Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 17.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Magyar híradó:

Fordulópont március 15-e?

"Igen, a budapesti és a vidéki megemlékezések nagyon impozánsak voltak. De örömünkben talán nem szabad elfeledni, hogy a Trabantsorszám-centrikus Kádár évek tespedtsége, tárgyközpontúsága, az elsősorban a szerzésre irányított ösztönök nem adják át oly egykönnyen helyüket a nemzet kategóriájában gondolkodásnak. 100 ezren voltak Budapest utcáin március 15-én, több mint 100 ezren Burgenlandban és Bécsben tavaly november 7-ikén vásárolni. Fordulópont volt-e tehát március 15-e? Mintha döntetlenre állna a játék, x-re. Várni kell még egy kicsit, talán október 23-án majd eldől, hogy a nagy x-ből, az ismeretlenből milyen képlet alakul ki. Tudni fogjuk, ha megszámoltuk, hányan ünnepelnek akkor. Persze ez is csak egy vélemény. Remélhetőleg kisebbségi, és március idusa valóban a fordulat napja volt."

A belvárosi forgalomszabályozás tapasztalatai (1. rész)

1989. január 9., hétfő - A budapesti belvárosban tavaly májusban bevezetett forgalomszabályozás eredményeként mérséklődött a zaj és a szenyezettség, annak ellenére, hogy a forgalom a vártnál kisebb mértékben csökkent - tájékoztatták a Fővárosi Tanács Közlekedési Főigazgatóságán az MTI munkatársát.

Sipos László csoportvezető elmondta, hogy a kísérleti
szabályozás bevezetését annak idején a nagyfokú zaj és a
légszennyezettség, illetve a közlekedési és a parkolási szabályok
tömeges megsértése indokolta. A közlekedési ártalmak már komolyan
veszélyeztették a belváros értékeit is. Az intézkedéssel a Fővárosi
Tanács azt kívánta elérni, hogy a belvárosba igyekvők ne
személyautóval közlekedjenek, s azt is, hogy lehetőség szerint az
ott dolgozók se gépkocsival járjanak munkahelyükre. A most
elkészített értékelés szerint a forgalom a belvárosban 5
százalékkal, mig az úgynevezett védett területen több mint 16
százalékkal csökkent. A zajhatás ezzel összefüggésben gyakorlatilag
a felére mérséklődött: a levegő szénmonoxid szennyezettsége
egyötödére, a nitrogéndioxiddal kapcsolatban egyharmadára,
ólomszennyezettsége egynegyedére csökkent. E pozitív hatások mellett
viszont az átmenő forgalomra kijelölt helyeken - a Petőfi Sándor és
az Apáczai Csere János utcában - a zajterhelés kismértékben nőtt,
ott is tisztább lett viszont a levegő az autók egyenletes haladása
miatt.

    Az ellenőrzésekkor tapasztaltak szerint sokan engedély nélkül
hajtottak be a területre. A magángépkocsiknak több mint a fele, az
állami rendszámú autóknak mintegy 40 százaléka, az áruszállító
járműveknek pedig mintegy 7 százaléka hagyta figyelmen kívül a
rendelkezést. Többen az engedély meghamisításával, a rajta szereplő
rendszám átírásával próbálták kijátszani a hatóságokat, mások
állandó lakosnak jelentkeztek be rokonaikhoz, ismerőseikhez, így
járva ki maguknak az engedélyt. Ennek eredményeként az övezetben
lévő parkolóhelyek számánál négyszer több engedély kiadására
kényszerültek az illletékesek. A felmérések szerint az övezetbe
jogosan behajtó autók több mint 50 százaléka taxi volt. Sok volt a
térségben hosszasan parkoló, lezárt taxi is, s ez ugyancsak
visszaélésre enged következtetni.

    Az intézkedés jelentősen javította a belváros tömegközlekedését.
A 15-ös autóbuszok és az új járat, a 15/a is a menetidő betartásával
közlekedhetett.(folyt.köv.)


1989. január 8., vasárnap 17:41


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"FÉRFIHANG/ Jóestét kívánok. Kéremszépen itt van a kezemben a Reform legfrissebb száma, amely foglalkozik a Szabad Európa Rádió belső ügyével és avval a levéllel, amelyet a Budapesten megjelenő Reform cimü hetilapnak küldtek. Én tudom azt, hogy a Szabad Európa Rádió munkatársai nem egy korosztály-béliek, egy kor szülöttei, és teljes mértékben természetesnek tartom azt, hogy vannak a mostani politikai helyzet megítélésében nagyon komoly nézeteitérések, sőt mi több: nézetkülönbségek is, annál is inkább, mert ugy érzem, hogy a rádió munkatársai nemcsak a fizetés miatt és a hivatásuk miatt, hanem az érzéseiket is beleteszik az adásba. De azt viszont nem tartom helyénvalónak, sőt mi több, csúnya dolognak tartom, hogy a Szabad Európa Rádió igazgatója, Ribánszky ur, Ribánszky László ur által kiadott belső szabályzatot elküldenek egy országba, egy idegen országba, egy ellenséges országba, aki önökkel szemben mindig ellenséges volt, mert nem birta elviselni az önök által hangoztatott igazságot, ilyen adatokhoz hozzájuttatják."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD