|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Fordulópont március 15-e?
"Igen, a budapesti és a vidéki megemlékezések nagyon impozánsak
voltak. De örömünkben talán nem szabad elfeledni, hogy a
Trabantsorszám-centrikus Kádár évek tespedtsége, tárgyközpontúsága,
az elsősorban a szerzésre irányított ösztönök nem adják át oly
egykönnyen helyüket a nemzet kategóriájában gondolkodásnak.
100 ezren voltak Budapest utcáin március 15-én, több mint 100 ezren
Burgenlandban és Bécsben tavaly november 7-ikén vásárolni.
Fordulópont volt-e tehát március 15-e? Mintha döntetlenre állna a
játék, x-re. Várni kell még egy kicsit, talán október 23-án majd
eldől, hogy a nagy x-ből, az ismeretlenből milyen képlet alakul ki.
Tudni fogjuk, ha megszámoltuk, hányan ünnepelnek akkor. Persze ez
is csak egy vélemény. Remélhetőleg kisebbségi, és március idusa
valóban a fordulat napja volt."
|
|
|
|
|
|
|
Vegyesvállalatok útépítésre
|
1989. június 15., csütörtök - Két vegyesvállalatot hozott létre a Magyar Aszfalt (az idén márciusig Aszfaltútépítő) Vállalat és az osztrák Bau Holding építőtársaság. Az erről szóló megállapodást csütörtökön írták alá a Gellért Szállóban.
A magyar cég teljes vagyonával, azaz 900 millió forinttal járul hozzá a vállalkozáshoz, az osztrák fél pedig ugyanekkora értékű, mintegy 200 millió schillingre tehető tőkét fektet az üzletbe. A Magyar Aszfalt Kft. 1 milliárd 350 millió forintos, az Úttechnika Kft. pedig 450 millió forint értékű alaptőkével jön létre. Mindkét kft-ben 50-50 százalékos a magyar és az osztrák részesedés. Az új társaságok működésüket július 1-jén kezdik meg. A Magyar Aszfalt Kft. főképpen a hagyományos útépítéssel és -fenntartással, az Úttechnika Kft. pedig elsősorban különféle útépítő gépek kölcsönzésével, javításával foglalkozik majd. A két tőkeerős új szervezet célja, hogy tovább fejlessze az útépítési technológiát, bővítse a piacot, és részt vegyen a magyar közlekedési infrastruktúra korszerűsítésében. Bekapcsolódnak - folytatva a magyar alapító által megkezdett munkákat - az M0-ás és az M5-ös autópályák építésébe, a metró felszíni kapcsolatainak kialakításába. Tervezik azt is, hogy nemcsak Magyarországon, hanem külföldön is vállalkoznak különféle munkákra, s valószínűleg még az idén már Ausztriából megbízást kapnak. (MTI)
1989. június 15., csütörtök 16:19
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Jóestét kívánok. Kéremszépen itt van a kezemben a Reform legfrissebb száma, amely foglalkozik a Szabad Európa Rádió belső ügyével és avval a levéllel, amelyet a Budapesten megjelenő Reform cimü hetilapnak küldtek. Én tudom azt, hogy a Szabad Európa Rádió munkatársai nem egy korosztály-béliek, egy kor szülöttei, és teljes mértékben természetesnek tartom azt, hogy vannak a mostani politikai helyzet megítélésében nagyon komoly nézeteitérések, sőt mi több: nézetkülönbségek is, annál is inkább, mert ugy érzem, hogy a rádió munkatársai nemcsak a fizetés miatt és a hivatásuk miatt, hanem az érzéseiket is beleteszik az adásba. De azt viszont nem tartom helyénvalónak, sőt mi több, csúnya dolognak tartom, hogy a Szabad Európa Rádió igazgatója, Ribánszky ur, Ribánszky László ur által kiadott belső szabályzatot elküldenek egy országba, egy idegen országba, egy ellenséges országba, aki önökkel szemben mindig ellenséges volt, mert nem birta elviselni az önök által hangoztatott igazságot, ilyen adatokhoz hozzájuttatják."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|