|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Fordulópont március 15-e?
"Igen, a budapesti és a vidéki megemlékezések nagyon impozánsak
voltak. De örömünkben talán nem szabad elfeledni, hogy a
Trabantsorszám-centrikus Kádár évek tespedtsége, tárgyközpontúsága,
az elsősorban a szerzésre irányított ösztönök nem adják át oly
egykönnyen helyüket a nemzet kategóriájában gondolkodásnak.
100 ezren voltak Budapest utcáin március 15-én, több mint 100 ezren
Burgenlandban és Bécsben tavaly november 7-ikén vásárolni.
Fordulópont volt-e tehát március 15-e? Mintha döntetlenre állna a
játék, x-re. Várni kell még egy kicsit, talán október 23-án majd
eldől, hogy a nagy x-ből, az ismeretlenből milyen képlet alakul ki.
Tudni fogjuk, ha megszámoltuk, hányan ünnepelnek akkor. Persze ez
is csak egy vélemény. Remélhetőleg kisebbségi, és március idusa
valóban a fordulat napja volt."
|
|
|
|
|
|
|
Taxisblokád - német visszhang (1.rész)
|
Sarkadi Kovács Ferenc, az MTI tudósítója jelenti:
Bonn, 1990. október 27. szombat (MTI-tud.) - Magyarország
,,olajpolitikailag,, malomkövek között őrlődik, s ez gazdasági
széteséssel fenyeget, írta szombaton vezércikkében a piacgazdasággal
megszorítások nélkül rokonszenvező német lap, az ipari és pénzügyi
körök szócsöve, a Frankfurter Allgemeine Zeitung. Az újság, több más
német lappal egyetemben budapesti jelentések alapján a magyarországi
közúti blokád nyomán kialakult helyzetről is beszámolt. A helyzetet
a hírügynökségi tudósítások, saját jelentések kaotikusnak, drámainak
mondják. A Süddeutsche Zeitung szerint ,,Magyarország közútjain
pénteken elszabadult a pokol,, , a benzináremelés bejelentése nyomán
kibontakozott tiltakozó hullám ,,példa nélküli méretet öltött,,.
A Frankfurter Allgemeine Zeitung már említett elemzésében arra hívja fel a figyelmet, hogy megváltoztak a szovjet szállítási feltételek, s már Magyarország sem hagyatkozhat a szovjet olaj szakadatlan ömlésére. Ha szállít is a Szovjetunió, az olajért dollárban kell fizetni. A magyarok függetlenedési irányvonaluknak megfelelően megpróbáltak a szovjet olajfüggőségtől részben megszabadulni, s ezért építették ki az Adria-olajvezetéket. Mindezekre a terhekre most rárakodott az Öböl-válság és a nélkülözhetetlen üzemanyag árának világpiaci emelkedése. A budapesti kormány úgy véli, hogy a belföldi fogyasztást az áron keresztül szabályozni képes, s igyekszik elkerülni a benzinadagolás bevezetését, eltérően Kubától, Bulgáriától, vagy éppenséggel Csehszlovákiától, ahol szintén fontolgatnak ilyesmit. (folyt.)
1990. október 27., szombat 12:33
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Jóestét kívánok. Kéremszépen itt van a kezemben a Reform legfrissebb száma, amely foglalkozik a Szabad Európa Rádió belső ügyével és avval a levéllel, amelyet a Budapesten megjelenő Reform cimü hetilapnak küldtek. Én tudom azt, hogy a Szabad Európa Rádió munkatársai nem egy korosztály-béliek, egy kor szülöttei, és teljes mértékben természetesnek tartom azt, hogy vannak a mostani politikai helyzet megítélésében nagyon komoly nézeteitérések, sőt mi több: nézetkülönbségek is, annál is inkább, mert ugy érzem, hogy a rádió munkatársai nemcsak a fizetés miatt és a hivatásuk miatt, hanem az érzéseiket is beleteszik az adásba. De azt viszont nem tartom helyénvalónak, sőt mi több, csúnya dolognak tartom, hogy a Szabad Európa Rádió igazgatója, Ribánszky ur, Ribánszky László ur által kiadott belső szabályzatot elküldenek egy országba, egy idegen országba, egy ellenséges országba, aki önökkel szemben mindig ellenséges volt, mert nem birta elviselni az önök által hangoztatott igazságot, ilyen adatokhoz hozzájuttatják."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|