|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Fordulópont március 15-e?
"Igen, a budapesti és a vidéki megemlékezések nagyon impozánsak
voltak. De örömünkben talán nem szabad elfeledni, hogy a
Trabantsorszám-centrikus Kádár évek tespedtsége, tárgyközpontúsága,
az elsősorban a szerzésre irányított ösztönök nem adják át oly
egykönnyen helyüket a nemzet kategóriájában gondolkodásnak.
100 ezren voltak Budapest utcáin március 15-én, több mint 100 ezren
Burgenlandban és Bécsben tavaly november 7-ikén vásárolni.
Fordulópont volt-e tehát március 15-e? Mintha döntetlenre állna a
játék, x-re. Várni kell még egy kicsit, talán október 23-án majd
eldől, hogy a nagy x-ből, az ismeretlenből milyen képlet alakul ki.
Tudni fogjuk, ha megszámoltuk, hányan ünnepelnek akkor. Persze ez
is csak egy vélemény. Remélhetőleg kisebbségi, és március idusa
valóban a fordulat napja volt."
|
|
|
|
|
|
|
A MEDOSZ nyílt levele Németh Miklósnak, a Kormány Elnökének (OS)
|
Budapest, 1989. április 14., péntek - A MEDOSZ Központi Vezetősége szakszervezetünk közel 400 ezres tagsága nevében, politikai felelősségének teljes tudatában a leghatározottabban tiltakozik az autópálya-használati díj bevezetése ellen A Központi Vezetőségünk 1989. április 14-i ülésén megállapította, hogy a kormány ezen döntése elhamarkodott és megalapozatlan volt, mellyel tovább növelve a terheket, rontotta dolgozóink amúgy is rendkívül rossz hangulatát, közérzetét. A szakszervezetünk érdekvédelmi körébe tartozó mező- és erdőgazdasági üzemeket, vízügyi és környezetvédelmi szervezeteinket az intézkedés közvetlenül is hátrányosan érinti. A nyári aratás, illetve az őszi betakarítás csúcsidőszakában az amúgy is túlzsúfolt mellékútvonalak közlekedése teljesen megbénulna, többszörösére növekedne a baleseti veszély, romlana településeink környezeti állapota. A Központi Vezetőség úgy ítéli meg, hogy a mellékútvonalakon bekövetkező szállítási késedelmek következtében a minőségében károsodott vagy teljesen tönkrement termékek, illetve a lelassult közlekedés miatt elhasznált plusz üzemanyag ára sokszorosan felülmúlják majd az autópálya használati díjából befolyt összeget. Ezen túlmenően a magas autópálya-használati díj további jelentős terheket ró üzemeinkre, melyek sajnos előbb-utóbb a termékek árában is megjelennek, további életszínvonal-csökkentést okozva. Mindezen indokok alapján a MEDOSZ Központi Vezetősége a leghatározottabban követeli a kormánytól a tervezett és végig nem gondolt autópálya-használati díj bevezetési szándékának visszavonását. A költségvetés hiányát nem olyan kapkodó intézkedésekkel kell pótolni - mint a tegnap bejelentett újabb 6 százalékos forintleértékelés is - , amely egyáltalán nem szolgálják az antiinflációs politikát. (OS)
1989. április 14., péntek 15:19
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Jóestét kívánok. Kéremszépen itt van a kezemben a Reform legfrissebb száma, amely foglalkozik a Szabad Európa Rádió belső ügyével és avval a levéllel, amelyet a Budapesten megjelenő Reform cimü hetilapnak küldtek. Én tudom azt, hogy a Szabad Európa Rádió munkatársai nem egy korosztály-béliek, egy kor szülöttei, és teljes mértékben természetesnek tartom azt, hogy vannak a mostani politikai helyzet megítélésében nagyon komoly nézeteitérések, sőt mi több: nézetkülönbségek is, annál is inkább, mert ugy érzem, hogy a rádió munkatársai nemcsak a fizetés miatt és a hivatásuk miatt, hanem az érzéseiket is beleteszik az adásba. De azt viszont nem tartom helyénvalónak, sőt mi több, csúnya dolognak tartom, hogy a Szabad Európa Rádió igazgatója, Ribánszky ur, Ribánszky László ur által kiadott belső szabályzatot elküldenek egy országba, egy idegen országba, egy ellenséges országba, aki önökkel szemben mindig ellenséges volt, mert nem birta elviselni az önök által hangoztatott igazságot, ilyen adatokhoz hozzájuttatják."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|