![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
SZER, Nemzetközi sajtószemle:
Magyarországi változások
"...Daily
Telegraphban Max Hastings a lap főszerkesztője jellemzi a
magyarországi változásokat a helyszínen szerzett benyomásai
alapján:... kiindulópontja az Új
Köztemető, annak is a 301-es számú, névtelen és elhanyagolt sírja,
mert ez a szellemi gyújtópontja annak a változásnak, ami
Magyarországon ma végbemegy.
Nem tudni, hányan nyugosszák örök álmukat abból a mintegy 2 ezer
emberből, akit az oroszok 1956 után agyonlőttek. Ezeknek a
parcellái mellett álldogálnak éjjel-nappal a polgári ruhás
titkosrendőrök. Új Köztemető, Katyn, Gulag - vajon most, a
glasznoszty korában hány középkorú, vagy öregebb oroszt kínoz és
tart ébren éjjelenként még mindig a lelkiismeret-furdalás?
Németh Miklós Max Hastings beszámolója szerint azt mondta: békés
átmenetet akarnak a demokratikus társadalomba, és a magyarországi
mozgalmat nem lehet feltartóztatni, még akkor sem, ha a
Szovjetunióban lelassulna a reformok tempója."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Nyílt levél Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszternek (OS)
|
![](../img/spacer.gif)
Székesfehérvár, 1989. április 13., csütörtök - Az MSZMP Martonvásári Nagyközségi Bizottsága az alábbi levelet juttatta el Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszterhez. Felelősséget érezve Martonvásárért, az itt élőkért, gyermekekért, bejelentjük, hogy számunkra elviselhetetlen következményeket okoz az autópálya-használati díj bevezetése. A 70-es főközlekedési út 4 kilométer hosszan átszeli a települést. Ezt keresztezi a lakott terület közepén a 7-es, a 6-os utat összekötő út. A csomópont már így is túlterhelt, rendkívül gyakori balesetek forrása. Az iskola a hetvenes úttól nyolcvan centiméterre van. Az autópálya-használati díj bevezetése következtében megnövekvő forgalom a belterületén nemcsak a közlekedési, környezetvédelmi veszélyeket fokozza, hanem közvetlen életveszélyt jelent és a tanítást is lehetetlenné teszi. A fentiek miatt az autópálya-használati díj bevezetése ellen tiltakozunk. A tiltakozáshoz csatlakozott a pedagógus szakszervezet martonvásári alapszervezete, a Beethoven Általános Művelődési Központ diák önkormányzata és az iskola úttörőtanácsa is. (OS)
1989. április 13., csütörtök 17:12
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
III/III jelentés Dr Borosss Imre FKgP rehabilitálásról egy oldal
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kivánok. Meghallgattam a Haraszti Miklóssal készült interjút, ezek után határozottan állítom, hogy ha valaha valaki, bármilyen szinten is részt vett a magyar közéletben társadalmi csoportok, áramlatok, mozgalmak szervezésében, tehát belelátott ezek életébe, tapasztalata van ezen a terüteten, az 1989-ben Haraszti Miklóst tarthatja a demokratizáló Magyarország legkiforrottabb személyiségének, olyan embernek, aki nemcsak beszél, de mond is valamit. Köszönöm."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|