|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Nemzetközi sajtószemle:
Magyarországi változások
"...Daily
Telegraphban Max Hastings a lap főszerkesztője jellemzi a
magyarországi változásokat a helyszínen szerzett benyomásai
alapján:... kiindulópontja az Új
Köztemető, annak is a 301-es számú, névtelen és elhanyagolt sírja,
mert ez a szellemi gyújtópontja annak a változásnak, ami
Magyarországon ma végbemegy.
Nem tudni, hányan nyugosszák örök álmukat abból a mintegy 2 ezer
emberből, akit az oroszok 1956 után agyonlőttek. Ezeknek a
parcellái mellett álldogálnak éjjel-nappal a polgári ruhás
titkosrendőrök. Új Köztemető, Katyn, Gulag - vajon most, a
glasznoszty korában hány középkorú, vagy öregebb oroszt kínoz és
tart ébren éjjelenként még mindig a lelkiismeret-furdalás?
Németh Miklós Max Hastings beszámolója szerint azt mondta: békés
átmenetet akarnak a demokratikus társadalomba, és a magyarországi
mozgalmat nem lehet feltartóztatni, még akkor sem, ha a
Szovjetunióban lelassulna a reformok tempója."
|
|
|
|
|
|
|
Veszélyessé váló utak - egyre kevesebb a pénz karbantartásra, fejlesztésre (2. rész)
|
Fejlesztési forrásokkal nem bővelkedik a közlekedési tárca. Erre az évre 3,3 milliárd forintot irányoztak elő különböző közlekedési beruházások megkezdésére, illetve folytatására. Ezzel szemben mindössze 0,5 milliárd forint jutott erre a költségvetésből. A tárca pótlólagos forrásokért folyamodik, hiszen az ez évre tervezett, már megkezdett munkák értéke 2,3 milliárd forint, s ebből csaknem 1 milliárd forintot kellene fordítani az M0-ás autópálya továbbépítésére. Az idei tervek között szerepel egyébként még a polgári Tisza-híd, a bajai Duna-híd konzoljának építése, a 82-es, 83-as főutak győri bevezető szakaszának folytatása, továbbá két kisebb hídnak és tízegynéhány összekötőútnak a megépítése. Mivel a forráshiány következményeként gyorsult a közutak romlási folyamata, nagy ütemben nőnek az ebből származó veszteségek. A szakemberek úgy becsülik, hogy az a többletköltség, amelyet az utak, hidak rossz állapota miatt fizetnünk kell, legalább 6-szorosa annak a különbségnek, amely a szükségesnek tartott, illetve a tényleges fejlesztési-fenntartási ráfordítás között mutatkozik. Mindent egybevetve évente csaknem 40 milliárd forintnyi veszteséget kell a ,,takarékos,, útfejlesztési politika miatt a népgazdaságnak elviselnie. (MTI)
1989. február 23., csütörtök 23:01
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés Dr Borosss Imre FKgP rehabilitálásról egy oldal
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kivánok. Meghallgattam a Haraszti Miklóssal készült interjút, ezek után határozottan állítom, hogy ha valaha valaki, bármilyen szinten is részt vett a magyar közéletben társadalmi csoportok, áramlatok, mozgalmak szervezésében, tehát belelátott ezek életébe, tapasztalata van ezen a terüteten, az 1989-ben Haraszti Miklóst tarthatja a demokratizáló Magyarország legkiforrottabb személyiségének, olyan embernek, aki nemcsak beszél, de mond is valamit. Köszönöm."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|