|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Fordulópont március 15-e?
"Igen, a budapesti és a vidéki megemlékezések nagyon impozánsak
voltak. De örömünkben talán nem szabad elfeledni, hogy a
Trabantsorszám-centrikus Kádár évek tespedtsége, tárgyközpontúsága,
az elsősorban a szerzésre irányított ösztönök nem adják át oly
egykönnyen helyüket a nemzet kategóriájában gondolkodásnak.
100 ezren voltak Budapest utcáin március 15-én, több mint 100 ezren
Burgenlandban és Bécsben tavaly november 7-ikén vásárolni.
Fordulópont volt-e tehát március 15-e? Mintha döntetlenre állna a
játék, x-re. Várni kell még egy kicsit, talán október 23-án majd
eldől, hogy a nagy x-ből, az ismeretlenből milyen képlet alakul ki.
Tudni fogjuk, ha megszámoltuk, hányan ünnepelnek akkor. Persze ez
is csak egy vélemény. Remélhetőleg kisebbségi, és március idusa
valóban a fordulat napja volt."
|
|
|
|
|
|
|
Botrány a Hungaroringen - Klammer autóval is gyors (1. rész)
|
1989. július 9. vasárnap (tud) - Rekkenő hőségben került sor a magyar pályaautó bajnokság harmadik futamára a Hungaroringen, amelyet a Hungária Biztosító Kupáért futottak. Az I-es divizióban megismétlődött a szombati sorrend, hiszen Bense István győzött Károly Balázs előtt, aki nagy küzdelemben szerezte meg a harmadik helyet Balázs Gábortól. A II. divizióban egy pillanatig sem lehetett kétséges, hogy a Spa-i 24 órás versenyre készülő Cserkuti József győz. Őt szorosan követte klub- és márkatársa, az ugyancsak BMW M3-ast vezető Szász László. A III. divizió rajtja után sajnálatos események történtek, mert a Formula Fordot vezető Richter Ernő és a tavalyi magyar bajnok Szigetvári Mátyás összezárt a második sorból rajtoló Móczár Péter előtt. A rutinosabb Szigetvári Mátyás idejében észbekapott, jobbra rántotta a kormányt, és nem ért hozzá a kétüléses, Móczár Péter vezette BMW-hez. Nem így Richter Ernő, aki az ütközés után fölrepült a levegőbe, és jónéhány szaltó után a box betonfaláról pattant vissza az út közepére. Csodával határos módon csak Richter Ernő sérült meg, három öltéssel varrták össze a sebét, ám ami ezután következett, az a magyar autósport szégyenfoltja. Kovács Sándor a depóba beálló Móczár Pétert egy gumiabronccsal próbálta kiütni az autójából, majd szabályos ökölpárbaj kezdődött, amelyben nem lehet tudni, hogy milyen alapon, több önmagát szakértőnek és menedzsernek valló néző is beavatkozott. Mivel a Hungaroringen osztrák bajnoki futamot is bonyolítottak vasárnap, mindez mintegy 200 osztrák autós szeme láttára történt, így bizony szegénységi bizonyítvány a magyar autósportról. A kínos incidens után azért az osztrák túraautó bajnoki futamot is lebonyolították, amelyet az egykori olimpiai bajnok síző Franz Klammer nyerte. Óriási és kellemes meglepetés volt, hogy Cserkuti József, annak ellenére, hogy kétszer is leállt a kocsija, remek autózással a második helyen végzett. (folyt.köv.)
1989. július 9., vasárnap 19:20
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Botrány a Hungaroringen - Klammer autóval is gyors (2. rész)
|
Eredmények: I. divizió: 1. Bense István (Lada) 22:45.03 p 2. Károly Balázs (Lada) 22:47.65 II. divizió: 1. Cserkuti József (BMW M3) 19:59.01 p 2. Szász László (BMW M3) 19:59.67 III. divizió: 1. Kövesdán András (BMW 325) 20:34.5 p osztrák túraautó bajnoki futam: 1. Franz Klammer (Mercedes 190) 25:55.99 p 2. Cserkuti József (BMW M3) 26:09.28 3. Szász László (BMW M3) 26:11.24 +++
1989. július 9., vasárnap 19:22
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Jóestét kívánok. Kéremszépen itt van a kezemben a Reform legfrissebb száma, amely foglalkozik a Szabad Európa Rádió belső ügyével és avval a levéllel, amelyet a Budapesten megjelenő Reform cimü hetilapnak küldtek. Én tudom azt, hogy a Szabad Európa Rádió munkatársai nem egy korosztály-béliek, egy kor szülöttei, és teljes mértékben természetesnek tartom azt, hogy vannak a mostani politikai helyzet megítélésében nagyon komoly nézeteitérések, sőt mi több: nézetkülönbségek is, annál is inkább, mert ugy érzem, hogy a rádió munkatársai nemcsak a fizetés miatt és a hivatásuk miatt, hanem az érzéseiket is beleteszik az adásba. De azt viszont nem tartom helyénvalónak, sőt mi több, csúnya dolognak tartom, hogy a Szabad Európa Rádió igazgatója, Ribánszky ur, Ribánszky László ur által kiadott belső szabályzatot elküldenek egy országba, egy idegen országba, egy ellenséges országba, aki önökkel szemben mindig ellenséges volt, mert nem birta elviselni az önök által hangoztatott igazságot, ilyen adatokhoz hozzájuttatják."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|