|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Fordulópont március 15-e?
"Igen, a budapesti és a vidéki megemlékezések nagyon impozánsak
voltak. De örömünkben talán nem szabad elfeledni, hogy a
Trabantsorszám-centrikus Kádár évek tespedtsége, tárgyközpontúsága,
az elsősorban a szerzésre irányított ösztönök nem adják át oly
egykönnyen helyüket a nemzet kategóriájában gondolkodásnak.
100 ezren voltak Budapest utcáin március 15-én, több mint 100 ezren
Burgenlandban és Bécsben tavaly november 7-ikén vásárolni.
Fordulópont volt-e tehát március 15-e? Mintha döntetlenre állna a
játék, x-re. Várni kell még egy kicsit, talán október 23-án majd
eldől, hogy a nagy x-ből, az ismeretlenből milyen képlet alakul ki.
Tudni fogjuk, ha megszámoltuk, hányan ünnepelnek akkor. Persze ez
is csak egy vélemény. Remélhetőleg kisebbségi, és március idusa
valóban a fordulat napja volt."
|
|
|
|
|
|
|
A Suzuki még nem döntött - Sajtótájékoztató
|
1989. november 10., péntek - A japán Suzuki autógyártó cég elnöke, aki három napig Budapesten tárgyalt egy gépkocsi-összeszerelő üzem létesítéséről, még nem mondta ki az utolsó szót a magyarországi Suzuki-gyártásról.
Elutazása előtt, pénteken az Atrium Hyatt Szállóban tartott sajtótájékoztatóján arról számolt be: négy éve folytatnak tárgyalásokat; Ő maga először járt hazánkban, és több tucat magyar vállalatot, üzemet keresett fel, olyan cégeket, amelyek a tervek szerint bekapcsolódnának az összeszerelésbe, mindenekelőtt az Ikarust és az Esztergomi Labor MIM telepét látogatta meg. Tárgyalt Medgyessy Péter miniszterelnök-helyettessel, Horváth Ferenc ipari miniszterrel és a Magyar Hitel Bank vezetőivel is. Mint mondta, néhány héten belül az autógyár igazgató tanácsa dönt a vegyesvállalati formában tervezett összeszerelő üzem magyarországi létesítéséről. Az újságírók többször is feltett kérdésére kerülő választ adott saját véleményét illetően, és azt sem volt hajlandó elárulni, hogy miként kívánja befolyásolni - mint a Suzuki elnöke - az igazgatótanács döntését. Arra a kérdésre, hogy miért éppen Magyarországra esett a választás, szintén kitérően reagált, mondván, hogy a jelenlévők bizonyára ismerik ezeket a körülményeket, és ő nem kíván részletekbe bocsátkozni. Sajtónyilatkozatában óvott attól, hogy a magyar ipar csak alkatrészek gyártására vállalkozzon, amelyekért cserébe gépkocsikat kaphat. Azt igyekezett bizonyítani, hogy hazánknak érdeke a személygépkocsi-gyártás meghonosítása. Azt is kifejtette, hogy egy ilyen üzlethez nagy ipari háttérre van szükség, több iparág összefogásával. Suzuki úr végül is csak 50 százalékos esélyt adott arra, hogy az igazgatóság pozitív döntést hoz. (MTI)
1989. november 10., péntek 18:02
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Jóestét kívánok. Kéremszépen itt van a kezemben a Reform legfrissebb száma, amely foglalkozik a Szabad Európa Rádió belső ügyével és avval a levéllel, amelyet a Budapesten megjelenő Reform cimü hetilapnak küldtek. Én tudom azt, hogy a Szabad Európa Rádió munkatársai nem egy korosztály-béliek, egy kor szülöttei, és teljes mértékben természetesnek tartom azt, hogy vannak a mostani politikai helyzet megítélésében nagyon komoly nézeteitérések, sőt mi több: nézetkülönbségek is, annál is inkább, mert ugy érzem, hogy a rádió munkatársai nemcsak a fizetés miatt és a hivatásuk miatt, hanem az érzéseiket is beleteszik az adásba. De azt viszont nem tartom helyénvalónak, sőt mi több, csúnya dolognak tartom, hogy a Szabad Európa Rádió igazgatója, Ribánszky ur, Ribánszky László ur által kiadott belső szabályzatot elküldenek egy országba, egy idegen országba, egy ellenséges országba, aki önökkel szemben mindig ellenséges volt, mert nem birta elviselni az önök által hangoztatott igazságot, ilyen adatokhoz hozzájuttatják."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|