|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Fordulópont március 15-e?
"Igen, a budapesti és a vidéki megemlékezések nagyon impozánsak
voltak. De örömünkben talán nem szabad elfeledni, hogy a
Trabantsorszám-centrikus Kádár évek tespedtsége, tárgyközpontúsága,
az elsősorban a szerzésre irányított ösztönök nem adják át oly
egykönnyen helyüket a nemzet kategóriájában gondolkodásnak.
100 ezren voltak Budapest utcáin március 15-én, több mint 100 ezren
Burgenlandban és Bécsben tavaly november 7-ikén vásárolni.
Fordulópont volt-e tehát március 15-e? Mintha döntetlenre állna a
játék, x-re. Várni kell még egy kicsit, talán október 23-án majd
eldől, hogy a nagy x-ből, az ismeretlenből milyen képlet alakul ki.
Tudni fogjuk, ha megszámoltuk, hányan ünnepelnek akkor. Persze ez
is csak egy vélemény. Remélhetőleg kisebbségi, és március idusa
valóban a fordulat napja volt."
|
|
|
|
|
|
|
Shell-Interag kártérités a pórul járt Trabant- és Wartburg tulajdonosoknak
|
1989. január 19., csütörtök - Jóhírét mentve, csaknem teljes kártérítést ígér a Shell-Interág Rt. azoknak a Trabant- és Wartburg tulajdonosoknak, akiknek a járműve a kaposvári töltőállomás műszaki hibája miatt üzemképtelenné vált. Az eset még decemberben történt, amikor is az egyik benzin-olaj keverék töltésére szolgáló kútoszlop két napon át kenőanyag nélkül szolgáltatta az üzemanyagot. Ennek következtében - a folyamatban lévő vizsgálatok szerint - mintegy hatvan kétütemű motor rongálódott meg. A benzinkút műszaki hibáját illetően Bölcs Zoltán, a kaposvári töltőállomás vezetője elmondta, hogy a kútoszlop automatikus védőrendszere mondta fel a szolgálatot. Az NSZK-ban gyártott berendezés normális esetben önmaga leállítja a kiszolgálást, ha akár a benzin, akár az olaj hiányát érzékeli. Az ország Shell-kútjainál több mint nyolcvan ilyen töltőberendezést használnak, s hasonló eset még sehol sem fordult elő. Ezért, bár eddig szükségtelennek látszott, most olyan módosításon gondolkodnak, hogy külön érzékelőkkel a kútkezelők is figyelhessék a két komponens meglétét. Eddig nyolcvan gépkocsitulajdonos jelezte, hogy a fenti ok miatt járműve használhatatlanná vált. A felkért pártatlan szakértők vizsgálata az esetek mintegy nyolcvan százalékában igazolta a kártérítési igény jogosságát. A Shell-Interág Rt. minden jogos igényt peres eljárás nélkül igyekszik rendezni; nem csak a javítás költségeit, hanem pédául a vontatás, az alkatrészbeszerzés költségét is kifizetik. Ezenfelül, ha valaki munkaeszközként használta gépkocsiját, kiegyenlítik a jármű nélkülözéséből származó jövedelemkiesést vagy többletköltséget. (MTI)
1989. január 19., csütörtök 13:49
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Jóestét kívánok. Kéremszépen itt van a kezemben a Reform legfrissebb száma, amely foglalkozik a Szabad Európa Rádió belső ügyével és avval a levéllel, amelyet a Budapesten megjelenő Reform cimü hetilapnak küldtek. Én tudom azt, hogy a Szabad Európa Rádió munkatársai nem egy korosztály-béliek, egy kor szülöttei, és teljes mértékben természetesnek tartom azt, hogy vannak a mostani politikai helyzet megítélésében nagyon komoly nézeteitérések, sőt mi több: nézetkülönbségek is, annál is inkább, mert ugy érzem, hogy a rádió munkatársai nemcsak a fizetés miatt és a hivatásuk miatt, hanem az érzéseiket is beleteszik az adásba. De azt viszont nem tartom helyénvalónak, sőt mi több, csúnya dolognak tartom, hogy a Szabad Európa Rádió igazgatója, Ribánszky ur, Ribánszky László ur által kiadott belső szabályzatot elküldenek egy országba, egy idegen országba, egy ellenséges országba, aki önökkel szemben mindig ellenséges volt, mert nem birta elviselni az önök által hangoztatott igazságot, ilyen adatokhoz hozzájuttatják."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|