|
|
|
|
Ki következik Piquet, Senna és Mansell után? (1. rész)
|
1990. augusztus 9. csütörtök (MTI) - Az első két évben a brazil Nelson Piquet, aztán honfitársa, Ayrton Senna, tavaly pedig a brit Nigel Mansell győzött a Hungaroringen, a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság magyarországi futamán. E hétvégén következik az 5. Magyar Nagydíj, s a sportág kedvelői már napok óta az esélyeket latolgatják. Vajon az említett trió egyik tagja diadalmaskodik ismét vagy a remek formában lévő, háromszoros világbajnok francia Alain Prost végez az első helyen? Esetleg valaki mást intenek le elsőként a vasárnap délutáni 77 kör teljesítése után?
A mogyoródi ringet sokan lassúnak tartják, s ez a kiscsapatoknak kedvezhet, így akár meglepetés is születhet. Még az is elképzelhető, hogy nem a három nagy versenyistálló - a McLaren, a Ferrari és a Williams - valamelyik pilótája szerzi meg a győzelmet.
- A Hungaroringen, ahol nem túl nagy az átlagsebesség, tényleg van esélyünk, hogy a 10 és 12 hengeres kocsikat megelőzve dobogós helyezést érjünk el. Ezért sokkal nagyobb bizakodással várom ezt a viadalt, mint az utóbbi néhány futamot - jelentette ki a francia Jean Alesi, a Tyrrell 26 éves pilótája, akit az utóbbi évek egyik legnagyobb ígéretének tartanak.
Egyébként az idei esztendő eddig a McLaren - Ferrari, vagyis a Senna - Prost párharc jegyében telt el, mindkét pilóta négy-négy futamot nyert, míg egy első helyezést az olasz Riccardo Patrese, a Williams kiválósága csípett el.
- A karosszérián jelentős változtatásokat hajttattunk végre. Ha ezek az újítások beválnak, akkor az év összes hátralévő futamán, legyen az gyors vagy lassú pályán, eredményesen fogunk szerepelni - vélekedett a vb-pontversenyben vezető Ayrton Senna, az 1988-as világbajnok.
x x x
Tavaly augusztus 13-án bonyolították le a Magyar Grand Prix-t. Az időmérő edzéseken Patrese érte el a legjobb eredményt, ezért ő indulhatott az első rajtkockából. Az olasz pilóta a versenyben 52 körön keresztül vezetett, aztán mintegy húsz km-en át Senna haladt az élen. Az 58. körben Mansell előretört, s pozícióját végig megtartva, megszerezte pályafutása 15. F-1-es győzelmét. Rajta kívül a dobogóra még Senna és a belga Thierry Boutsen állhatott fel, tehát a papírformának megfelelően Ferrari - McLaren - Williams volt a befutási sorrend.
x x x
(folyt.köv.)
1990. augusztus 9., csütörtök 14:31
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"(VALLTÖMŐ RICHÁRD) Jó napot! Csütörtök délelőtt, 10 óra 20 van, hallgatom a Kommentár Nélkül-t és nagyon ismerősnek tűnik. Ezt maximum egy vagy két héttel ezelőtt szóról-szóra ugyanígy leadták anélkül, hogy a műsor előtt akár csak egy szóval is utaltak volna arra, hogy ez ismétlés. Ez a hallgató becsapása, jó magyarul megmondva. Nagyon jellemző sajnos önökre a teljesen tekintet nélkül levés a hallgató kívánságaira, érdekeire. Hogyan lehet egy műsort változatlanul leközölni, azzal a látszattal, mintha új műsor lenne? Ez majdnem hogy csalásnak nevezhető. Amiről pedig most szólok, az nagyon dühített, amikor hallgattam, de nem akartam róla beszélni. Most bosszúból, mert így viselkedtek a Kommentár Nélkül-lel kapcsolatban, elmondom: Két héttel ezelőtt Dorogi Judit a trieszti, valamilyen politológiai vagy filozófiai kongresszuson interjút csinált Kende Péterrel, Molnár Miklóssal, stb. stb. Ilyen rossz minőségű felvételt még életemben nem hallottam. Még maguknál is ritkaság, pedig ez már akar valamit mondani. Mintha egy pályaudvar, vagy pedig egy nyilvános uszoda halljában vették volna fel, mellékzajok, szinte az érthetetlenségig. Minden második mondatot legalább nem lehetett megérteni, és mindehhez egy szó magyarázat, egy szó bocsánatkérés, semmi és ...(MEGSZAKAD)"
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|