|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Fordulópont március 15-e?
"Igen, a budapesti és a vidéki megemlékezések nagyon impozánsak
voltak. De örömünkben talán nem szabad elfeledni, hogy a
Trabantsorszám-centrikus Kádár évek tespedtsége, tárgyközpontúsága,
az elsősorban a szerzésre irányított ösztönök nem adják át oly
egykönnyen helyüket a nemzet kategóriájában gondolkodásnak.
100 ezren voltak Budapest utcáin március 15-én, több mint 100 ezren
Burgenlandban és Bécsben tavaly november 7-ikén vásárolni.
Fordulópont volt-e tehát március 15-e? Mintha döntetlenre állna a
játék, x-re. Várni kell még egy kicsit, talán október 23-án majd
eldől, hogy a nagy x-ből, az ismeretlenből milyen képlet alakul ki.
Tudni fogjuk, ha megszámoltuk, hányan ünnepelnek akkor. Persze ez
is csak egy vélemény. Remélhetőleg kisebbségi, és március idusa
valóban a fordulat napja volt."
|
|
|
|
|
|
|
- Reggeli sajtószmle 2/1. folyt.
|
A lap úgy véli: az a legfontosabb kérdés, miként lehet Kelet-Európa népeit mind politikailag, mind pedig gazdaságilag felkészíteni arra, hogy egyszer majd a közösség tagjaivá lehessenek. Igen fontos - írja az Independent, hogy Nagy-Britannia és a többi nyugat-európai ország összehangolja erőfeszítései.
Tegnapi adásunkban már szó esett róla és a Financial Times is cikkben számol be arról ma reggel, hogy a Suzuki autógyártó cég 85 millió font értékű beruházás formájában személyautó gyártását kezdi meg Magyarországon. Kelet-Európában ezzel létrejött a legnagyobb japán közös vállalkozás. De nyitánya lehet a japán tőke beáramlásának. Alig egy hónapja érkeztek az első, de máig meg nem erősített hírek arról, hogy a General Motors is üzemet építene Magyarországon, ahol Opel autók motorjait állítanák elő. A 400 millió dolláros beruházás mögött eltörpül az a 150 millió dolláros összeg, mellyel Amerika annak idején a Tungsram gyár részvényeinek felét vásárolta meg.
A japán szerződés értelmében vegyesvállalat építi majd fel az autógyárat, mely Esztergomban létesül. És, ahol 1992-ben már 15 ezer Kultus típusú kisautót gyártanának. Az utána következő három évben évi 50 ezer autó gyártását irányozták elő, majd évente 100 ezer személyautó kerül le a futószalagról. A tárgyalások már 1985-ben megkezdődtek, de mindmáig nem született döntés arról, hogy az Európai Közösség országaiba az előállított személygépkocsik hány százaléka exportálható. +++
mf
- . -
1990. január 10., szerda
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Jóestét kívánok. Kéremszépen itt van a kezemben a Reform legfrissebb száma, amely foglalkozik a Szabad Európa Rádió belső ügyével és avval a levéllel, amelyet a Budapesten megjelenő Reform cimü hetilapnak küldtek. Én tudom azt, hogy a Szabad Európa Rádió munkatársai nem egy korosztály-béliek, egy kor szülöttei, és teljes mértékben természetesnek tartom azt, hogy vannak a mostani politikai helyzet megítélésében nagyon komoly nézeteitérések, sőt mi több: nézetkülönbségek is, annál is inkább, mert ugy érzem, hogy a rádió munkatársai nemcsak a fizetés miatt és a hivatásuk miatt, hanem az érzéseiket is beleteszik az adásba. De azt viszont nem tartom helyénvalónak, sőt mi több, csúnya dolognak tartom, hogy a Szabad Európa Rádió igazgatója, Ribánszky ur, Ribánszky László ur által kiadott belső szabályzatot elküldenek egy országba, egy idegen országba, egy ellenséges országba, aki önökkel szemben mindig ellenséges volt, mert nem birta elviselni az önök által hangoztatott igazságot, ilyen adatokhoz hozzájuttatják."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|