Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 17.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Magyar híradó:

Fordulópont március 15-e?

"Igen, a budapesti és a vidéki megemlékezések nagyon impozánsak voltak. De örömünkben talán nem szabad elfeledni, hogy a Trabantsorszám-centrikus Kádár évek tespedtsége, tárgyközpontúsága, az elsősorban a szerzésre irányított ösztönök nem adják át oly egykönnyen helyüket a nemzet kategóriájában gondolkodásnak. 100 ezren voltak Budapest utcáin március 15-én, több mint 100 ezren Burgenlandban és Bécsben tavaly november 7-ikén vásárolni. Fordulópont volt-e tehát március 15-e? Mintha döntetlenre állna a játék, x-re. Várni kell még egy kicsit, talán október 23-án majd eldől, hogy a nagy x-ből, az ismeretlenből milyen képlet alakul ki. Tudni fogjuk, ha megszámoltuk, hányan ünnepelnek akkor. Persze ez is csak egy vélemény. Remélhetőleg kisebbségi, és március idusa valóban a fordulat napja volt."

Nyílt levél Németh Miklósnak, a Minisztertanács elnökének (OS)

Budapest, 1989. április 13., csütörtök - Tisztelt Miniszterelnök
Úr


    Szeretnénk ezúton is tájékoztatni arról, hogy a Minisztertanács
minapi döntése az autópályadíj bevezetéséről igen nagy
megrökönyödést és felháborodást váltott ki dolgozóinkból. Tudjuk,
hogy az államháztartásnak súlyos gondjai vannak, de nem hiszünk
abban, hogy azokat éppen ilyen átgondolatlan intézkedésekkel és nem
eléggé differenciált bevételekkel lehet ellensúlyozni.
Magyarországon alig van autópálya, nagyobb városainkba ily módon
közvetlenül nem is lehet eljutni, az autóutak és félautópályák pedig
kifejezetten életveszélyesek felemás jellegük miatt.
Következésképpen az autópályadíj csak megelőlegezése lehetne egy még
nem is létező szolgáltatásnak, - és ezt éppen a külföldi autósok
fogják legelőször furcsállani, akik nem ilyen szolgáltatásokhoz
vannak szokva. Nagyon sok magyar autós pedig csak egyszer-kétszer
kerül negyedévenként az autópályák hosszabb, de inkább rövidebb
szakaszára és az ezzel járó benzinmegtakarításuk nincs arányban az
autópályadíj-tétellel. A mi intézetünk dolgozói közül igen sokan
évente egyszer mennek el balatoni üdülőhelyünkre, ennek
autópályadíj-költsége esetenként meg is haladhatja majd üdülésük
teljes szállásköltségét. Súlyos gondokat fog okozni az autópályákkal
párhuzamos országutak ugrásszerű terhelésnövekedése, a már ma sem
kevés számú halálos balesetek további szaporodása, a települések
megnövekvő füstgáz és ólomterhelése. Ami pedig a legáltalánosabb
következmény: ennek az intézkedésnek is inflációnövelő hatása lesz a
kereskedelmi szállítások költségnövekedése miatt. Magyarországon az
autózás, bár igen költséges, már régen nem luxusigényt elégít ki,
mert a tömegközlekedés visszafogottsága miatt igen sok esetben csak
az egyedül lehetséges közlekedési módot jelenti, így az autópályadíj
bevezetése a legszélesebb néprétegek érdekeit sérti. Ilyen
meggondolások alapján kérjük Önt, hasson oda, hogy ezt a rendeletet
a Minisztertanács vonja vissza.


1989. április 13., csütörtök 15:53


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"FÉRFIHANG/ Jóestét kívánok. Kéremszépen itt van a kezemben a Reform legfrissebb száma, amely foglalkozik a Szabad Európa Rádió belső ügyével és avval a levéllel, amelyet a Budapesten megjelenő Reform cimü hetilapnak küldtek. Én tudom azt, hogy a Szabad Európa Rádió munkatársai nem egy korosztály-béliek, egy kor szülöttei, és teljes mértékben természetesnek tartom azt, hogy vannak a mostani politikai helyzet megítélésében nagyon komoly nézeteitérések, sőt mi több: nézetkülönbségek is, annál is inkább, mert ugy érzem, hogy a rádió munkatársai nemcsak a fizetés miatt és a hivatásuk miatt, hanem az érzéseiket is beleteszik az adásba. De azt viszont nem tartom helyénvalónak, sőt mi több, csúnya dolognak tartom, hogy a Szabad Európa Rádió igazgatója, Ribánszky ur, Ribánszky László ur által kiadott belső szabályzatot elküldenek egy országba, egy idegen országba, egy ellenséges országba, aki önökkel szemben mindig ellenséges volt, mert nem birta elviselni az önök által hangoztatott igazságot, ilyen adatokhoz hozzájuttatják."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD