![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
SZER, Nemzetközi sajtószemle:
Magyarországi változások
"...Daily
Telegraphban Max Hastings a lap főszerkesztője jellemzi a
magyarországi változásokat a helyszínen szerzett benyomásai
alapján:... kiindulópontja az Új
Köztemető, annak is a 301-es számú, névtelen és elhanyagolt sírja,
mert ez a szellemi gyújtópontja annak a változásnak, ami
Magyarországon ma végbemegy.
Nem tudni, hányan nyugosszák örök álmukat abból a mintegy 2 ezer
emberből, akit az oroszok 1956 után agyonlőttek. Ezeknek a
parcellái mellett álldogálnak éjjel-nappal a polgári ruhás
titkosrendőrök. Új Köztemető, Katyn, Gulag - vajon most, a
glasznoszty korában hány középkorú, vagy öregebb oroszt kínoz és
tart ébren éjjelenként még mindig a lelkiismeret-furdalás?
Németh Miklós Max Hastings beszámolója szerint azt mondta: békés
átmenetet akarnak a demokratikus társadalomba, és a magyarországi
mozgalmat nem lehet feltartóztatni, még akkor sem, ha a
Szovjetunióban lelassulna a reformok tempója."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Nemzetközi fuvarozási konferencia - felkészülés a közös piaci liberalizációra (1. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
1989. március 29., szerda - Az Európai Gazdasági Közösség (EGK) egységes belső piacának várható hatásairól, a nemzetközi fuvarpiacon kialakuló új feltételekről s az ezzel kapcsolatos tennivalókról szervezett kétnapos konferenciát a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete az Atrium Hyatt Szállóban. A szerdán kezdődött tanácskozáson a több mint 200 magyar szakember mellett 12 európai ország képviselői is részt vesznek.
Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter megnyitójában hangsúlyozta: Magyarország számára létfontosságú a felzárkózás. Ennek azonban elengedhetetlen feltétele, hogy a magyar vállalatok megismerkedjenek a közös piaci liberalizációs intézkedésekkel és felkészüljenek az 1992 után óhatatlanul megváltozó nemzetközi piaci körülményekre. Várhatóan jelentős változások mennek végbe a nemzetközi közúti közlekedés rendszerében. Ezért is játszik különösen fontos szerepet a mostani konferencia - hangsúlyozta a miniszter -, hiszen jó alkalmat nyújt a liberalizációs intézkedések, az EGK újfajta közlekedéspolitikája megismerésére. A miniszter biztosította a résztvevőket: a közlekedési kormányzat mindent megtesz annak érdekében, hogy a magyar fuvarozók minél jobb eséllyel vehessenek részt a nemzetközi szállításokban. Winfried Röckmann, a Közúti Fuvarozók Nemzetközi Egyesület (IRU) képviseletében arról szólt: az IRU feladatának tekinti az európai közlekedés egységének megőrzését. Utalt arra: 1985 júniusában döntöttek úgy az EGK-országok kormányfői, hogy felgyorsítják a közösségen belüli integrációs folyamatot, és 1992 végéig megteremtik a közös belpiacot. Ezt a döntést különösen indokolta, hogy a korábbi modellvizsgálatok szerint az egységes belpiac létrehozása számos előnyt jelent a közösség országai számára: várhatóan évente 4,6 százalékkal növekszik a bruttó nemzeti jövedelem, 6,1 százalékkal csökken az inflációs ráta, továbbá javulnak a külgazdasági pozíciók, s számos új munkahely teremtődik meg. A belpiac létrehozásának következményei, hatásai természetszerűen messze túlmutatnak az EGK határain. Minden felvetődő kérdésre ma még nem lehet válaszolni, hiszen sok esetben még nem született döntés, jogszabály. Mindenesetre - hívta fel a figyelmet Winfried Röckmann - a harmadik országokhoz fűződő kapcsolatok közös tárgyalások alapján alakulnak majd ki, nem az EGK diktálja - egyoldalúan - a feltételeket. (folyt.köv.)
1989. március 29., szerda 17:04
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
III/III jelentés Dr Borosss Imre FKgP rehabilitálásról egy oldal
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kivánok. Meghallgattam a Haraszti Miklóssal készült interjút, ezek után határozottan állítom, hogy ha valaha valaki, bármilyen szinten is részt vett a magyar közéletben társadalmi csoportok, áramlatok, mozgalmak szervezésében, tehát belelátott ezek életébe, tapasztalata van ezen a terüteten, az 1989-ben Haraszti Miklóst tarthatja a demokratizáló Magyarország legkiforrottabb személyiségének, olyan embernek, aki nemcsak beszél, de mond is valamit. Köszönöm."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|