|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Világhíradó:
Az SZDSZ első közgyűlése
"- Mit vár Mécs Imre az ügyvivő testület tagja a holnap kezdődő
közgyűléstől?
- Nagyon fontos, hogy már most az első tanácskozás idején a
társadalom megismerhesse a mi programtervezetünket, hiszen
lényegében ez az első független, önálló, összefüggő, a társadalom
minden problémájára kiterjedő programtervezet, ami elkészült. Ezért
meghívtunk egy csomó újságírót, külképviseleteknek a munkatársait,
a többi társadalmi szervezet, nemcsak a függetlenektől, hanem az
MSZMP-től, másoktól is, azonkívül, ha lesz hely a Corvin moziban,
amelynek körülbelül ezeregyszáz fős a befogadóképessége, akkor az
érdeklődőket, a vitázókat is be fogjuk engedni, természetesen nekik
nem lesz szavazati joguk."
|
|
|
|
|
|
|
Mercedes-Ikarusz - Szovjetunió
|
Sarkadi Kovács Ferenc, az MTI tudósítója jelenti:
Bonn, 1990. november 18. vasárnap (MTI-tud.) - A Szovjetunió
és a Mercedes Benz AG a budapesti Ikarusz gyárat is be akarja vonni a
német-szovjet autóbuszgyártási együttműködésbe. Mint Werner Niefer, a
Mercedes igazgatája vasárnap közölte, a Mercedes évente 8-10 ezer
motort szállítana az Ikarusznak hajtóművekkel együtt, hogy a pangó
termelés ismét fellendüljön, s az Ikarusz továbbra is szállíthasson
autóbuszokat a Szovjetunióba. Niefer erről Moszkvában tárgyalt Ivan
Szilajevvel, az Oroszországi Föderáció miniszterelnökével, kormány
tagjaival és előszerződést is aláírtak műszaki segítségnyújtásról.
Niefer kijelentette: most arról van szó, hogy ismét talpra állítsuk a szovjet piac egyik fontos autóbusz-szállítóját. A német üzletember nem nyilatkozott a vállalkozás anyagi vetüteletéről sem pedig a finanszírozás módjáról. De moszkvai partnerere Szilajevre hivatkozva közölte, hogy a Szovjetunió pénzügyileg is részt kíván venni az Ikarusz talpra állításában, a Szovjetuniónak feltétlenül és igen gyorsan szüksége van az az Ikarusz-buszokra, az autóbuszgyártást odahaza nem tudják a kívánt ütemben fejleszteni.
Niefer a múlt hét közepén írt alá licencszerződést a szovjet fővárosban arról, hogy a Moszkva melletti Golicinóban Mercedes buszokat szerelnének össze. A teljes kapacitás kiépítése, 1994 után a golicinói üzem futószalagjairól évente 2,500 autóbusz gördülne le. Niefer vasárnap kijelentette, hogy újabb fontos lépést tettek a szovjet szállítási rendszer korszerűsítésében.+++
1990. november 19., hétfő 11:29
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefon:
"A jelenleg elhangzott műsorban Pécsi Ildikót láttam, amelyben nagymama, vagyis a leendő nagymama szerepéről énekelt. Szeretném neki elmondani, ha át tudják adni, én nagymama vagyok 43 évesen, nagyon boldog nagymama, és kivánom neki, hogy a közeljövőben neki is sikerüljön ugyanolyan boldognak lenni. A férjem fél éve veszítettem el, egyedül maradtam, egy kicsi leány unokám van Julcsinak hívják és boldog és igazán ugyanúgy ahogy ő kívánja, ugyanolyan boldogsággal, ugyanolyan szépséggel teli életet kívánok neki és sose kivánom azt, hogy maradjon úgy egyedül, ahogy 25 évi házasság után maradtam én egyedül."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|