|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Fordulópont március 15-e?
"Igen, a budapesti és a vidéki megemlékezések nagyon impozánsak
voltak. De örömünkben talán nem szabad elfeledni, hogy a
Trabantsorszám-centrikus Kádár évek tespedtsége, tárgyközpontúsága,
az elsősorban a szerzésre irányított ösztönök nem adják át oly
egykönnyen helyüket a nemzet kategóriájában gondolkodásnak.
100 ezren voltak Budapest utcáin március 15-én, több mint 100 ezren
Burgenlandban és Bécsben tavaly november 7-ikén vásárolni.
Fordulópont volt-e tehát március 15-e? Mintha döntetlenre állna a
játék, x-re. Várni kell még egy kicsit, talán október 23-án majd
eldől, hogy a nagy x-ből, az ismeretlenből milyen képlet alakul ki.
Tudni fogjuk, ha megszámoltuk, hányan ünnepelnek akkor. Persze ez
is csak egy vélemény. Remélhetőleg kisebbségi, és március idusa
valóban a fordulat napja volt."
|
|
|
|
|
|
|
Woodstock hőse ma is hódít: Carlos Santana (1. rész)
|
1989. május 4. (MTI-PANORÁMA)
1969 augusztus 16-án hatalmas eső zúdult Woodstock amerikai városra, és azzal fenyegetett, hogy sárba fullasztja minden idők legnagyobb rock-fesztiválját. Az eső ellen éneklő többszáz ezer fiatal ritmusát átvéve lépett szinpadra egy hattagú banda, amely forró hangulatú zenéjével Esőistennél is erősebbnek bizonyult: ez a zenekar volt Carlos Santana mexikói származású gitáros együttese. Húsz évvel Woodstock után Carlos Santana ma is ereje teljében muzsikál és május 8-án - immár harmadik alkalommal - Budapesten lép fel a Budapest Sportcsarnokban. Santana 42 esztendős: 1947 augusztusában született Mexikóban, zenészcsaládból. Kezdetben kocsmákban, piroslámpás házakban játszott, majd áttelepült Kaliforniába, a 60-as évek hippi-paradicsomába. Itt fertőzte őt meg a pszichedelikus zene, és a fehér blues. Első felvételei még ez utóbbi stílus jegyében készültek, először Mike Bloomfield és Al Kooper ma már legendás 1968-as koncertalbumán találkozhatunk a nevével. Ő azonban nem elégedett meg a blues-zal: a latin populáris zene elemeivel, a progressziv muzsika fogásaival, a hagyományos rockhangszerek mellett alkalmazott afro-kubai dobokkal szinesítette a zenét, és ez az egyedülálló keverék valósággal berobbantotta Santanát a forrongó rockvilágba. Már első nagylemezük többszörös aranylemez lett, a második pedig, az ,,Abraxas,, (1970) biztosította számukra a világhírt: azóta is ez a legnépszerűbb lemezük: a blues-alapú, cigánytánccá átalakított ,,Black Magic Woman,, a szerelmes hangulatú ,,Samba Patí,, a titokzatos ,,Singing Winds,, vagy a jazz-es ,,,Incident at Neshabour,, ma is állandó műsorszáma a koncerteken. Santana azonban soha nem pihent babérjain: voltak kísérletei a jazz-rock irányában (,,Welcome,,,,Swing of Delight,,), készült lemeze keleti vallási révületben Mahavishnu John McLaughlinnal közösen (,,Love Devotion Surrender,,), próbálkozott funky-s hangokkal (,,Amigos,,), majd a 80-as években a hard-rock felé fordult, (,,Zebop ,,) de úgy, hogy gyökereit soha nem felejtette el. Gibson gitárjának hangja azonnal felismerhető, jellegzetes pergető játékáról, húzott hangjairól. Nem csupán egyike a legtechnikásabb rock-gitárosoknak, hanem talán az a gitáros a mai rock-világban, akinek játékában a legtöbb érzelem van. Szerencsés helyzetben van, mert amerikai vitalitásának és latin szívének kettőssége annyira utánozhatatlan, hogy meg sem próbálták őt utánozni. (folyt.)
1989. május 4., csütörtök 09:44
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Jóestét kívánok. Kéremszépen itt van a kezemben a Reform legfrissebb száma, amely foglalkozik a Szabad Európa Rádió belső ügyével és avval a levéllel, amelyet a Budapesten megjelenő Reform cimü hetilapnak küldtek. Én tudom azt, hogy a Szabad Európa Rádió munkatársai nem egy korosztály-béliek, egy kor szülöttei, és teljes mértékben természetesnek tartom azt, hogy vannak a mostani politikai helyzet megítélésében nagyon komoly nézeteitérések, sőt mi több: nézetkülönbségek is, annál is inkább, mert ugy érzem, hogy a rádió munkatársai nemcsak a fizetés miatt és a hivatásuk miatt, hanem az érzéseiket is beleteszik az adásba. De azt viszont nem tartom helyénvalónak, sőt mi több, csúnya dolognak tartom, hogy a Szabad Európa Rádió igazgatója, Ribánszky ur, Ribánszky László ur által kiadott belső szabályzatot elküldenek egy országba, egy idegen országba, egy ellenséges országba, aki önökkel szemben mindig ellenséges volt, mert nem birta elviselni az önök által hangoztatott igazságot, ilyen adatokhoz hozzájuttatják."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|