|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangja, Esti híradó:
A Conrad-féle kémügy
"Mi vette rá Conrad őrmestert arra, hogy a magyaroknak kémkedjék?
Lényegében a pénz. Valószínűnek tartják, hogy svájci bankszámlákon
több mint kétmillió dollárt rejteget.
A pénz azonban nemcsak a magyar polgárok zsebéből származik. A
csehszlovák szomszédok is hozzájárultak soványka keményvaluta
tartalékukból Conrad őrmester vagyonához. Az őrmester ugyanis
rájött, hogy ugyanazokat a dokumentumokat, amiket a magyarok
megvettek, a csehszlovákok is megvennék. Így kétszer adott el
mindent, amire a szovjetek érdekes módon nem jöttek rá, pedig
Csehszlovákia alighanem szintén megosztja velük hírszerzésének
eredményeit. De ha rá is jöttek, mit zavarta őket, nem nekik került
pénzbe."
|
|
|
|
|
|
|
A FIDESZ oktatáspolitikai vitája
|
1989. március 20., hétfő - A Fiatal Demokraták Szövetségének oktatáspolitikai csoportja hétfőn a HNF I. kerületi székházában ,,Iskola a láthatáron,, címmel vitát rendezett.
A független demokratikus szervezetek, pártok, egyesületek, valamint számos szakértő, pedagógus és diák részvételével zajló rendezvényen ismertették a FIDESZ oktatáspolitikai programtervezetének alaptéziseit. A tézisek legfontosabb mondandója, hogy az állami költségvetés tételei között részletesen szerepeljen az oktatás, s hogy az alapellátás összegét az állam minden állampolgárnak köteles legyen biztosítani. Javasolják, hogy minden nagykorú állampolgárnak legyen joga bankhitelt felvenni tanulási célokra. Ajánlják azt is, hogy az oktatási intézményeket teljesen vagy részlegesen finanszírozhassák magánszemélyek, jogi személyek, társadalmi szervezetek, alapítványok, egyesületek és önkormányzati szervek. Nincsen szükség a tankönyvek állami támogatására - szögezi le egyebek között a programtervezet. A leghangsúlyosabb - s a vitában a legtöbbet idézett - programpont, hogy az óvodák, iskolák és felsőoktatási intézmények létrehozásának és fenntartásának joga illessen meg minden nagykorú magyar állampolgárt és minden jogi személyt. A FIDESZ oktatáspolitikai elgondolásai szerint a minisztériumok információs bázisként, tanácsadó központként működhetnének, és ugyanakkor nincsen szükség a Tervhivatal és a tanácsok művelődési osztályainak ellenőrző és elosztó munkájára. Új oktatási törvény megalkotását javasolják, amelynek ideológiai megkötések nélkül kellene leírnia az állampolgárok jogait az oktatáshoz, az oktatási intézmények jogait és mindezek garanciáit. A vitában sokan bírálták az oktatás-művelődés mai, elhanyagolt állapotát, és próbáltak a legkülönbözőbb modellek, elképzelések, valamint hazai és külhoni oktatási kísérletek alapján kiutat keresni. (MTI)
1989. március 20., hétfő 20:24
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Kérem szépen Budapestről Ottó beszél. Tessék bemondani a rádióba: Gáspár Tiborné budapesti Déli Pályaudvar számadó helyettese visszaél a beosztásával, tekintettel arra, hogy a kommunista párttag, és ez összeférhetetlen a dolgozók szemében. Mindenki gyűlöli. Kérjük, mondják be, ha van egy kis lelkiismeretük, Gáspár Tiborné önként mondjon le a helyettes főnöki tisztségéről Sajnos visszaél a párt megbízatásával, mert ő párttag és a párt kisajátította magának a hatalmat. Sajnos ez igy is van. Követeljük, kérjük, Gáspár Tibornét váltsák le a megbizatása alól, tehát ne legyen helyettes főnök. Köszönjük, kérjük mondják be a telefonba, illetve a rádióba."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|