|
|
|
|
Véget ért a taxisblokád - német visszhang
|
Sarkadi Kovács Ferenc, az MTI tudósítója jelenti:
Bonn, 1990. október 29. hétfő (MTI-tud) - Antall József
kormánya sebesüléseket elszenvedve jutott túl fennállásának
legsúlyosabb belpolitikai válságán; a benzinárak drasztikus
felemelésétől kénytelen volt elállni, sok magyar véleménye szerint
engedve az utca nyomásának - így összegezte a DPA német hírügynökség
hétfőn a kora délutáni órákban a magyarországi helyzetet.
A DPA véleménye szerint ,,bizonyára az volt a kormány hibája, hogy a szükséges áremeléseket a szociális partnerekkel való egyezetetés nélkül egyoldalúan rendelte el,,.
- Gazdasági szakértők mégis felteszik maguknak a kérdést: miként is lehetne a helyzetet kézben tartani, miután csökkent a szovjet kőolajbehozatal mennyisége, az Öböl-válság pedig magas világpiaci árakat eredményezett? - írja a német hírügynökség. - A válság után mégis feltűnik egy bíztató momentum: a kormány, miután eddig másodrangú témákkal foglalta le magát, kénytelen lesz erőteljes lépéseket tenni a gazdasági reformok irányában, hogy végre javuljon az életszínvonal.
A helyhatósági választásokon tapasztalt alacsony részvétel, a kormánypárt rossz szereplése valószínűleg még nem volt elegendő ahhoz, hogy a kormány szeme felnyíljon, és meglássa az országban uralkodó tényleges helyzetet - állapítja meg a DPA.
A német lapokban megjelent tudósítások zöme is az előkészítés hiányosságait hánytorgatja fel a hétvégi helyzetképet megrajzoló, ,,kompromisszum van kialakulóban,, típusú anyagaikban. - A politikai ellenzék, főleg a szabaddemokraták és a lakosság többsége nem vitatja a benzinárak emelésének szükségességét, de bírálják a kivitelezés módját - írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung.
- Magyarországon elégedetlenség uralkodik a kormány bejelentett szándéka miatt, hogy a különböző területeken komolyan gondolja az áremeléseket. A hangulatra jellemző az egyik taxis funkcionárius megjegyzése: semmi kifogása nincs az ,,európai árak,, ellen, de akkor már ,,európai béreket,, is akar. ,,Európai termelékenységről,, azonban nem beszélt - írja a piacgazdaság mellett feltétlenül kiálló frankfurti lap, amely szerint egyébként tisztán kereskedelmi szempontból nézve a benzinár megemelése védhető. - Egy liter benzin ára Magyarországon nem nagyon tér el a más országokban érvényben levő áraktól, és ezen kívül Magyarországon a benzin árában már benne van a kötelező járműbiztosítás összege is - jegyzi meg az újság.+++
1990. október 29., hétfő 16:04
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"(VALLTÖMŐ RICHÁRD) Jó napot! Csütörtök délelőtt, 10 óra 20 van, hallgatom a Kommentár Nélkül-t és nagyon ismerősnek tűnik. Ezt maximum egy vagy két héttel ezelőtt szóról-szóra ugyanígy leadták anélkül, hogy a műsor előtt akár csak egy szóval is utaltak volna arra, hogy ez ismétlés. Ez a hallgató becsapása, jó magyarul megmondva. Nagyon jellemző sajnos önökre a teljesen tekintet nélkül levés a hallgató kívánságaira, érdekeire. Hogyan lehet egy műsort változatlanul leközölni, azzal a látszattal, mintha új műsor lenne? Ez majdnem hogy csalásnak nevezhető. Amiről pedig most szólok, az nagyon dühített, amikor hallgattam, de nem akartam róla beszélni. Most bosszúból, mert így viselkedtek a Kommentár Nélkül-lel kapcsolatban, elmondom: Két héttel ezelőtt Dorogi Judit a trieszti, valamilyen politológiai vagy filozófiai kongresszuson interjút csinált Kende Péterrel, Molnár Miklóssal, stb. stb. Ilyen rossz minőségű felvételt még életemben nem hallottam. Még maguknál is ritkaság, pedig ez már akar valamit mondani. Mintha egy pályaudvar, vagy pedig egy nyilvános uszoda halljában vették volna fel, mellékzajok, szinte az érthetetlenségig. Minden második mondatot legalább nem lehetett megérteni, és mindehhez egy szó magyarázat, egy szó bocsánatkérés, semmi és ...(MEGSZAKAD)"
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|