|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Fordulópont március 15-e?
"Igen, a budapesti és a vidéki megemlékezések nagyon impozánsak
voltak. De örömünkben talán nem szabad elfeledni, hogy a
Trabantsorszám-centrikus Kádár évek tespedtsége, tárgyközpontúsága,
az elsősorban a szerzésre irányított ösztönök nem adják át oly
egykönnyen helyüket a nemzet kategóriájában gondolkodásnak.
100 ezren voltak Budapest utcáin március 15-én, több mint 100 ezren
Burgenlandban és Bécsben tavaly november 7-ikén vásárolni.
Fordulópont volt-e tehát március 15-e? Mintha döntetlenre állna a
játék, x-re. Várni kell még egy kicsit, talán október 23-án majd
eldől, hogy a nagy x-ből, az ismeretlenből milyen képlet alakul ki.
Tudni fogjuk, ha megszámoltuk, hányan ünnepelnek akkor. Persze ez
is csak egy vélemény. Remélhetőleg kisebbségi, és március idusa
valóban a fordulat napja volt."
|
|
|
|
|
|
|
FIAT - rekord profit
|
Torinó, 1989. január 26. csütörtök (Reuter/AFP) - Az élénk autóeladásoknak köszönhetően rekord szintre, 23 százalékkal 2,8 milliárd dollárra emelkedett a FIAT autó-, repülőgép- és hadiipari konszern nyeresége. Ezt Giovanni Agnelli, a vállalatbirodalom elnöke jelentette be a részvényesek közgyűlésén.
Közölte, hogy az üzlet a vártnál jobban alakult, mivel a konszern autóeladásai a nyugat-európai piacon közel 10 százalékkal 1,93 millió darabra emelkedtek. Az új modell, a Tipo nagy siker volt - mondotta Agnelli. (A FIAT és a Volkswagen, a piac két éllovasa, 15-15 százalékkal részesedett a tavalyi nyugat-európai autóeladásokból.) A konszern árbevétele egyébként 16 százalékkal 32,9 milliárd dollárra nőtt 1988-ban. A 278 ezer főt foglalkoztató FIAT a múlt évben több okból is az érdeklődés homlokterébe került Olaszországban. A vezetés más tagjai miatt támadt nézeteltérései miatt megvált posztjától az autógyártó részleget vezető Vittorio Ghidella, akinek megfigyelők kulcsszerepet tulajdonítanak a 80-as évek talpraállásában, s akinek nevéhez a nagysikerű új modellek gyártása fűződik. (Agnelli szerint Ghidella túlságosan előtérbe akarta tolni saját szektorát.) A szakszervezetek és a Kommunista Párt ugyanakkor azzal vádolták meg a FIAT-ot, hogy autógyáraiban megkülönböztetést alkalmaz a szakszervezeti tagokkal szemben: megtagadja tőlük az előléptetést és a prémiumot. Angelli a részvényesek előtt azt mondta, hogy e vádak alól tisztázták vállalatát.+++
1989. január 25., szerda 20:43
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Jóestét kívánok. Kéremszépen itt van a kezemben a Reform legfrissebb száma, amely foglalkozik a Szabad Európa Rádió belső ügyével és avval a levéllel, amelyet a Budapesten megjelenő Reform cimü hetilapnak küldtek. Én tudom azt, hogy a Szabad Európa Rádió munkatársai nem egy korosztály-béliek, egy kor szülöttei, és teljes mértékben természetesnek tartom azt, hogy vannak a mostani politikai helyzet megítélésében nagyon komoly nézeteitérések, sőt mi több: nézetkülönbségek is, annál is inkább, mert ugy érzem, hogy a rádió munkatársai nemcsak a fizetés miatt és a hivatásuk miatt, hanem az érzéseiket is beleteszik az adásba. De azt viszont nem tartom helyénvalónak, sőt mi több, csúnya dolognak tartom, hogy a Szabad Európa Rádió igazgatója, Ribánszky ur, Ribánszky László ur által kiadott belső szabályzatot elküldenek egy országba, egy idegen országba, egy ellenséges országba, aki önökkel szemben mindig ellenséges volt, mert nem birta elviselni az önök által hangoztatott igazságot, ilyen adatokhoz hozzájuttatják."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|