|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangja, Esti híradó:
A Conrad-féle kémügy
"Mi vette rá Conrad őrmestert arra, hogy a magyaroknak kémkedjék?
Lényegében a pénz. Valószínűnek tartják, hogy svájci bankszámlákon
több mint kétmillió dollárt rejteget.
A pénz azonban nemcsak a magyar polgárok zsebéből származik. A
csehszlovák szomszédok is hozzájárultak soványka keményvaluta
tartalékukból Conrad őrmester vagyonához. Az őrmester ugyanis
rájött, hogy ugyanazokat a dokumentumokat, amiket a magyarok
megvettek, a csehszlovákok is megvennék. Így kétszer adott el
mindent, amire a szovjetek érdekes módon nem jöttek rá, pedig
Csehszlovákia alighanem szintén megosztja velük hírszerzésének
eredményeit. De ha rá is jöttek, mit zavarta őket, nem nekik került
pénzbe."
|
|
|
|
|
|
|
Új híd a Dunán - Beemelték Csepelnél az utolsó szerkezeti elemet
|
1989. szeptember 5., kedd - Újabb szakaszához érkezett az M0-ás budapesti autópálya körgyűrű építése - kedden emelték be a Budafok-Hárostól a Duna felett a Csepel-szigetre átívelő autópályahíd utolsó acélszerkezeti elemét. A 750 méter hosszú 22 méter széles híd szerkezetét a Ganz Acélszerkezet Vállalat készítette el és a Hídépítő Vállalat építette meg. Négy sávban közlekedhetnek majd rajta a járművek. A hídépítés érdekessége, hogy a két parttól indult a Duna közepe felé haladva a szerkezeti elemek összeillesztése, s a Clark Ádám úszódaru segítségével most került helyére az összekapcsolódó utolsó 100 tonnás elem. Ezután hátra van még a pályalemezek felerősítése a hídszerkezetre, s jöhet a sima aszfaltréteg-borítás. Egyébként a második világháború után ez az első olyan, a Nagy-Dunán átívelő híd, amelyet új nyomvonalon építettek ki.
A 900 millió forintos hídberuházás fontos része a világbanki hitelből megvalósuló autópálya körgyűrű építésének. Az 1900 végére elkészülő, összesen 14,9 kilométer hosszú félgyűrű - mint ismeretes - Budapest alatt az M5-ös Kecskemétre futó, illetve a budai oldalon a pécsi 6-os utat köti majd össze a Csepel-szigeten áthaladva. Az átadás után érezhetően csökken majd a főváros útjainak zsúfoltsága, a jelenleg még kényszerűen Budapest utcáit terhelő forgalom jelentős része elkerülheti a várost. (MTI)
1989. szeptember 5., kedd 14:03
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Kérem szépen Budapestről Ottó beszél. Tessék bemondani a rádióba: Gáspár Tiborné budapesti Déli Pályaudvar számadó helyettese visszaél a beosztásával, tekintettel arra, hogy a kommunista párttag, és ez összeférhetetlen a dolgozók szemében. Mindenki gyűlöli. Kérjük, mondják be, ha van egy kis lelkiismeretük, Gáspár Tiborné önként mondjon le a helyettes főnöki tisztségéről Sajnos visszaél a párt megbízatásával, mert ő párttag és a párt kisajátította magának a hatalmat. Sajnos ez igy is van. Követeljük, kérjük, Gáspár Tibornét váltsák le a megbizatása alól, tehát ne legyen helyettes főnök. Köszönjük, kérjük mondják be a telefonba, illetve a rádióba."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|