|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Fordulópont március 15-e?
"Igen, a budapesti és a vidéki megemlékezések nagyon impozánsak
voltak. De örömünkben talán nem szabad elfeledni, hogy a
Trabantsorszám-centrikus Kádár évek tespedtsége, tárgyközpontúsága,
az elsősorban a szerzésre irányított ösztönök nem adják át oly
egykönnyen helyüket a nemzet kategóriájában gondolkodásnak.
100 ezren voltak Budapest utcáin március 15-én, több mint 100 ezren
Burgenlandban és Bécsben tavaly november 7-ikén vásárolni.
Fordulópont volt-e tehát március 15-e? Mintha döntetlenre állna a
játék, x-re. Várni kell még egy kicsit, talán október 23-án majd
eldől, hogy a nagy x-ből, az ismeretlenből milyen képlet alakul ki.
Tudni fogjuk, ha megszámoltuk, hányan ünnepelnek akkor. Persze ez
is csak egy vélemény. Remélhetőleg kisebbségi, és március idusa
valóban a fordulat napja volt."
|
|
|
|
|
|
|
,,Zöld jövőért,, országos tanácskozás
|
1990. június 16., szombat - Az elmúlt negyven év alatt
hazánkban több mint 800 ezer ember halt meg a levegőben szálló
egészségkárosító szennyezőanyagok hatása következtében - hangzott el
szombaton, a Talento Alapítvány és a Levegő Munkacsoport által
rendezett országos környezetvédelmi tanácskozáson. A nagytétényi
,,Zöld Jövő,, Környezetvédelmi Központban több mint száz
környezetvédő fejtette ki néha indulatoktól sem mentesen véleményét,
napjaink egyre fenyegetőbb valóságáról, a motorizációról és a
gépjárművek környezetszennyezéséről.
Elhangzott: a közlekedés mára az egyik legsúlyosabb környezeti szennyező forrássá vált. Megdöbbentő adatok: a hazai levegőszennyezésben a közlekedésből származik a gyermekek idegrendszerét is tönkretévő ólom 90 százaléka, a szív- és érrendszeri panaszokat okozó szénmonoxidok 43 százaléka, a légzőszerveket megtámadó nitrogénoxidok 36 százaléka és az erősen rákkeltő összetevőket tartalmazó szénhidrogén-származékok 35 százaléka.
A konferencián felszólalók hangsúlyozták: mielőbb konkrét parlamenti és kormányzati intézkedésekre volna szükség a motorizáció egészségre káros hatásainak drasztikus csökkentése érdekében. Javaslatként felvetették, hogy az autók és a benzin ára tartalmazza az általuk okozott összes környezetszennyezés költségét, igaz, ebben az esetben akár 150 forintra is növekedhetne egy liter benzin ára. Többen foglalkoztak a járdán való parkolások azonnali és teljes betiltásával, illetve a tilosban parkoló autók elszállításával és a tulajdonosok szigorú megbüntetésével. Ugyancsak több felszólalás hangzott el a kerékpárút-hálózatok kiépítése érdekében.
A vita során egyértelműen megfogalmazódott, hogy a közlekedés által okozott környezetszennyezés radikális intézkedésekkel, viszonylag rövid idő alatt csökkenthető. (MTI)
1990. június 16., szombat 15:45
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Jóestét kívánok. Kéremszépen itt van a kezemben a Reform legfrissebb száma, amely foglalkozik a Szabad Európa Rádió belső ügyével és avval a levéllel, amelyet a Budapesten megjelenő Reform cimü hetilapnak küldtek. Én tudom azt, hogy a Szabad Európa Rádió munkatársai nem egy korosztály-béliek, egy kor szülöttei, és teljes mértékben természetesnek tartom azt, hogy vannak a mostani politikai helyzet megítélésében nagyon komoly nézeteitérések, sőt mi több: nézetkülönbségek is, annál is inkább, mert ugy érzem, hogy a rádió munkatársai nemcsak a fizetés miatt és a hivatásuk miatt, hanem az érzéseiket is beleteszik az adásba. De azt viszont nem tartom helyénvalónak, sőt mi több, csúnya dolognak tartom, hogy a Szabad Európa Rádió igazgatója, Ribánszky ur, Ribánszky László ur által kiadott belső szabályzatot elküldenek egy országba, egy idegen országba, egy ellenséges országba, aki önökkel szemben mindig ellenséges volt, mert nem birta elviselni az önök által hangoztatott igazságot, ilyen adatokhoz hozzájuttatják."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|