|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Fordulópont március 15-e?
"Igen, a budapesti és a vidéki megemlékezések nagyon impozánsak
voltak. De örömünkben talán nem szabad elfeledni, hogy a
Trabantsorszám-centrikus Kádár évek tespedtsége, tárgyközpontúsága,
az elsősorban a szerzésre irányított ösztönök nem adják át oly
egykönnyen helyüket a nemzet kategóriájában gondolkodásnak.
100 ezren voltak Budapest utcáin március 15-én, több mint 100 ezren
Burgenlandban és Bécsben tavaly november 7-ikén vásárolni.
Fordulópont volt-e tehát március 15-e? Mintha döntetlenre állna a
játék, x-re. Várni kell még egy kicsit, talán október 23-án majd
eldől, hogy a nagy x-ből, az ismeretlenből milyen képlet alakul ki.
Tudni fogjuk, ha megszámoltuk, hányan ünnepelnek akkor. Persze ez
is csak egy vélemény. Remélhetőleg kisebbségi, és március idusa
valóban a fordulat napja volt."
|
|
|
|
|
|
|
Pokolgépriadó-sorozat
|
Zürich, 1989. január 3. kedd (DPA/AFP) - Pokolgépriadó miatt az elmúlt 24 órában több légijárat szakította meg útját, illetve érkezett késve. Az Alitalia olasz légitársaság Párizsból Velencébe tartó gépe hétfőn este, riasztás miatt a zürichi repülőtéren szállt le. Másik három utasszállító, a Pan Am amerikai, a Dan Air dán és a Tunis Air tuniszi légitársaság gépeinek esetében is állítólagos pokolgépek okoztak jelentős késéseket.
Az Alitalia gépének személyzete az NSZK déli részén fekvő Kempten város légterében kapta a figyelmeztetést, s a pilóta úgy döntött, hogy Zürichben leszáll. A gépen állítólag elhelyezett robbanószerkezetről egy ismeretlen telefonáló a müncheni repülésirányítókat tájékoztatta. Zürichben azonban a csomagok gondos, több mint három órán át tartó átvizsgálása után sem találtak semmit, így a járat folytatta útját. A Pan Am Boeing 727-es, isztambuli járata utasainak Genfben kellett éjszakázniuk amíg a gépet és a csomagokat ellenőrizték. Pokolgépet azonban nem találtak, csakúgy, mint a Dan Air Genfből induló charter-járatán sem, amely 170 brit iskolással a fedélzetén a riadó miatt csak néhány órás késéssel indulhatott. Ebben az esetben a telefonáló az IRA egyik tagjának vallotta magát. Egy másik, Genfből induló gépnek, a Tunis Air Tuniszba induló járatának hasonló riasztás miatt Milánóban kellett megszakítania útját. A kutatás azonban itt sem hozott eredményt, az utasoknak mindenesetre Milánóban kellett tölteniük az éjszakát.+++
1989. január 3., kedd 14:16
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Jóestét kívánok. Kéremszépen itt van a kezemben a Reform legfrissebb száma, amely foglalkozik a Szabad Európa Rádió belső ügyével és avval a levéllel, amelyet a Budapesten megjelenő Reform cimü hetilapnak küldtek. Én tudom azt, hogy a Szabad Európa Rádió munkatársai nem egy korosztály-béliek, egy kor szülöttei, és teljes mértékben természetesnek tartom azt, hogy vannak a mostani politikai helyzet megítélésében nagyon komoly nézeteitérések, sőt mi több: nézetkülönbségek is, annál is inkább, mert ugy érzem, hogy a rádió munkatársai nemcsak a fizetés miatt és a hivatásuk miatt, hanem az érzéseiket is beleteszik az adásba. De azt viszont nem tartom helyénvalónak, sőt mi több, csúnya dolognak tartom, hogy a Szabad Európa Rádió igazgatója, Ribánszky ur, Ribánszky László ur által kiadott belső szabályzatot elküldenek egy országba, egy idegen országba, egy ellenséges országba, aki önökkel szemben mindig ellenséges volt, mert nem birta elviselni az önök által hangoztatott igazságot, ilyen adatokhoz hozzájuttatják."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|