|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Nemzetközi sajtószemle:
Magyarországi változások
"...Daily
Telegraphban Max Hastings a lap főszerkesztője jellemzi a
magyarországi változásokat a helyszínen szerzett benyomásai
alapján:... kiindulópontja az Új
Köztemető, annak is a 301-es számú, névtelen és elhanyagolt sírja,
mert ez a szellemi gyújtópontja annak a változásnak, ami
Magyarországon ma végbemegy.
Nem tudni, hányan nyugosszák örök álmukat abból a mintegy 2 ezer
emberből, akit az oroszok 1956 után agyonlőttek. Ezeknek a
parcellái mellett álldogálnak éjjel-nappal a polgári ruhás
titkosrendőrök. Új Köztemető, Katyn, Gulag - vajon most, a
glasznoszty korában hány középkorú, vagy öregebb oroszt kínoz és
tart ébren éjjelenként még mindig a lelkiismeret-furdalás?
Németh Miklós Max Hastings beszámolója szerint azt mondta: békés
átmenetet akarnak a demokratikus társadalomba, és a magyarországi
mozgalmat nem lehet feltartóztatni, még akkor sem, ha a
Szovjetunióban lelassulna a reformok tempója."
|
|
|
|
|
|
|
Az M0-ás autópálya környezetvédelme
|
1989. november 9., csütörtök - A magyarországi autópályák közül az M0-ás épülő, mintegy 30 kilométeres szakaszán tervezték meg eddig a legkorszerűbb módon a környezet védelmét, legalábbis ez tűnik ki mindabból, amit az UVATERV szakértője mondott el csütörtökön a MTESZ székházában ahol a Közlekedéstudományi Egyesület rendezvényén. Ezen ismertették azokat az elképzeléseket és megvalósult terveket, amelyek az M0-ás autópálya környezetkárosító hatásaitól védik az embert és a természetet.
A szakemberek a környezetvédelem érdekében több helyen zajvédő falat építenek az autópálya nyomvonalán, hogy ezzel csökkentsék a zajszintet. Mindennek főként ott van jelentősége, ahol az autópálya lakott területek mellett, illetve azon keresztül halad. A zajvédő falat elsősorban a még tervezés alatt álló úgynevezett budai szakaszon alkalmazzák, ahol az autópálya a XII. kerület déli részén, Diósdon és Törökbálinton halad keresztül. Itt a védelem érdekében erdősávokat is telepítenek, ezzel is fokozva a ,,zajszűrést,,. A szántóföldek védelmét szintén erdősávok telepítésével oldják meg. A Csepel-szigeten a csapadékvizet is zárt rendszerben vezetik el az autópályáról, mivel ez a terület természetileg olyan értékes, hogy semmiféle károsodás nem engedhető meg; márcsak azért sem, mivel itt találhatók a Fővárosi Vízművek kútjai is. Ez lesz Magyarországon az első olyan gyorsforgalmi útszakasz, melynek építésénél figyelembe vették a komplex környezetvédelmi szempontokat. (MTI)
1989. november 9., csütörtök 14:59
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés Dr Borosss Imre FKgP rehabilitálásról egy oldal
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kivánok. Meghallgattam a Haraszti Miklóssal készült interjút, ezek után határozottan állítom, hogy ha valaha valaki, bármilyen szinten is részt vett a magyar közéletben társadalmi csoportok, áramlatok, mozgalmak szervezésében, tehát belelátott ezek életébe, tapasztalata van ezen a terüteten, az 1989-ben Haraszti Miklóst tarthatja a demokratizáló Magyarország legkiforrottabb személyiségének, olyan embernek, aki nemcsak beszél, de mond is valamit. Köszönöm."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|