Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 17.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Magyar híradó:

Fordulópont március 15-e?

"Igen, a budapesti és a vidéki megemlékezések nagyon impozánsak voltak. De örömünkben talán nem szabad elfeledni, hogy a Trabantsorszám-centrikus Kádár évek tespedtsége, tárgyközpontúsága, az elsősorban a szerzésre irányított ösztönök nem adják át oly egykönnyen helyüket a nemzet kategóriájában gondolkodásnak. 100 ezren voltak Budapest utcáin március 15-én, több mint 100 ezren Burgenlandban és Bécsben tavaly november 7-ikén vásárolni. Fordulópont volt-e tehát március 15-e? Mintha döntetlenre állna a játék, x-re. Várni kell még egy kicsit, talán október 23-án majd eldől, hogy a nagy x-ből, az ismeretlenből milyen képlet alakul ki. Tudni fogjuk, ha megszámoltuk, hányan ünnepelnek akkor. Persze ez is csak egy vélemény. Remélhetőleg kisebbségi, és március idusa valóban a fordulat napja volt."

Átadták az M5-ös autóút Örkény-Kecskemét közti szakaszát (1. rész)

1989. július 10., hétfő - Ünnepélyes keretek között megnyitották a forgalom előtt az M5-ös autóut Örkény-Lajosmizse-Kecskemét közötti szakaszát.

A 22 kilométer hosszúságú új félautópálya szakasszal 340
kilométerre növekedett hazánk gyorsforgalmi úthálózata. A kapcsolódó
beruházásokkal együtt több mint félmilliárd forint költséggel elkészült új
autóutat Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter avatta
fel.
Beszédében, illetve az átadást követő sajtótájékoztatón
hangsúlyozta: ha komolyan gondoljuk, hogy Európa részeivé akarunk
válni, sűrgős változtatásokra van szükség az elmaradott hazai
infrastrukturán belül is legelmaradottabb közúthálózat
fejlesztéséért. Vállalkozói szemléletűvé kell tenni az ágazat
irányítását és fel kell tárni az összes hazai és külföldi forrást.
Ez a munka már elkezdődött. A tárca képviselői világbanki
megállapodást kötöttek, miszerint ez évtől öt éven át évi 10 millió
dollár hitelt kapunk az úthálózat fenntartására. Ugyancsak a
napokban történt egy újabb világbanki megállapodás, 95 millió dollár
értékben; a pénz jelentős része az M0-ás autópálya továbbépítését
célozza.

    Az idén létrehozott útalap becslés szerint évi 4 millárd
forinttal növelheti az utak építésére, korszerűsítésére fordítható
összeget. Ez azonban kevés. A minisztérium arra a törekszik, hogy az
üzemanyagból és autóeladásokból származó állami bevétel egy
meghatározott hányada egyszer s mindenkorra kerüljön be az útalapba,
amelynek felhasználását a Parlament illetve a nyilvánoság
segítségével a lakoság széles rétege ellenőrizhetné. (folyt. köv.)


1989. július 10., hétfő 15:01


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"FÉRFIHANG/ Jóestét kívánok. Kéremszépen itt van a kezemben a Reform legfrissebb száma, amely foglalkozik a Szabad Európa Rádió belső ügyével és avval a levéllel, amelyet a Budapesten megjelenő Reform cimü hetilapnak küldtek. Én tudom azt, hogy a Szabad Európa Rádió munkatársai nem egy korosztály-béliek, egy kor szülöttei, és teljes mértékben természetesnek tartom azt, hogy vannak a mostani politikai helyzet megítélésében nagyon komoly nézeteitérések, sőt mi több: nézetkülönbségek is, annál is inkább, mert ugy érzem, hogy a rádió munkatársai nemcsak a fizetés miatt és a hivatásuk miatt, hanem az érzéseiket is beleteszik az adásba. De azt viszont nem tartom helyénvalónak, sőt mi több, csúnya dolognak tartom, hogy a Szabad Európa Rádió igazgatója, Ribánszky ur, Ribánszky László ur által kiadott belső szabályzatot elküldenek egy országba, egy idegen országba, egy ellenséges országba, aki önökkel szemben mindig ellenséges volt, mert nem birta elviselni az önök által hangoztatott igazságot, ilyen adatokhoz hozzájuttatják."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD