|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Fordulópont március 15-e?
"Igen, a budapesti és a vidéki megemlékezések nagyon impozánsak
voltak. De örömünkben talán nem szabad elfeledni, hogy a
Trabantsorszám-centrikus Kádár évek tespedtsége, tárgyközpontúsága,
az elsősorban a szerzésre irányított ösztönök nem adják át oly
egykönnyen helyüket a nemzet kategóriájában gondolkodásnak.
100 ezren voltak Budapest utcáin március 15-én, több mint 100 ezren
Burgenlandban és Bécsben tavaly november 7-ikén vásárolni.
Fordulópont volt-e tehát március 15-e? Mintha döntetlenre állna a
játék, x-re. Várni kell még egy kicsit, talán október 23-án majd
eldől, hogy a nagy x-ből, az ismeretlenből milyen képlet alakul ki.
Tudni fogjuk, ha megszámoltuk, hányan ünnepelnek akkor. Persze ez
is csak egy vélemény. Remélhetőleg kisebbségi, és március idusa
valóban a fordulat napja volt."
|
|
|
|
|
|
|
General Motors - Magyarország
|
London, 1990. január 11. csütörtök (AP-DJ) - A General
Motors gépkocsigyártó óriáscég első kíván lenni az amerikai
vállalatok között, amely autókat állít elő Kelet-Európában - írja
csütörtöki számában a The Wall Street Journal. Ezért, legalábbis a
lap ugy tudjass, hogy az amerikai cég várhatóan már napokon belül
bejelenti, hogy több mint 150 millió dolláros értékben
vegyesvállatot hoz majd létre a Rábával gépkocsik és motorok
gyártására az osztrák határ közelében levő Szentgotthárdon.
A megbeszélésekhez közel álló személyekre hivatkozva a lap közölte, hogy a szentgotthárdi korszerűsített üzemben évente mintegy 25 ezer gépkocsit és megközelitőleg 100 ezer motort állítanának elő legkésőbb 1995-ig ( A Rába üzemi lapjában évi 200 ezer motorról és mintegy 10-15 ezer személygépkocsi itthoni gyártásáról lehetett olvasni. A szerk ) .
A GM képviselője Detroitban közölte, hogy a magyarországi képviselőkkel folytatott tárgyalások előrehaladott állapotban vannak. Kijelentette ugyanakkor, hogy még nincs végleges megállapodás.
A lapbeszámoló a továbbiakban emlékeztet a Suzuki cég magyarországi autógyártási elképzeléseire és a General Electric vállalat novemberi 150 millió dolláros üzletére a Tungsram céggel.
A GM-Rába megállapodás az Egyesült Államok első számú gépkocsigyártó cége számára meggyorsítaná az erőteljes európai terjeszkedés lehetőségét. A GM ez irányú törekvésének egyik közelmultbeli példája volt a SAAB-SCANIA felének a megvásárlása mintegy 600 millió dollárért. ,,A SAAB megállapodás, csakúgy mint a várhatóan létrejövő magyarországi üzlet is, a GM európai kapacitásai növeléséhez járulhat hozzá,,- írja a lap.+++
1990. január 11., csütörtök 12:33
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Jóestét kívánok. Kéremszépen itt van a kezemben a Reform legfrissebb száma, amely foglalkozik a Szabad Európa Rádió belső ügyével és avval a levéllel, amelyet a Budapesten megjelenő Reform cimü hetilapnak küldtek. Én tudom azt, hogy a Szabad Európa Rádió munkatársai nem egy korosztály-béliek, egy kor szülöttei, és teljes mértékben természetesnek tartom azt, hogy vannak a mostani politikai helyzet megítélésében nagyon komoly nézeteitérések, sőt mi több: nézetkülönbségek is, annál is inkább, mert ugy érzem, hogy a rádió munkatársai nemcsak a fizetés miatt és a hivatásuk miatt, hanem az érzéseiket is beleteszik az adásba. De azt viszont nem tartom helyénvalónak, sőt mi több, csúnya dolognak tartom, hogy a Szabad Európa Rádió igazgatója, Ribánszky ur, Ribánszky László ur által kiadott belső szabályzatot elküldenek egy országba, egy idegen országba, egy ellenséges országba, aki önökkel szemben mindig ellenséges volt, mert nem birta elviselni az önök által hangoztatott igazságot, ilyen adatokhoz hozzájuttatják."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|