|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Világhíradó:
Az SZDSZ első közgyűlése
"- Mit vár Mécs Imre az ügyvivő testület tagja a holnap kezdődő
közgyűléstől?
- Nagyon fontos, hogy már most az első tanácskozás idején a
társadalom megismerhesse a mi programtervezetünket, hiszen
lényegében ez az első független, önálló, összefüggő, a társadalom
minden problémájára kiterjedő programtervezet, ami elkészült. Ezért
meghívtunk egy csomó újságírót, külképviseleteknek a munkatársait,
a többi társadalmi szervezet, nemcsak a függetlenektől, hanem az
MSZMP-től, másoktól is, azonkívül, ha lesz hely a Corvin moziban,
amelynek körülbelül ezeregyszáz fős a befogadóképessége, akkor az
érdeklődőket, a vitázókat is be fogjuk engedni, természetesen nekik
nem lesz szavazati joguk."
|
|
|
|
|
|
|
Pályázók az Ikarus és a Csepel Autógyár átalakítására
|
1990. november 21., szerda - A Szanáló Szervezet szerdán
bontotta fel azokat a pályázatokat, amelyek a járműipar
átalakítására kiírt tenderre érkeztek be. Rédei László, a Szanáló
Szervezet igazgatója elmondotta: a legnagyobb járműgyártó cégek - a
Mercedes Benz, a DAF, az IVECO, a MAN, a Reanult - csak
szándéknyilatkozatot küldtek, amelyben felajánlották együttműködési
szándékukat a két vállalat továbbélésének biztosítása érdekében.
Részletes pályázatot azonban nem dolgoztak ki.
Végül is összesen 4 pályázat érkezett be a Szanáló Szervezethez. A Pénzügykutató Rt. a Technoimpex Rt.-vel közösen pályázott. Ugyancsak eljuttatta ajánlatát az USA-beli AMF Industries Inc. nemzetközi befektető társaság is. Pályázott a Rába Magyar Vagon- és Gépgyár, valamint több szovjet vállalatból álló konzorcium közösen a torinió CEIC Holding Rt.-vel.
Rédei László elmondotta, hogy az Ikarus és a Csepel Autó együttes szanálásáról a pénzügyminiszter szeptember 12-én döntött, mivel a vállalatok fizetésképtelenné váltak. A vállalatok termékeik döntő többségét eddig a szovjet, illetve a kelet-európai piacon értékesítették, ám ebben a térségben folyamatosan szűkül a fizetőképes kereslet. Az Ikarus-termelés az idén évi 9 ezer autóbuszra csökkent, míg a korábbi években a kibocsátás elérte az évi 12-13 ezer járművet. Így a vállalat fizetési gondjai év közben erősödtek, és az Ikarus az év végére várhatóan veszteséggel zár.
A két cég jövője nagymértékben azon múlik, sikerül-e megfelelő megoldást találni a Kelet-Európába irányuló export ellentételezésére. A Szovjetunióban továbbra is jelentős az igény a járművek iránt, ám valószínűleg hosszas tárgyalásokra kerül sor az árakról, a fizetési módról. A Szanáló Szervezet december 20-áig dönt arról, hogy a pályázatok közül melyik a legjobb. Valószínűleg tárgyalásokat kezdenek a szándéknyilatkozatot tett neves külföldi cégekkel is. A Szanáló Szervezet elképzelése szerint a két vállalatot jövőre részvénytársasággá alakítják és a részvények egy része kerülne az átalakításban résztvevő hazai vagy külföldi befektető tulajdonába.
Addig viszont a Szanáló Szervezet garanciája mellett a cégek továbbra is hozzájuthatnak a termeléshez szükséges hitelekhez. Eddig 4 milliárd forint hitelt kaptak a kereskedelmi bankoktól, illetve lejárt követeléseket újítottak meg. Tárgyalásokat kezdtek jövő évi szovjet buszexportról is, 2000 jármű szállítására van már előzetes rendelés. (MTI)
1990. november 21., szerda 16:25
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefon:
"A jelenleg elhangzott műsorban Pécsi Ildikót láttam, amelyben nagymama, vagyis a leendő nagymama szerepéről énekelt. Szeretném neki elmondani, ha át tudják adni, én nagymama vagyok 43 évesen, nagyon boldog nagymama, és kivánom neki, hogy a közeljövőben neki is sikerüljön ugyanolyan boldognak lenni. A férjem fél éve veszítettem el, egyedül maradtam, egy kicsi leány unokám van Julcsinak hívják és boldog és igazán ugyanúgy ahogy ő kívánja, ugyanolyan boldogsággal, ugyanolyan szépséggel teli életet kívánok neki és sose kivánom azt, hogy maradjon úgy egyedül, ahogy 25 évi házasság után maradtam én egyedül."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|