|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Fordulópont március 15-e?
"Igen, a budapesti és a vidéki megemlékezések nagyon impozánsak
voltak. De örömünkben talán nem szabad elfeledni, hogy a
Trabantsorszám-centrikus Kádár évek tespedtsége, tárgyközpontúsága,
az elsősorban a szerzésre irányított ösztönök nem adják át oly
egykönnyen helyüket a nemzet kategóriájában gondolkodásnak.
100 ezren voltak Budapest utcáin március 15-én, több mint 100 ezren
Burgenlandban és Bécsben tavaly november 7-ikén vásárolni.
Fordulópont volt-e tehát március 15-e? Mintha döntetlenre állna a
játék, x-re. Várni kell még egy kicsit, talán október 23-án majd
eldől, hogy a nagy x-ből, az ismeretlenből milyen képlet alakul ki.
Tudni fogjuk, ha megszámoltuk, hányan ünnepelnek akkor. Persze ez
is csak egy vélemény. Remélhetőleg kisebbségi, és március idusa
valóban a fordulat napja volt."
|
|
|
|
|
|
|
Tarifaemelések - sajtótájékoztató (1. rész)
|
1989. január 9., hétfő - Sajtótájékoztatón ismertették hétfőn a február 1-jétől esedékes tarifaemelések tételes mértékét és az áremelések indokait a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztériumban.
A vasúti személyszállítási díjak átlagosan 30 százalékkal emelkednek, ezen belül viszonylag kevésbé lesznek drágábbak a gyorsvonati jegyek. A távolsági autóbusz-közlekedés díjai átlagosan 10 százalékkal lesznek magasabbak, a különjáratok tarifáit 50 százalékkal emelik. A helyi tömegközlekedési jegyek árai átlagosan 62 százalékkal növekednek. Február 1-jétől Budapesten és vidéken a villamos, a troli, a metró vonaljegyek egységesen 5 forintba, az autóbuszjegyek pedig 6 forintba kerülnek. Egy villamosbérlet ára Budapesten 180 forint lesz. Ezzel a bérlettel trolin, metrón, HÉV-en és fogaskerekűn is lehet utazni. Az egy vonalra szóló autóbuszbérleteké 140, a kombinált bérleté pedig 280 forint lesz. A villamosbérletek ára vidéken 90-120 forint, a troli- és villamosbérleteké: 150, az egyvonalas autóbuszbérleté 100-120, az összvonalas autóbuszbérleté 140-180, a kombinált bérleté pedig 240 forint lesz. A tanulók és a nyugdijasok havi bérletének ára az általános bérletek árának 25 százalékát teszi ki. A lakossági telefonelőfizetési díj főállomás esetében 120 forint lesz a mostani 40-nel szemben, az ikerállomás pedig 100 forint a jelenlegi 30 helyett. Egy szabványlevelet 4 forint helyett 5 forintért, levelezőlapot, képeslapot 2 forint helyett 3 forintért lehet február 1-je után feladni. Az expressz díj 10 forintról 12-re, az ajánlási díj 6 forintról 8-ra emelkedik. A nemzetközi levélpostai szolgáltatások átlagosan 50 százalékkal nőnek. Indoklásként egyebek között elmondták, hogy a díjemelések a távolsági személyszállításban - a támogatások változatlan szintje mellett - is csak részben fedezik a begyűrűző költségnövekedést. A vasúti személyszállításnál a megemelt díjak csak a jelenlegi feltételek szinten tartását biztosíthatják. A helyi tömegközlekedési díjak emelésének egyik célja, hogy feloldják azokat az ellentmondásokat, illetve különbségeket, amelyek a díjarányokban az elmúlt években kialakultak. (folyt.köv.)
1989. január 9., hétfő 15:03
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Tarifaemelések - sajtótájékoztató (2. rész)
|
Igy például arra törekedtek, hogy közelítsék egymáshoz a vidéki és a budapesti tarifákat, egységesítsék a tanulók és a nyugdíjasok kedvezményét. A vasúti személyszállítás támogatására 1989-ben 6 milliárd forintot fordítanak, a távolsági autóbuszközlekedésben továbbra is mintegy 1,1-1,2 milliárd forint a fogyasztói árkiegészítés. A helyi tömegközlekedésben 1988-ban a fogyasztói árkiegészítés és a tanácsok által folyósított támogatás együttes összege elérte a 12,8 milliárd forintot. Ez a támogatás 1989-ben 500 millió forinttal csökken. A postai - átlagosan 27 százalékos - díjemelések indoka, hogy a Magyar Posta csak így tudja fedezni növekvő költségeit. A tájékoztatón szóba került az is, hogy a díjrendszer megváltozásával egyidejűleg a posta lehetőséget nyújt arra, hogy az előfizető saját tulajdonában lévő távbeszélőkészüléket csatlakoztasson a postai hálózathoz. Ebben az esetben az előfizetői díjak 20 forinttal alacsonyabbak. A Mechanikai Művek képviselője elmondta: felkészültek az új helyzetre, és a postai követelményeknek megfelelő, korszerű telefonkészülékeket kínálnak a fogyasztóknak. Doros Béla, a posta elnökhelyettese arról számolt be, hogy már javában készülnek szervezetük korszerűsítésére. Az a szándék, hogy legalább két vállalattá váljon a posta, egy hagyományos postai és egy távközlési feladatok elvégzésére hivatott céggé. (MTI)
1989. január 9., hétfő 15:07
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Jóestét kívánok. Kéremszépen itt van a kezemben a Reform legfrissebb száma, amely foglalkozik a Szabad Európa Rádió belső ügyével és avval a levéllel, amelyet a Budapesten megjelenő Reform cimü hetilapnak küldtek. Én tudom azt, hogy a Szabad Európa Rádió munkatársai nem egy korosztály-béliek, egy kor szülöttei, és teljes mértékben természetesnek tartom azt, hogy vannak a mostani politikai helyzet megítélésében nagyon komoly nézeteitérések, sőt mi több: nézetkülönbségek is, annál is inkább, mert ugy érzem, hogy a rádió munkatársai nemcsak a fizetés miatt és a hivatásuk miatt, hanem az érzéseiket is beleteszik az adásba. De azt viszont nem tartom helyénvalónak, sőt mi több, csúnya dolognak tartom, hogy a Szabad Európa Rádió igazgatója, Ribánszky ur, Ribánszky László ur által kiadott belső szabályzatot elküldenek egy országba, egy idegen országba, egy ellenséges országba, aki önökkel szemben mindig ellenséges volt, mert nem birta elviselni az önök által hangoztatott igazságot, ilyen adatokhoz hozzájuttatják."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|