|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Fordulópont március 15-e?
"Igen, a budapesti és a vidéki megemlékezések nagyon impozánsak
voltak. De örömünkben talán nem szabad elfeledni, hogy a
Trabantsorszám-centrikus Kádár évek tespedtsége, tárgyközpontúsága,
az elsősorban a szerzésre irányított ösztönök nem adják át oly
egykönnyen helyüket a nemzet kategóriájában gondolkodásnak.
100 ezren voltak Budapest utcáin március 15-én, több mint 100 ezren
Burgenlandban és Bécsben tavaly november 7-ikén vásárolni.
Fordulópont volt-e tehát március 15-e? Mintha döntetlenre állna a
játék, x-re. Várni kell még egy kicsit, talán október 23-án majd
eldől, hogy a nagy x-ből, az ismeretlenből milyen képlet alakul ki.
Tudni fogjuk, ha megszámoltuk, hányan ünnepelnek akkor. Persze ez
is csak egy vélemény. Remélhetőleg kisebbségi, és március idusa
valóban a fordulat napja volt."
|
|
|
|
|
|
|
Autóálmaink és a valóság 3.
|
alc. Szándéklevél már van Így talán nem árt némi fenntartással fogadni a részleteiben teljesen kidolgozatlan dél-koreai együttműködési tervet sem. Erről annyit lehet tudni, hogy a Magyar Hitelbank szándéklevelet írt alá a Daewoo cégggel. Első lépésben valamilyen alkatrészeket gyártanánk, s azokért cserébe érkezne már az idén 5 ezer Le Mans típusú autó. A hasonló Opel 5-600 ezer forintba kerülne nálunk, neheze n hihető, hogy ez az 1500 köbcentis kocsi lényegesen olcsóbb lenne. Még nem tudni, milyen alkatrészeket adnánk el, sőt a megvalósíthatósági tanulmányt is csak ezután készíti el a dél-koreai partner. A szándéklevél szerint 1993-tól évi 25 ezerre futna fel a kész autók importja, majd a második ütem következne, az összeszerelő vegyesvállalat felépítése. Addig azonban még hosszúra nőhet a jelenleg 360 ezres várólista a Merkúrnál.... Nincsenek konkrét, aláírásra váró tervek a Skodával sem, a többi autógyárral pedig ugyancsak az elképzelések felvázolásánál tartunk. Az bizonyos, hogy jelentős saját beruházás nélkül az autóiparban sem lehet fejleszteni. Most azonban nem olyan időket élünk, hogy központi pénzeket lehetne erre előirányozni. Ezt különben az autóiparban egyszer már megtettük - miénk a világ egyik legnagyobb autóbuszgyára. (MTI-Press)
1989. január 12., csütörtök 14:14
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Jóestét kívánok. Kéremszépen itt van a kezemben a Reform legfrissebb száma, amely foglalkozik a Szabad Európa Rádió belső ügyével és avval a levéllel, amelyet a Budapesten megjelenő Reform cimü hetilapnak küldtek. Én tudom azt, hogy a Szabad Európa Rádió munkatársai nem egy korosztály-béliek, egy kor szülöttei, és teljes mértékben természetesnek tartom azt, hogy vannak a mostani politikai helyzet megítélésében nagyon komoly nézeteitérések, sőt mi több: nézetkülönbségek is, annál is inkább, mert ugy érzem, hogy a rádió munkatársai nemcsak a fizetés miatt és a hivatásuk miatt, hanem az érzéseiket is beleteszik az adásba. De azt viszont nem tartom helyénvalónak, sőt mi több, csúnya dolognak tartom, hogy a Szabad Európa Rádió igazgatója, Ribánszky ur, Ribánszky László ur által kiadott belső szabályzatot elküldenek egy országba, egy idegen országba, egy ellenséges országba, aki önökkel szemben mindig ellenséges volt, mert nem birta elviselni az önök által hangoztatott igazságot, ilyen adatokhoz hozzájuttatják."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|