989. szeptember 2., szombat - A budapesti Fasori Evangélikus Gimnáziumban tartották meg szombaton az idei tanév országos megnyitóját. A 37 év után újjászülető nagy múltú egyházi gimnázium első tanévét is köszöntő istentisztelet után Nagy Gyula, a Magyarországi Evangélikus Egyház püspök-elnöke, majd Glatz Ferenc művelődési miniszterhelyettes üdvözölte a gimnázium, valamint az ország valamennyi pedagógusát és diákját.

A miniszter elöljáróban szólt arról az új tárcaprogramról,
amelynek súlyponti része az egész oktatási rendszer felülvizsgálata
és átalakítása, valamint az, hogy a kultúra anyagilag és erkölcsileg
is kiemelt helyet kapjon az egész politikai gondolkodásban. Európai
felzárkózásunknak, az európai szintű oktatás megvalósításának ma még
meglevő akadályait, s azok felszámolásának eszközeit sorolva Glatz
Ferenc beszélt a nyugati nyelvek oktatásának nagyszabású
programjáról. Ennek része a nyelvszakos tanárok képzési létszámának
az egyetemeken két és félszeresére, a főiskolákon hatszorosára
történő emelése, az orosz nyelvtanárok fokozatos átképzése, az
idegen ajkú oktatók fogadása, foglalkoztatása. Hasonlóképpen
fontosnak ítélte azokat a munkálatokat is, amelyek célja a magyar
iskolarendszernek és a hazai diplomáknak az európai követelményekhez
való illesztése.

    Az elmúlt negyven esztendő - mondotta - az iskolában elsősorban
eszközt látott a társadalom ideológiai-politikai átnevelésére, s az
egységes politikai gondolkodás kialakítására. Az iskola szerintünk -
hangsúlyozta - nem a pártpolitika ideológiai céljainak lebontására
hivatott intézmény, nem is egyszerűen a pedagógiai kísérletek
tárgya, mint ahogy nem is a gyermekek számára berendezett
ismeretterjesztő tanfolyamegyüttes. Az iskola a helyi társadalom, a
helyi közösség, a település oktatási-nevelési és első számú
művelődési intézménye, és egyben a helyi társadalom
demokratizmusának, nyitottságának a biztosítója. Közösségi és
össztársadalmi érdek, hogy okos, színvonalas munkaerő hagyja el
padjait, és ilyen vezetők választódjanak ki. Ennek viszont az a
feltétele, hogy a kiválasztódás, az érvényesülés társadalmi
származástól függetlenül történjék. A jó iskolarendszer segítsen az
egyéni hátrányok behozásában, ugyanakkor tegye lehetővé az egyéni
tulajdonságok kifejlesztését. Az iskola a társadalmi mobilitás, a
közösség legkiválóbbjainak kiválasztási eszköze kell legyen.
(folyt.köv.)


1989. szeptember 2., szombat 16:38


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- Sultész László 487-177 Kb. 2 hete látta a Napzártában az ujjával látó kisfiút. Neki is van egy ilyen tanítványa, 7 éves. Szeretné, ha vele is foglalkoznának. Ha kívánja Déri ur /?/ vagy Kudlik Julika náluk is meg tudja állapítani, hogy van-e ilyen képességük. - 371-372 Kudlik Júlia azt mondta, hogy nem hiszi, hogy valaha is esett József napra virágvasárnap. De igen, 1967-ben is pont József napon volt virágvasárnap. - Egy fára kéne felakasztani Sass Józsefet, Végh Antalt és Kovács Zoltánt, mert mind egyforma gazemberek. - László Tamás 499-681 Érdeklődik, hogy hol lehet Sztálin köteteket eladni?"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD