|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangja, Esti híradó:
A Conrad-féle kémügy
"Mi vette rá Conrad őrmestert arra, hogy a magyaroknak kémkedjék?
Lényegében a pénz. Valószínűnek tartják, hogy svájci bankszámlákon
több mint kétmillió dollárt rejteget.
A pénz azonban nemcsak a magyar polgárok zsebéből származik. A
csehszlovák szomszédok is hozzájárultak soványka keményvaluta
tartalékukból Conrad őrmester vagyonához. Az őrmester ugyanis
rájött, hogy ugyanazokat a dokumentumokat, amiket a magyarok
megvettek, a csehszlovákok is megvennék. Így kétszer adott el
mindent, amire a szovjetek érdekes módon nem jöttek rá, pedig
Csehszlovákia alighanem szintén megosztja velük hírszerzésének
eredményeit. De ha rá is jöttek, mit zavarta őket, nem nekik került
pénzbe."
|
|
|
|
|
|
|
Sajtótájékoztató a Suzuki személygépkocsik magyarországi
gyártásáról (1. rész)
|
1990. január 9., kedd - A Suzuki személygépkocsik
magyarországi gyártásáról tájékoztatták kedden az Autókonszern
képviselői az újságírókat az Állami Fejlesztési Intézet épületében.
Mint a sajtótájékoztatón elmondották: hamarosan aláírják azt az
alapmegállapodást, amelynek értelmében 10 milliárd yen (mintegy 70
millió dollár) alaptőkével létrehozandó vegyesvállalat fogja
összeszerelni a japán személygépkocsikat hazánkban. A
vegyesvállalatban magyar részről az Autókonszern Rt., japán részről
a Suzuki és a C. Itoh kereskedőház, valamint az IFC (a Világbank
szakosított leánybankja) vesz majd részt.
A 20 milliárd yenes beruházást Esztergom térségében, közel 30 hektáros területen kezdik meg. A vegyesvállalatnál az 1000 köbcentis és az 1300 köbcentis Suzuki Swift személygépkocsikat szerelik össze, a tervek szerint az első kocsit 1992 második felében. A termelést 1995-re szándékoznak felfuttatni, ekkor a vegyesvállalat mintegy 50 ezer japán személygépkocsit szerelne össze hazánkban.
A tervek szerint az alkatrészek gyártásában kezdetben 20 százalékkal vesz részt a vegyesvállalat, emellett további 30 százalékot más magyar cégek fognak gyártani. A magyar alkatrészbeszállítás arányát fokozatosan növelik, 70 százalékra.
A sajtótájékoztatón elmondották, az Autókonszern Rt. szervezés alatt áll. Eddig 21 pénzintézet és gyártócég (elsősorban azok, akik a gépkocsik összeszerelésében beszállítóként érdekeltek) jegyeztek részvényeket. A leendő vegyesvállalatból az Autókonszern részesedése, induláskor, körülbelül kétmilliárd forint lesz. A tervek szerint a Suzuki cég és a C. Itoh kereskedőház további vegyesvállalatokat fog létrehozni Magyarországon, ezek szintén a személygépkocsigyártás háttériparának megteremtését segítik elő. (folyt.köv.)
1990. január 9., kedd 15:10
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Kérem szépen Budapestről Ottó beszél. Tessék bemondani a rádióba: Gáspár Tiborné budapesti Déli Pályaudvar számadó helyettese visszaél a beosztásával, tekintettel arra, hogy a kommunista párttag, és ez összeférhetetlen a dolgozók szemében. Mindenki gyűlöli. Kérjük, mondják be, ha van egy kis lelkiismeretük, Gáspár Tiborné önként mondjon le a helyettes főnöki tisztségéről Sajnos visszaél a párt megbízatásával, mert ő párttag és a párt kisajátította magának a hatalmat. Sajnos ez igy is van. Követeljük, kérjük, Gáspár Tibornét váltsák le a megbizatása alól, tehát ne legyen helyettes főnök. Köszönjük, kérjük mondják be a telefonba, illetve a rádióba."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|