|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Nemzetközi sajtószemle:
Magyarországi változások
"...Daily
Telegraphban Max Hastings a lap főszerkesztője jellemzi a
magyarországi változásokat a helyszínen szerzett benyomásai
alapján:... kiindulópontja az Új
Köztemető, annak is a 301-es számú, névtelen és elhanyagolt sírja,
mert ez a szellemi gyújtópontja annak a változásnak, ami
Magyarországon ma végbemegy.
Nem tudni, hányan nyugosszák örök álmukat abból a mintegy 2 ezer
emberből, akit az oroszok 1956 után agyonlőttek. Ezeknek a
parcellái mellett álldogálnak éjjel-nappal a polgári ruhás
titkosrendőrök. Új Köztemető, Katyn, Gulag - vajon most, a
glasznoszty korában hány középkorú, vagy öregebb oroszt kínoz és
tart ébren éjjelenként még mindig a lelkiismeret-furdalás?
Németh Miklós Max Hastings beszámolója szerint azt mondta: békés
átmenetet akarnak a demokratikus társadalomba, és a magyarországi
mozgalmat nem lehet feltartóztatni, még akkor sem, ha a
Szovjetunióban lelassulna a reformok tempója."
|
|
|
|
|
|
|
Cserkészmozgalom
|
München, 1989. március 12. (SZER, Protestáns világ) - A Reformátusok Lapja február 26-i számában közlemény és felhívás jelent meg a Magyar Cserkészcsapatok Szövetsége nevében. Különös módon annak az ellenszövetségnek nyújt támogatást az egyházi lap, amelyik a Hazafias Népfront Belgrád rakparti székházában székel, a Népfront támogatását élvezi, amely politikailag nem független, és amely nemcsak a szervezet nevét, de a régi jelvényét is módosította. Annál is furcsább ez a támogatás, mert ez a szövetség a cserkészmozgalom hármas jelszavát keresztény szempontból hátrányosan módosította. Az Isten, haza, embertárs szolgálata közül az elsőt csak alternatív lehetőségként fogadta el, lelkiismerettel helyettesítve az Istent. Ezzel megszüntették a cserkészmozgalom hagyományos vallásetikai alapját, és zöld nyakkendős úttörőmozgalommá deklarálták a cserkészetet. Ebben az ellenszövetségben azok szervezkednek, akik 1946-ban, a mozgalom demokratizálása címén megkezdték, majd két évvel később véghezvitték a magyar cserkészet beolvasztását a szovjet rendszerű úttörőmozgalomba. Vajon a Reformátusok Lapja miért hallgat arról, hogy van egy igazi, hagyományőrző, a múlthoz hűséges, és a valláserkölcsi alapokhoz ragaszkodó cserkészmozgalom, amely még a nevében is őrzi a régit és ez a Magyar Cserkészszövetség? Az egyesületi törvény életbe lépése után ez év január 24-én ezt a szövetséget jegyezték be elsőként. Megalakulásáról a politikai lapok tudósítottak, csak a protestáns egyházi sajtó nem hajlandó tudomást venni róla. +++
1989. március 12., vasárnap
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés Dr Borosss Imre FKgP rehabilitálásról egy oldal
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kivánok. Meghallgattam a Haraszti Miklóssal készült interjút, ezek után határozottan állítom, hogy ha valaha valaki, bármilyen szinten is részt vett a magyar közéletben társadalmi csoportok, áramlatok, mozgalmak szervezésében, tehát belelátott ezek életébe, tapasztalata van ezen a terüteten, az 1989-ben Haraszti Miklóst tarthatja a demokratizáló Magyarország legkiforrottabb személyiségének, olyan embernek, aki nemcsak beszél, de mond is valamit. Köszönöm."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|