|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Fordulópont március 15-e?
"Igen, a budapesti és a vidéki megemlékezések nagyon impozánsak
voltak. De örömünkben talán nem szabad elfeledni, hogy a
Trabantsorszám-centrikus Kádár évek tespedtsége, tárgyközpontúsága,
az elsősorban a szerzésre irányított ösztönök nem adják át oly
egykönnyen helyüket a nemzet kategóriájában gondolkodásnak.
100 ezren voltak Budapest utcáin március 15-én, több mint 100 ezren
Burgenlandban és Bécsben tavaly november 7-ikén vásárolni.
Fordulópont volt-e tehát március 15-e? Mintha döntetlenre állna a
játék, x-re. Várni kell még egy kicsit, talán október 23-án majd
eldől, hogy a nagy x-ből, az ismeretlenből milyen képlet alakul ki.
Tudni fogjuk, ha megszámoltuk, hányan ünnepelnek akkor. Persze ez
is csak egy vélemény. Remélhetőleg kisebbségi, és március idusa
valóban a fordulat napja volt."
|
|
|
|
|
|
|
Nyílt levél Németh Miklósnak, a Minisztertanács elnökének (OS)
|
Budapest, 1989. április 13., csütörtök - Tisztelt Miniszterelnök Úr Szeretnénk ezúton is tájékoztatni arról, hogy a Minisztertanács minapi döntése az autópályadíj bevezetéséről igen nagy megrökönyödést és felháborodást váltott ki dolgozóinkból. Tudjuk, hogy az államháztartásnak súlyos gondjai vannak, de nem hiszünk abban, hogy azokat éppen ilyen átgondolatlan intézkedésekkel és nem eléggé differenciált bevételekkel lehet ellensúlyozni. Magyarországon alig van autópálya, nagyobb városainkba ily módon közvetlenül nem is lehet eljutni, az autóutak és félautópályák pedig kifejezetten életveszélyesek felemás jellegük miatt. Következésképpen az autópályadíj csak megelőlegezése lehetne egy még nem is létező szolgáltatásnak, - és ezt éppen a külföldi autósok fogják legelőször furcsállani, akik nem ilyen szolgáltatásokhoz vannak szokva. Nagyon sok magyar autós pedig csak egyszer-kétszer kerül negyedévenként az autópályák hosszabb, de inkább rövidebb szakaszára és az ezzel járó benzinmegtakarításuk nincs arányban az autópályadíj-tétellel. A mi intézetünk dolgozói közül igen sokan évente egyszer mennek el balatoni üdülőhelyünkre, ennek autópályadíj-költsége esetenként meg is haladhatja majd üdülésük teljes szállásköltségét. Súlyos gondokat fog okozni az autópályákkal párhuzamos országutak ugrásszerű terhelésnövekedése, a már ma sem kevés számú halálos balesetek további szaporodása, a települések megnövekvő füstgáz és ólomterhelése. Ami pedig a legáltalánosabb következmény: ennek az intézkedésnek is inflációnövelő hatása lesz a kereskedelmi szállítások költségnövekedése miatt. Magyarországon az autózás, bár igen költséges, már régen nem luxusigényt elégít ki, mert a tömegközlekedés visszafogottsága miatt igen sok esetben csak az egyedül lehetséges közlekedési módot jelenti, így az autópályadíj bevezetése a legszélesebb néprétegek érdekeit sérti. Ilyen meggondolások alapján kérjük Önt, hasson oda, hogy ezt a rendeletet a Minisztertanács vonja vissza.
1989. április 13., csütörtök 15:53
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Jóestét kívánok. Kéremszépen itt van a kezemben a Reform legfrissebb száma, amely foglalkozik a Szabad Európa Rádió belső ügyével és avval a levéllel, amelyet a Budapesten megjelenő Reform cimü hetilapnak küldtek. Én tudom azt, hogy a Szabad Európa Rádió munkatársai nem egy korosztály-béliek, egy kor szülöttei, és teljes mértékben természetesnek tartom azt, hogy vannak a mostani politikai helyzet megítélésében nagyon komoly nézeteitérések, sőt mi több: nézetkülönbségek is, annál is inkább, mert ugy érzem, hogy a rádió munkatársai nemcsak a fizetés miatt és a hivatásuk miatt, hanem az érzéseiket is beleteszik az adásba. De azt viszont nem tartom helyénvalónak, sőt mi több, csúnya dolognak tartom, hogy a Szabad Európa Rádió igazgatója, Ribánszky ur, Ribánszky László ur által kiadott belső szabályzatot elküldenek egy országba, egy idegen országba, egy ellenséges országba, aki önökkel szemben mindig ellenséges volt, mert nem birta elviselni az önök által hangoztatott igazságot, ilyen adatokhoz hozzájuttatják."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|