|
|
|
|
M0-ás autóút - sajtótájékoztató (1. rész)
|
1990. november 15., csütörtök - Holnap avatják fel és adják
át a forgalomnak az M0-ás autóút most elkészült részét, nevezetesen
a 6-os számú főút és az M5-ös autópálya közötti szakaszt -
jelentette be Kálnoki Kis Sándor helyettes államtitkár csütörtökön a
Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztériumban tartott
sajtótájékoztatón.
Mint mondotta, az ország közúthálózatának történelmileg kialakult sugaras rendszere és Budapest-centrikussága egyre nagyobb terhet ró a fővárosra, jelent a közlekedésben és a környezetvédelemben. A főutak közötti, fővároson kívüli kapcsolat megteremtésének gondolata már a 40-es években felvetődött, de a körgyűrű megépítése mégiscsak 4 évtizeddel később, 1986-ban kezdődhetnek. A főváros körül tervezett 100 kilométer hosszú autópályagyűrű (jelentős beruházási költsége miatt) a külföldi városok példáihoz hasonlóan csak ütemezetten valósulhat meg. A körgyűrű forgalmilag legjelentősebb szektora az M1-M7-M5 autópályákat összekötő szakasz. Pénzhiány miatt azonban ez sem egyszerre, hanem több lépcsőben készül el. A pénteken átadásra kerülő 15 km hosszú útív, amely a 6-os számú főút és az M5-ös autópálya között fut, 50-50 százalékban érinti a főváros, illetve Pest megye területét. A Duna főágát a Háros-sziget déli csúcsánál keresztezi, míg a Csepel-szigeten a főváros határa közelében halad. Dunaharaszti északi részén keresztezi a ráckevei (soroksári)-Dunát, majd a főváros területére fordul, és Pestimre térségében csatlakozik az M5-ös autópálya 17. kilométerszelvényéhez.
Az M0-ás autópálya első szakaszának megépítése - bár ez az egész körgyűrű egytizenhatodát jelenti csak - jelentős esemény a magyar hidak történetében is. Kerek 40 év - az Árpád-híd átadása - után új közúti kapcsolat létesült a Duna két partja között: Budatétény és Dunaharaszti között megépült a Hárosi-dunahíd és a soroksári Dunaág-híd. A déli szektor további része, tehát az M1-es és a 6-os számú főút közötti szakaszt előreláthatóan 1994-ben helyezik forgalomba. A keleti szektor, vagyis az M5-ös és az M3-as autópálya összekapcsolása nyomvonalának tervezése - a régi terveket elvi vonalként kezelve - január-februárra fejeződik be - mondotta az államtitkár-helyettes.
A pénzügyi források szűkössége miatt azonban nem készült el a 6-os számú főút fővárosba vezető szakasza, amely az eredeti elgondolásban szerepelt. Ez a munka 1991-ben folytatódik, és a tervek szerint 1993-ig fejeződik be. (folyt.köv.)
1990. november 15., csütörtök 17:31
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
M0-ás autóút - sajtótájékoztató (2. rész)
|
A most elkészült autóút a hazai gyakorlatban az első autópályát jelenti, amely tervezésénél már figyelembe vették a környezetvédelmi szempontokat, és a lakott területre való tekintettel, zajcsökkentő berendezéseket is létesítettek.
A tárca jövő évi feladataival kapcsolatosan az államtitkár hangsúlyozta, hogy ha az Útalap a jelenlegi szinten marad, akkor a növekvő árak miatt szinte csak a megkezdett beruházások befejezésére (az MO-ás autópálya továbbépítésére a mezőkövesdi elkerülő útszakaszra, a szolnoki Tisza-híd építésének folytatására), lesz elegendő . Márpedig új beruházásokat is el kell kezdeni, másokat befejezni, így például folytatni kell az M1-es győri elkerülő szakaszát, elő kell készíteni az M5-ös, M3-as autópályák továbbépítését, az 51-es taksonyi elkerülő utat, ,,el kell indítani,, a 2-es út váci elkerülő szakaszát, a 84-es út Sopront kerülő ívét, és be kell fejezni a 47-es út négysávosítását, s nem kevésbé fontos a 4-es út átkötése az 5-ös autópálya felé. Ezek a feladatokra legalább 18 milliárd forint kell, amit biztosítani kell a tárca számára, hogy a legégetőbb kérdéseket megoldhassa. (MTI)
1990. november 15., csütörtök 17:36
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Azért hívom Önöket, hogy nem dőltem be a mai TV-Hiradónak már az önökről elhangzott provokációnak. Én hiszek maguknak továbbra is, nincs másról van szó, mint hogy valaki ellopopt két Szabad Európa Rádiós űrlapot, aztán csupa provokativ szöveget ráfirkált aztán elküldte Magyarországra.Én továbbira is hiszek Önöknek, sőt jobban.Az biztos, hogy maguknak van igazuk."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"Közeledett március 15-e. A kormány, illetve az MSZMP a Múzeumkertben szándékozott nagygyűlést tartani. Erre meghívta a Kisgazdapártot is. Ezzel szemben az ellenzék egységesen a Szabadság téren kívánt megemlékezni a történelmi eseményről. Jelképesen el kívántuk foglalni a televíziót, jelezve ezzel, hogy elégedetlenek vagyunk a TV egyoldalúan, hatalompárti politikai és hírműsoraival. Pártay Tivadar ez utóbbit egyértelműen ellenezte. Sőt, a Múzeumkerti ünnepségen való részvétel mellett foglalt állást."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|