|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Fordulópont március 15-e?
"Igen, a budapesti és a vidéki megemlékezések nagyon impozánsak
voltak. De örömünkben talán nem szabad elfeledni, hogy a
Trabantsorszám-centrikus Kádár évek tespedtsége, tárgyközpontúsága,
az elsősorban a szerzésre irányított ösztönök nem adják át oly
egykönnyen helyüket a nemzet kategóriájában gondolkodásnak.
100 ezren voltak Budapest utcáin március 15-én, több mint 100 ezren
Burgenlandban és Bécsben tavaly november 7-ikén vásárolni.
Fordulópont volt-e tehát március 15-e? Mintha döntetlenre állna a
játék, x-re. Várni kell még egy kicsit, talán október 23-án majd
eldől, hogy a nagy x-ből, az ismeretlenből milyen képlet alakul ki.
Tudni fogjuk, ha megszámoltuk, hányan ünnepelnek akkor. Persze ez
is csak egy vélemény. Remélhetőleg kisebbségi, és március idusa
valóban a fordulat napja volt."
|
|
|
|
|
|
|
Renault - japán autógyárak
|
Párizs, 1989. január 4. szerda (AP-DJ) - Együttmüködési megállapodásról folytat tárgyalásokat japán autógyártókkal a francia Renault állami vállalat - jelentette a Wall Street Journal európai kiadásában.
Az amerikai lap értesülését megerősítette a Renault is. A francia vállalat tájékoztatása szerint több szigetországi autógyártóval folytatatnak tárgyalásokat arról, hogy japán vállalatok beruháznának a Renault egyik leányvállalatánál négykerékmeghajtású kocsik összeszerelésére. Hírek keringnek arról is, hogy az együttmüködés ennél szélesebbkörű lenne. Autóipari szakértők megjegyzik, hogy a Közös Piac 1992-re tervezett egységes belső piacának létrehozását célzó tervben Franciaország szigorúan rögzíteni akarja a Nyugat-Európába importálható japán kocsik számát. Ennek következtében egyre nagyobb nyomás fog nehezedni a japán gyártókra, hogy Nyugat-Európában szereljenek össze gépkocsikat. Mi több Franciaország ragaszkodik ahhoz, hogy az összerelt kocsik nyugat-európai gyártmányúnak minősüljenek, a japán kocsiknak 80 százalékban helyi alkatrészeket kell tartalmazniuk. Mint ismeretes, a japán autógyártók már kiépítettek együttmüködést a brit Rover és a nyugatnémet Volkswagen cégekkel. A francia kormány egyébként nemrégiben 12 milliárd francia frank támogatásban részesítette a Renaultot. +++
1989. január 3., kedd 20:18
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Jóestét kívánok. Kéremszépen itt van a kezemben a Reform legfrissebb száma, amely foglalkozik a Szabad Európa Rádió belső ügyével és avval a levéllel, amelyet a Budapesten megjelenő Reform cimü hetilapnak küldtek. Én tudom azt, hogy a Szabad Európa Rádió munkatársai nem egy korosztály-béliek, egy kor szülöttei, és teljes mértékben természetesnek tartom azt, hogy vannak a mostani politikai helyzet megítélésében nagyon komoly nézeteitérések, sőt mi több: nézetkülönbségek is, annál is inkább, mert ugy érzem, hogy a rádió munkatársai nemcsak a fizetés miatt és a hivatásuk miatt, hanem az érzéseiket is beleteszik az adásba. De azt viszont nem tartom helyénvalónak, sőt mi több, csúnya dolognak tartom, hogy a Szabad Európa Rádió igazgatója, Ribánszky ur, Ribánszky László ur által kiadott belső szabályzatot elküldenek egy országba, egy idegen országba, egy ellenséges országba, aki önökkel szemben mindig ellenséges volt, mert nem birta elviselni az önök által hangoztatott igazságot, ilyen adatokhoz hozzájuttatják."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|