Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 17.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Magyar híradó:

Fordulópont március 15-e?

"Igen, a budapesti és a vidéki megemlékezések nagyon impozánsak voltak. De örömünkben talán nem szabad elfeledni, hogy a Trabantsorszám-centrikus Kádár évek tespedtsége, tárgyközpontúsága, az elsősorban a szerzésre irányított ösztönök nem adják át oly egykönnyen helyüket a nemzet kategóriájában gondolkodásnak. 100 ezren voltak Budapest utcáin március 15-én, több mint 100 ezren Burgenlandban és Bécsben tavaly november 7-ikén vásárolni. Fordulópont volt-e tehát március 15-e? Mintha döntetlenre állna a játék, x-re. Várni kell még egy kicsit, talán október 23-án majd eldől, hogy a nagy x-ből, az ismeretlenből milyen képlet alakul ki. Tudni fogjuk, ha megszámoltuk, hányan ünnepelnek akkor. Persze ez is csak egy vélemény. Remélhetőleg kisebbségi, és március idusa valóban a fordulat napja volt."

Jóváhagyták az idei útgazdálkodási tervet

1990. március 14., szerda - Jóváhagyták az útgazdálkodás 1990. évi tervét az Útalap Társadalmi Bizottság ülésén.


A bizottság megállapította, hogy a korábbi évek gyakorlatától
eltérően az idén - mivel a költségvetési támogatás megszűnt - az
útalapot az üzemanyagfogyasztási adó egy részéből és más
bevételekből, vállalkozáscentrikus gazdálkodási rend alapján kell
előteremteni. Az előirányzott 12,4 milliárd forintos alapból az
üzemanyagfogyasztási adó a fogyasztástól függően várhatóan 9,6
milliárd forintot tesz ki.

    Ebben az évben a főbb fejlesztési elképzelések között a már
folyamatban lévő munkák mielőbbi befejezése, az autópálya-építések
előkészítése, az építések gyorsítása, valamint az útüzemeltetés és
-fenntartás színvonalának emelése szerepel. Várhatóan októberben
adják át az M0-ás autóútnak a 6-os számú főút és az M5-ös autópálya
közötti szakaszát Budapest határában, ez világbanki
hitelkonstrukcióban valósul meg. A beruházás új Nagy-Duna-hidat és a
Soroksári-Duna-ág hídját is tartalmazza. E szakasz átadása után
megkezdik az M0-ás autóútnak az M1-es autópályáig terjedő újabb
szakaszának építését is. Ugyancsak októberben fejeződik be az M1-es
autópálya jobboldali sávjának múlt év októberében megkezdődött
építése Tatabánya irányából Győr felé. Ehhez a beruházáshoz a hitelt
nemzetközi versenytárgyalás eredményeként a Magyar Hitel Bank Rt.
adja.

    Az autópályán kívül a főváros agglomerációjában és a 3-as számú
főút Mezőkövesdet elkerülő szakaszán lesznek építési munkák.
Folytatódik a 47-es számú főút Szeged és Algyő közötti szakaszának
négysávossá bővítése, és befejeződik a 4-es számú főút debreceni
bevezető szakaszának átépítése. A Szolnoki Városi Tanáccsal és a
Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási Minisztériummal közös
beruházásként folytatódik a szolnoki Tisza-híd építése; júniusban
pedig befejezik a bajai Duna-híd átépítését. Gyalogos aluljáró épül
a 70-es számú főúton Velencén és a 7-es számú főúton Fonyódon. A
kerékpárút- és járdaprogramon, valamint a hidak és forgalmi
csomópontok korszerűsítésén kívül az országos közutak
legforgalmasabb szakaszainak burkolatmegerősítéseként mintegy 350
kilométeres útszakaszt aszfaltoznak majd. (MTI)



1990. március 13., kedd 23:08


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"FÉRFIHANG/ Jóestét kívánok. Kéremszépen itt van a kezemben a Reform legfrissebb száma, amely foglalkozik a Szabad Európa Rádió belső ügyével és avval a levéllel, amelyet a Budapesten megjelenő Reform cimü hetilapnak küldtek. Én tudom azt, hogy a Szabad Európa Rádió munkatársai nem egy korosztály-béliek, egy kor szülöttei, és teljes mértékben természetesnek tartom azt, hogy vannak a mostani politikai helyzet megítélésében nagyon komoly nézeteitérések, sőt mi több: nézetkülönbségek is, annál is inkább, mert ugy érzem, hogy a rádió munkatársai nemcsak a fizetés miatt és a hivatásuk miatt, hanem az érzéseiket is beleteszik az adásba. De azt viszont nem tartom helyénvalónak, sőt mi több, csúnya dolognak tartom, hogy a Szabad Európa Rádió igazgatója, Ribánszky ur, Ribánszky László ur által kiadott belső szabályzatot elküldenek egy országba, egy idegen országba, egy ellenséges országba, aki önökkel szemben mindig ellenséges volt, mert nem birta elviselni az önök által hangoztatott igazságot, ilyen adatokhoz hozzájuttatják."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD