|
|
|
|
Ütemterv szerint épül az M0-ás körgyűrű
|
1989. április 12., szerda - Nagyszabású földmunkák kezdődtek a Csepel-szigeten az M0-ás budapesti autópálya körgyűrű építésének részeként. Negyven-ötven teherautó naponta többszöri fordulással átlagosan ezer köbméter földet hord erre a területre - jelenleg főként a sóskúti bánya meddőanyagát - a töltéshez, a leendő út alapjaihoz. Itt egyébként a gázvezetéket, a víznyomó csöveket már lefektették, felettük húzódik majd az út. Mindez azonban csak egy szakasz az 1990 végére elkészülő, összesen 14,9 kilométer hosszú autópálya félgyűrűnek, amely, mint ismeretes, Budapest alatt az M5-ös Kecskemétre futó, illetve a budai oldalon a pécsi 6-os utat köti majd össze úgy, hogy közben a Csepel-szigeten vezet át. Az átadás után érezhetően csökken majd a főváros útjainak zsúfoltsága, a jelenleg még kényszerűen Budapesten átmenő forgalom egy része elkerülheti a várost.
Ez évben összesen 1,2 milliárd forint értékű munkát kell elvégezni, ehhez egyebek mellett 1,5 millió köbméter föld megmozgatása tartozik. Dolgoznak Dunaharaszti közelében is, ahol egy 3,5 kilométeres szakaszon már a pályaszerkezet alsó betonrétegét terítik a gépek, erre fektetnek majd három aszfaltréteget. Ugyancsak munkát ad az 51-es út süllyesztése, hogy majd az M0-ás utat keresztezve ez alatt fusson tovább. Készül a két Duna-híd is. A soroksári oldalról a Csepel-szigetre átívelő híd szerkezeti elemei már össze is érnek, így gyalog átjuthatnak rajta az építők. A Hárosnál a nagy Duna fölött készülő híd acélszerkezeti elemeit most helyezik be az óriás daruk. Ugyancsak épül az üzemmérnökségi telep is, innen látják majd el az út működéséhez szükséges munkálatokat, az esetleges burkolatjavításokat, télen a szórókocsik irányítását, a karbantartást. (MTI)
1989. április 11., kedd 21:18
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok:
"- Debrecen 23 263: 3 héttel ezelőtt már kértük, hogy Romwalter Krisztinának mondják meg, hogy ne kitegye, ne összetegye a gyerek, hanem összerakja a gyerek a Mozaikban a kockákat. Változatlanul azt mondja kitetted,összetetted. Nagyon magyartalan, kérjük, hogy figyelmeztessék.
- 157-o93: Kérem Ribári professzort hivjon fel, nem hallok jól halláscsökkenésem van. Nagyon kérem, hogy hivjon föl.
- 6o5-376 Dunakeszi: Van Dunakeszin egy bolt, a l^o-es ahol drágábban adják a sertéskörmöt 25«-Ft-ért. Ezt szeretném bejelenteni.
-76I-A5ÍÍ Karsainé: Az Emberi Jogok Bizottságának többszázan adtunk fel levelet az erdélyi menekültek ügyében tértivevénnyel. A mai napig nem kaptunk visszaigazolást. A Postán azt mondták, hogy nekünk kell fizetni 15 Ft-ot azért, hogy egyáltalán megnézzék mi lett a sorsa a levelünknek. Nagyon furcsálljuk, hogy mikor nekünk kellett volna kapni értesitést, mi fizessünk, hogy utánanézzenek hol történt a hiba."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. március 14-én - meghalt Zita királyné az utolsó magyar királynak, IV. Károlynak a felsége, Habsburg Ottó édesanyja. Akkoriban Habsburg Ottó már rendszeresen járt Magyarországra és természetesen részt vett édesanyja lelki üdvéért a Mátyás templomban Paskai László bíboros által február 3-án celebrált gyászmisén. Akkora volt a tömeg, hogy nem fért be a templomba. Sokan éljenezték Habsburg Ottót. Szerénységére jellemző volt, hogy őt feleségével együtt egykor az uralkodónak fenntartott díszpáholyba kívánták vezetni, de ő ezt nem fogadta el. A szentélyben lévő padok harmadik sorában vett részt a szertartáson. Nem egész véletlen, hogy sok kisgazdapárti volt jelen a szentmisén.
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|