|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Nemzetközi sajtószemle:
Magyarországi változások
"...Daily
Telegraphban Max Hastings a lap főszerkesztője jellemzi a
magyarországi változásokat a helyszínen szerzett benyomásai
alapján:... kiindulópontja az Új
Köztemető, annak is a 301-es számú, névtelen és elhanyagolt sírja,
mert ez a szellemi gyújtópontja annak a változásnak, ami
Magyarországon ma végbemegy.
Nem tudni, hányan nyugosszák örök álmukat abból a mintegy 2 ezer
emberből, akit az oroszok 1956 után agyonlőttek. Ezeknek a
parcellái mellett álldogálnak éjjel-nappal a polgári ruhás
titkosrendőrök. Új Köztemető, Katyn, Gulag - vajon most, a
glasznoszty korában hány középkorú, vagy öregebb oroszt kínoz és
tart ébren éjjelenként még mindig a lelkiismeret-furdalás?
Németh Miklós Max Hastings beszámolója szerint azt mondta: békés
átmenetet akarnak a demokratikus társadalomba, és a magyarországi
mozgalmat nem lehet feltartóztatni, még akkor sem, ha a
Szovjetunióban lelassulna a reformok tempója."
|
|
|
|
|
|
|
Együttműködés az autóbuszexportban
|
1989. január 15., vasárnap - Az Ikarus Karosszéria- és Járműgyár, valamint a M0GÜRT Gépjárműkülkereskedelmi Vállalat együttműködési szerződést kötött a szocialista export, s az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások fejlesztésére. A két vállalat a megállapodás alapján már az idén közösen intézi az autóbuszok kivitelét a szocialista országokba, valamint a járművek garanciális és vevőszolgálati ellátását, a szükséges pótalkatrész-szállításokat. A szerződés révén a MOGÜRT érdekelt az Ikarus szocialista exportból származó eredményében, a termelő vállalat pedig felelősséget vállal az exportpiacok pótalkatrész-ellátásáért.
Az egyezmény keretében az idén mintegy 20 milliárd forint értékű áruforgalmat bonyolít le a két cég. A tervek szerint 1989-ben több mint tízezer darab Ikarus-autóbuszt szállítanak a szocialista országokba. Ennek zöme a Szovjetunióban talál gazdára, kisebb mennyiséget exportálnak az NDK-ba, Csehszlovákiába, Lengyelországba és Bulgáriába. A MOGÜRT és az Ikarus a kereskedelmi kapcsolatok szélesítése mellett a gyártási együttműködést is fejleszti. A két vállalat korlátolt felelősségű társaságot hozott létre egyedi, illetve kissorozatú autóbuszok gyártására és konvertibilis valutáért történő értékesítésére. Az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft. törzstőkéje 240 millió forint, amelyből az Ikarus 60, a MOGÜRT 40 százalékkal részesedik. Az új cég működéséhez az Ikarus biztosítja az épületet és a berendezéseket, a MOGÜRT pedig a szükséges forgóeszközöket. Az Ikarusban a múlt esztendőben mintegy 130 millió forint értékű autóbuszt állítottak elő egyedileg vagy kis sorozatban tőkés piacra. A gyártás a kft.-ben az idén várhatóan eléri a 250-300 millió forint értéket, mivel mintegy 30 millió forintért új termelőberendezéseket állítanak munkába, s szervezési intézkedésekkel is növelik a termelés hatékonyságát. (MTI)
1989. január 14., szombat 17:37
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés Dr Borosss Imre FKgP rehabilitálásról egy oldal
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kivánok. Meghallgattam a Haraszti Miklóssal készült interjút, ezek után határozottan állítom, hogy ha valaha valaki, bármilyen szinten is részt vett a magyar közéletben társadalmi csoportok, áramlatok, mozgalmak szervezésében, tehát belelátott ezek életébe, tapasztalata van ezen a terüteten, az 1989-ben Haraszti Miklóst tarthatja a demokratizáló Magyarország legkiforrottabb személyiségének, olyan embernek, aki nemcsak beszél, de mond is valamit. Köszönöm."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|