Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 14.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, A mai nap esti kiadása:

Újpesti elítéltek

"Holnap lesz 30 éve, hogy a Magyar Népköztársaság nevében a Kádár- kormány vérbírósága 13 hónapi zárt tárgyalás után meghozta, és március 15-én, egy vasárnapi napon kihirdette az alábbi ítéletét: Az 1956. november 12. napjától előzetes letartóztatásban lévő Újpesti Forradalmi Bizottság 33 tagja bűnös a népköztársaság megdöntésére irányuló szervezkedésben és egyéb bűntettekben. Ezért a 33 vádlottból tízet halálra ítél, a további 23 vádlottra megosztva 337 év börtönt szab ki. Az ekkor kihirdetett 10 halálos ítéletből hetet végre is hajtottak. Az életben hagyottak pedig 6 borzalmas évet töltöttek el Kádár börtönében, a börtönőröknek nevezett szörnyek őrizete alatt."

A Fővárosi Tanács VB ülése

1989. december 18., hétfő - Az M0-ás autópálya keleti részének nyomvonal vezetéséről kompromisszumos megoldást fogadott el a Fővárosi Tanács Végrehajtó Bizottsága hétfői ülésén. Az egyik, az ,,A,,-tervezet szerint az útvonal az M0-M5 autópálya csomópontjából kiindulva, főleg lakott területen keresztül haladva érné el az M3-as autópályát. A másik (úgynevezett ,,B,,) elképzelés szerint, a nyomvonal Budapest határán, az új 51-es számú főút csomópontjától kiindulva, Gyált és Vecsést elkerülve mezőgazdasági területen haladn az M3-as autópályáig.

Az építkezésben érintett térség lakóit erősen foglalkoztatja a
terv, s erőteljes társadalmi nyomás alakult ki annak érdekében, hogy
a fővárosban vezető útvonal ne autópálya jelleggel épüljön meg.
Novemberben az egyik pestlőrinci lakossági fórumon a résztvevők
nyomatékosan megfogalmazták, hogy az M0-ás nyomvonalát a
lakóterületektől távol kellene kialakítani. Egyértelműen elvetették
azt a megoldást, amely szerint az autópálya átszelné a kerületet.

    A vitában hangsúlyozták, hogy az autópálya megépítése országos
érdek is. Az új útvonalnak alkalmasnak kell lennie a főváros átmenő
forgalmának terelésére, meg kell felelnie a főútvonalak közti
gyűjtő-elosztó funkciónak, biztosítania kell az agglomerációs
területek egymás közti kapcsolatát, valamint a főváros egyes
szektorai közötti összeköttetést. Megállapították, hogy a
városrendezési és környezetvédelmi szempontoknak leginkább megfelelő
megoldás kialakításához a szakmai feltételek adottak, a kivitelezés
döntően a pénzügyi lehetőségektől függ. A KÖHÉM 1987. évi
költségszámításai alapján 14 milliárd forintba kerülne az M0-ás
autópálya kiépítése.

    A VB most elfogadott határozatában azzal értett egyet, hogy az
M0-ás autópályát a főváros beépített területén kívüli nyomvonal
vezetéssel, de nem a mostani ,,B,, elképzelés szerint építsék meg.
Szükségesnek tartották az újabb, ,,C,, tervváltozat tervpályánatának
a kiírását; ennek költségeit fele részben a Fővárosi Tanács, illetve
a KÖHÉM fedezné. Egyúttal felkérték az MTA főtitkárát, hogy segítse
elő a tervpályázat környezetvédelmi szempontok szerinti
véleményezését. (MTI)


1989. december 18., hétfő 18:10


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok:

"- Debrecen 23 263: 3 héttel ezelőtt már kértük, hogy Romwalter Krisztinának mondják meg, hogy ne kitegye, ne összetegye a gyerek, hanem összerakja a gyerek a Mozaikban a kockákat. Változatlanul azt mondja kitetted,összetetted. Nagyon magyartalan, kérjük, hogy figyelmeztessék. - 157-o93: Kérem Ribári professzort hivjon fel, nem hallok jól halláscsökkenésem van. Nagyon kérem, hogy hivjon föl. - 6o5-376 Dunakeszi: Van Dunakeszin egy bolt, a l^o-es ahol drágábban adják a sertéskörmöt 25«-Ft-ért. Ezt szeretném bejelenteni. -76I-A5ÍÍ Karsainé: Az Emberi Jogok Bizottságának többszázan adtunk fel levelet az erdélyi menekültek ügyében tértivevénnyel. A mai napig nem kaptunk visszaigazolást. A Postán azt mondták, hogy nekünk kell fizetni 15 Ft-ot azért, hogy egyáltalán megnézzék mi lett a sorsa a levelünknek. Nagyon furcsálljuk, hogy mikor nekünk kellett volna kapni értesitést, mi fizessünk, hogy utánanézzenek hol történt a hiba."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

1989. március 14-én - meghalt Zita királyné az utolsó magyar királynak, IV. Károlynak a felsége, Habsburg Ottó édesanyja. Akkoriban Habsburg Ottó már rendszeresen járt Magyarországra és természetesen részt vett édesanyja lelki üdvéért a Mátyás templomban Paskai László bíboros által február 3-án celebrált gyászmisén. Akkora volt a tömeg, hogy nem fért be a templomba. Sokan éljenezték Habsburg Ottót. Szerénységére jellemző volt, hogy őt feleségével együtt egykor az uralkodónak fenntartott díszpáholyba kívánták vezetni, de ő ezt nem fogadta el. A szentélyben lévő padok harmadik sorában vett részt a szertartáson. Nem egész véletlen, hogy sok kisgazdapárti volt jelen a szentmisén.
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD